Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Маха се опасното осветление в тунела убиец, спешни проверки в останалите

Мъжът, загубил сестра си в инцидента в тунел "Ечемишка", ще съди пътната агенция

13 коментара
Снимка: БТВ

Опасното осветление в тунел "Ечемишка", част от което падна и уби жена на място в неделя, ще бъде демонтирано, а съоръжението ще бъде отворено за движение най-късно на 14 февруари. Това съобщиха от пресцентъра на Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) във вторник.

Шефът на Агенция "Пътна инфраструктура“ Дончо Атанасов пък нареди извънредни огледи на всички 28 тунела в страната. Докладите за тяхното състояние и необходимите мерки за решаване на евентуалните проблеми трябва да са готови до 10 февруари.

За възстановяване на движението през тунела "Ечемишка", който е основната връзка на София към Северна България, ще се работи денонощно по нареждане на строителния министър Спас Попниколов. Той е дал срок съоръжението да бъде отворено до 12-14 февруари.

Демонтаж на конструкцията

Взето е решение старата осветителна конструкция в тунел "Ечемишка" да бъде демонтирана с цел максимално бързо възстановяване на движението в тръбата за София, се казва в съобщението на МРРБ.

До решението се е стигнало, след като е преценено, че укрепване на съществуващата конструкция би отнело по-дълго време и няма да гарантира 100% безопасност.

След пускането на тунела в експлоатация ще има осветление, увериха от МРРБ.

Ремонтът на осветлението на тунела се прави от държавната компания "Автомагистрали".

До отварянето на тунела движението и в двете посоки на магистрала "Хемус" ще се отклонява по стария път, който е тесен и не е в много добро състояние. Това предизвиква големи задръствания и значително забавя придвижването. Недоволство има и от страна на големите транспортни компании, които закъсняват с доставките заради удължаването на маршрута. Тировете са принудени да заобикалят през Прохода на Републиката или през Ришкия проход.

Братът на загиналата ще съди АПИ

По-рано във вторник Николай Николов - шофьорът, който загуби сестра си при трагичния инцидента, съобщи, че ще съди пътната агенция. Пред Нова телевизия той сподели, че няма никакъв спомен за фаталния за 67-годишната му сестра Елена инцидент.

"Даже и не разбрах, че е паднало отгоре, и чак, когато излязох от колата, разбрах какво е станало. В следващия момент излязох да търся сестра си, защото видях, че я няма на предната седалка, където седеше. Отворих вратата и я видях чак на задната седалка, промушена с желязото. Телефон не можех да намеря, от катастрофата беше изхвърчал някъде. Колите наоколо спряха, помолих ги те да звънят. Опитах се да извадя желязото, но просто не можах", разказа през сълзи Николай Николов.

Един от полицаите, отзовали се на сигнала за инцидента, му разказал, че многократно сигнализирал служители на пътната агенция за опасните лампи.

"Те му казали: "Не си ти човекът, който да ни казва какво да правим"", каза потърпевшият мъж.

От пътната агенция поддържат тезата, че експертизата на тунела, направена през септември, не е показала риск за сигурността на пътуващите. От АПИ твърдят още, че експертите не са допуснали грешка в преценката си.

Николай Николов смята, че за смъртта на сестра му е виновна пътната агенция.

Той ще съди АПИ за смъртта на сестра си не само заради нейната памет, но и заради всички загинали при нелепи инциденти, станали, защото някой не си е свършил работата.

Мъжът се съмнява, че виновни ще бъдат намерени. "Ако има виновен, той ще е много ниско долу. Ще кажат, че някой технически не е минал да осъществи контрола и това ще е", смята Николов.

До момента отговорност за инцидента не е поела нито една държавна институция, а експертите направили експертизата на съоръжението, са анонимни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

13 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Entdecken
    #13

    Да осъдят комунистическата некадърничка - министърка на Боко-тиквата - внучката на червения академик Павров, която след инцидента със загиналата от падналата лампа в тунела се държи сякаш няма нищо общо с това, а именно тя не си е гледала работата и е останила нещата да се влачат през герберските мандати, просто защото е била по-заета с раздаването на порциите от магистрала Хемус, а не с качеството на това което се прави....

  2. Емил Станоев
    #12

    Най-виновен е Тодор живков -- не си поддържа построеното , да не си помислите ,че виновни са от шайката на ББ . Той бб се е надявал живков да си поддържа построеното , щото по принцип ББ прави ремонти само на това на което е резнал лентичката !!

  3. т€еритория на Мики Маус
    #11

    Фирма на Данчо Ментата и ДПС взела парите за ремонт на „тунела убиец”„Трансстрой Бургас“ е получила договор за „авариен ремонт“ през 2005 г. и аванс от 2.4 млн. лв., но така и не е започнала поправка на съоръжението. Компанията е била гарант по просрочен кредит за над 10 млн. лв. в КТБ, погасен с цесия от спасената от държавата ПИБ. Още през 2005 г. компанията „Трансстрой Бургас“ е получила авансово финансиране от 2, 4 млн. лв. но така и не е започнала работа. Това става ясно от проверка на „Капитал“

  4. olele
    #10
  5. Чалгаристан
    #9

    Както стана традиция. След дъжд - качулка. Само милионите липсват още от 2014-та.

  6. Коментарът е изтрит в 14:15 на 21 октомври 2021 от автора.
    #8
  7. Reinhold Jude
    #7

    Това е типично. Когато детето е оаднало в езерото, тогава се взимат мерки. Защо се стрят насила нови магистрали а щетите по другите не се оправят? Нещо някой обича най много да режи лентички!

  8. Gluon_deactivated_1487096673
    #6

    "От пътната агенция поддържат тезата, че експертизата на тунела, направена през септември, не е показала риск за сигурността на пътуващите. От АПИ твърдят още, че експертите не са допуснали грешка в преценката си" Ами в такъв случай не остава друго освен от тавана на тунела да тече азотна киселина :) Няма друг начин - не виждам как конструкцията ще корозира толкова бързо. Много по-вероятно е "експертите" вместо да се морят да проверяват просто да са видели че лампите светят а през "спестеното" време да са ударили по една тройка кебапчета някъде по пътя....

  9. ARROGANT
    #5

    Къде се покриха ония с лентичките и ножиците да си видят "ВИДИМИТЕ РЕЗУЛТАТИ"? http://picbg.net/u/337/39928/708525.jpg http://picbg.net/u/337/39928/707546.jpg

  10. trezwomislesht
    #4

    -"От пътната агенция поддържат тезата, че експертизата на тунела, направена през септември, не е показала риск за сигурността на пътуващите. От АПИ твърдят още, че експертите не са допуснали грешка в преценката си."_ Как и с какви технически средства е направена експертизата? Какъв софтуер и хардуер са използвали? Да обявят публично резултатите от замерванията и становището на всеки участващ по отделно. Ако само са минали през тунела и са отишли в механата да довършат....Съд и анулиране правата на експертите, участвали т.е подписали експертизата.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.