Традиционният парад за празника на Българска армия Гергьовден тази година ще е един от най-мащабните в последните години, като в него ще се включат повече от 1300 военни, изтребители, хеликоптери и бронирани машини.
Над София на ниска височина вече прелитат изтребители, които тренират за парада, а в следващите дни ще се въведат и ограничения за движението заради сухопътната техника.
По време на първия кабинет на ГЕРБ парадът стана символ на орязания военен бюджет, но сега управляващите са решили да покажат мощта на армията. Парадът ще струва около 400 хиляди лева, които са от перото за бойна подготовка на видовете въоръжени сили.
Последният подобен парад беше през 2009 година, когато бе отбелязана петата годишнина от членството ни в НАТО.
Парадът ще се води от командира на ВМС контраадмирал Митко Петев, но ще мине под знака на бойната авиация.
Парадът ще бъде открит от хеликоптер Ми 17, от който ще се вее националният флаг, и традиционно ще мине със съпровод от гвардейският духов оркестър.
Над София ще прелетят и хеликоптерите AS-532AL "Cougar", "Bell" , а за първа година и хеликоптер "Panter" от Военноморските сили. Ще "дефилират" и изтребителите МиГ 29, СУ-25, транспортен самолет "Spartan", учебните самолети "Pilatus" и други.
Taзи година Военновъздушните сили и Макс Телеком чрез мрежата на мобилния 4G оператор ще излъчат он лайн въздушната част на парада на следният адрес. Те ще предават от борда на хеликоптерите, транспортните, учебните и бойните самолети.
Зрителите ще имат поглед от кабините на машините, от спускането на българското знаме от борда на вертолет, от прелитането на пределно малка височина от 100 метра над столицата, съобщиха от мобилния оператор.
Стриймингът ще включва почти цялата част от въздушната демонстрация, започвайки от запуска на машините на летище София, рулирането, излитането, изчакването в зона и парадното преминаване в група от изток на запад.
"Ще е чудесно, ако повече българи наблюдават този стрийминг. За да видят не само отговорността и риска в нашата професия, а и красотата, която дава птичия поглед и усещането за свобода и безбрежност, която носи един полет.“, каза капитан Илиян Илиев, който ще пилотира транспортния Спартан.
На парада ще могат да се видят и танковете Т-72, 122-милиметрова самоходна гаубица 2С-1 "Гвоздика", бойни машини на пехотата БМП-1 и БМП-23, МТЛБ "Тунджа", БТР-60 ПБ- МД1, зенитно-ракетни комплекса "Оса-АК", 152-мм оръдие гаубица Д-20, реактивна система за залпов огън БМ-21 "Град", тактически ракетен комплекс "Точка".
По жълтите павета ще минат и бронирани леки автомобили с повишена проходимост "Мерцедес" G 270, бронирани "Хамър" М 1151 А/В 1, бойни бронирани колесни машини "Commando select" и "Guardian", бронирани автомобили "Sand Cat", пускови установки от зенитно-ракетни комплекси С-300, пускови установки от ЗРК С-125.
Честването на Деня на храбростта и празник на Българската армия в София ще започне с водосвет на бойните знамена пред паметника на Незнайния воин от 9.00 часа.
Военният парад на 6 май ще започне в 10.00 часа на площад "Княз Александър I". При изпълнението на националния химн ще бъдат изпълнени 20 артилерийски салюта.
В 12.00 часа пред сградата на Администрацията на президента ще бъде извършена тържествена смяна на караула.
Гергьовден започва да се чества още със създаването на Българската армия. С указ от 9 януари 1880 г. княз Александър Батенберг постановява честването на празника. В началото празникът се отбелязва скромно с панихиди в гарнизоните. От 1931 до 1933 година празникът е честван в София на така наречения "Площад на победите" в днешния квартал "Лагера". След това церемонията се провежда на площада пред храм-паметник "Св. Александър Невски".
Като празник на Българската армия Гергьовден е честван до 1953 г. Оттогава до 1991 г. празник на армията е 23 септември - датата, на която се отбелязва началото на Септемврийското въстание от 1923 г.
След промените от 1989 година за Ден на Българската армията е обявен 23 август - началото на Шипченската епопея. Като воински празник обаче 23 август е честван само през 1991 г. и 1992 г. От януари 1993 г. с правителствен указ 6 май отново е възстановен като Ден на храбростта и празник на Българската армия.
Споделяне
подкрепете ни
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
ВОЕННАТА АВИАЦИЯ НА РУSSИЯ
През последните 6 месеца ВВС на Руската федерация загубиха 10 (десет) самолета. Един бе свален над Турция. По технически причини катастрофираха три изтребителя МиГ-29. Поради пилотска грешка се разбива изтребител-бомбардировач Су-34, а друг Су-24М отнема живота на двама пилоти. При кацане аварира военен транспорт Ан-12, след като не улучва полосата. Още един човек загива при катастрофата на стратегически ракетоносен бомбардировач Ту-95. Друг Ту-95 пада на 80 км от Хабаровск, … като екипажът успява да се спаси с парашутите си.
Въпросите са повече от отговорите. Особено във връзка със зачестилите аварии с гордостта на руските ВВС – стратегическите ракетни бомбардировачи Ту-95. Не е тайна, че тези машини са пригодени да носят и ядрено оръжие: крилати ракети или атомни бомби. Командването на ВВС твърди, че на последния катастрофирал Ту-95 не имало ядрени заряди, но кой знае? Нали и в Украйна нямаше руски войници?
Самата авиация е най-опасният и рисков вид въоръжени сили. Поради техническата изостаналост и недостига на средства полетите, тренировките, обучението и всичко друго, съпътстващо израстването на пилота и поддържането на летателната му годност, слиза на все по-ниско равнище.
Закрити са няколко военновъздушни училища, центрове за подготовка и преподготовка на летци. Още преди седем-осем години експертите бият тревога за плачевното състояние на авиационния парк: половината самолети не са годни за експлоатация и трябва или да преминат основен ремонт, или да бъдат бракувани. Затова толкова често аварират морално и физически остарелите Ту-95.
През последните години, откакто „Русия се изправя на крака”, постъпват на въоръжение нови образци като 70 броя Су-34. Но самолетът носи със себе си специфични проблеми: липсва унификация, всеки самолет представлява самостоятелно, напълно уникално техническо произведение, чийто особености не са отразени в експлоатационните инструкции. Все едно да си купите автомобил, в чиято документация пише, че акумулаторът се намира под капака вляво, а всъщност да го откриете под седалката на шофьора.
Според Министерството на отбраната, 85 % от наличните МиГ-29 трябва да бъдат бракувани. А МиГ-29 заедно със Су-27 е щатният изтребител на руските ВВС. Су-27 също не е първа младост. Създадени преди 40-50 години, двата самолета постъпват на въоръжение през 80-те години на миналия век. Въпреки неколкократните модернизации, сегашното им състояние се смята за прединфарктно.
Сред слабите страни на МиГ-29 специалистите сочат катастрофално малкия ресурс на двигателите: средно по 300-400 часа до 700 часа при най-модерните. Докато средният ресурс на основните изтребители на НАТО F-15, F-16 или F/A-18 достига 1 500-2 000 часа.
Русия май няма да построи аналог на самолета от пето поколение F-22 Raptor. Прототипите на мечтания ПАК ФА (Т-50) нещо не успяват да излетят. Оказват се доста по-тежки от въздуха. Преди година един се запали и изгоря.
Друг галопиращ проблем на руското авиостроене е падащата производствена култура на инженерно-техническите кадри. Русия не само изостава в технологично отношение, но и вече не е в състояние да спазва изискванията на старите си технологии. Ето защо ръководители и специалисти прибягват към изтъркани съветски хитрини: купуват части и цели агрегати от външни производители и ги маркират с надписите и емблемите на руските заводи. Тъй като истинските производители не спят, а дават измамниците на съд, сега руските авиационни заводи сменят и тактиката, и доставчиците. Вместо да внасят качествени резервни части от украинските авиационни заводи, купуват свръхевтини боклуци от Китай, които няма как да бъдат качествени поради смешно ниската си стойност.
Руската „гордост” Ту-95 е на въръжение от 1955 г. Той е единственият в света стратегически бомбардировач с турбовитлов двигател. До днес е преминал повече от десет модернизации. Станали са и 28 катастрофи, струващи човешки жертви и сериозни материални щети. Но Министерството на отбраната смята да поддържа самолета до 2025 г., като предвижда модифициране на радиоелектронното оборудване и поставяне на нов прицелно-навигационен комплекс, който ще позволи на Ту-95 да стреля с новите стратегически крилати ракети Х-101. Предстои да бъдат осъвременени няколко десетки бомбардировачи, а останалите да отидат за бракуване.
Привържениците на Ту-95 твърдят, че не отстъпва на дозвуковите реактивни бомбардировачи, а свръхзвукови вече не се използват. Но самолетът е твърде шумен. Критиците му съобщават, че бученето му се чува от десетки километри в централния пост на подводница на 50 м дълбочина.
Следващата стъпка към отчаянието се нарича канибализъм: свалят се части и агрегати от три-четири самолета, за да бъде сглобен поне един читав. До другата седмица.
Явно Русия е решила да се самобомбардира, като покрива една осма част от сушата с алуминиеви отломки от катастрофирали бойни самолети. С такива темпове на „изправяне на крака” не й е нужна война. Нито срещу НАТО, нито срещу „ислямска държава”. След четири-пет години руската военна авиация сама ще се свърши.
Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
И руснаците не са цъфнали и вързали - ето малко данни:
- руските ядрени сили едва ли функционират, поради това че плутоният в боеглавите им не е сменян от повече от 20 години. (Виж „Ядерний щит России-блеф.“ 22 юни, 2015
- списък на обикновенни индустриални продукти, които Русия вече не произвежда в достатачни количества и трябва да внася: металорежещи стругове – 90%, сложни стругове – 100%, инструменти – 85-95%, тежко машиностроене – 80%-90%, медицинска индустрия – 60%-80%, земеделски трактори … – 100%, зърнени комбайни – 67%, индустриални роботи – 95%, изчислителна техника - 80%-100%, технология за СПГ – 100%. „Русия е безнадеждно изостанала от глобалната наука и това което е най-печално е, че тя все още не осъзнава това напълно.“ Как държава с такава степен на научно и индустриално изоставане ще остане конкурентноспособна във военната технология за дълго? Отговорът е ясен.
Не съм голям фен на решенията на правителството (особено в сферата на здравеопазването) но си мисля, че в тези несигурни времена е подходящо да се покаже малко повече военна техника.
Жалко, че покупката на нови изтребители се протаква...
400 бона да не би случайно да забравим физиономиите на "управляващите" ни разбойници.
Като им дадем възможност отново да чукат стойки пред камерите на продажните ни медии.
На посочения от вас имейл адрес е изпратен линк за възстановяване на паролата. След като го натиснете, ще можете да изберете и потвърдите новата си парола и да влезете в сайта. Ако не получавате имейл, свържете се с нас.
Регистрация
Вашата заявка за регистрация е приета успешно. Ще получите имейл за активация на профила.
подкрепете ни
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
ВОЕННАТА АВИАЦИЯ НА РУSSИЯ
През последните 6 месеца ВВС на Руската федерация загубиха 10 (десет) самолета. Един бе свален над Турция. По технически причини катастрофираха три изтребителя МиГ-29. Поради пилотска грешка се разбива изтребител-бомбардировач Су-34, а друг Су-24М отнема живота на двама пилоти. При кацане аварира военен транспорт Ан-12, след като не улучва полосата. Още един човек загива при катастрофата на стратегически ракетоносен бомбардировач Ту-95. Друг Ту-95 пада на 80 км от Хабаровск, …
като екипажът успява да се спаси с парашутите си.
Въпросите са повече от отговорите. Особено във връзка със зачестилите аварии с гордостта на руските ВВС – стратегическите ракетни бомбардировачи Ту-95. Не е тайна, че тези машини са пригодени да носят и ядрено оръжие: крилати ракети или атомни бомби. Командването на ВВС твърди, че на последния катастрофирал Ту-95 не имало ядрени заряди, но кой знае? Нали и в Украйна нямаше руски войници?
Самата авиация е най-опасният и рисков вид въоръжени сили. Поради техническата изостаналост и недостига на средства полетите, тренировките, обучението и всичко друго, съпътстващо израстването на пилота и поддържането на летателната му годност, слиза на все по-ниско равнище.
Закрити са няколко военновъздушни училища, центрове за подготовка и преподготовка на летци. Още преди седем-осем години експертите бият тревога за плачевното състояние на авиационния парк: половината самолети не са годни за експлоатация и трябва или да преминат основен ремонт, или да бъдат бракувани. Затова толкова често аварират морално и физически остарелите Ту-95.
През последните години, откакто „Русия се изправя на крака”, постъпват на въоръжение нови образци като 70 броя Су-34. Но самолетът носи със себе си специфични проблеми: липсва унификация, всеки самолет представлява самостоятелно, напълно уникално техническо произведение, чийто особености не са отразени в експлоатационните инструкции. Все едно да си купите автомобил, в чиято документация пише, че акумулаторът се намира под капака вляво, а всъщност да го откриете под седалката на шофьора.
Според Министерството на отбраната, 85 % от наличните МиГ-29 трябва да бъдат бракувани. А МиГ-29 заедно със Су-27 е щатният изтребител на руските ВВС. Су-27 също не е първа младост. Създадени преди 40-50 години, двата самолета постъпват на въоръжение през 80-те години на миналия век. Въпреки неколкократните модернизации, сегашното им състояние се смята за прединфарктно.
Сред слабите страни на МиГ-29 специалистите сочат катастрофално малкия ресурс на двигателите: средно по 300-400 часа до 700 часа при най-модерните. Докато средният ресурс на основните изтребители на НАТО F-15, F-16 или F/A-18 достига 1 500-2 000 часа.
Русия май няма да построи аналог на самолета от пето поколение F-22 Raptor. Прототипите на мечтания ПАК ФА (Т-50) нещо не успяват да излетят. Оказват се доста по-тежки от въздуха. Преди година един се запали и изгоря.
Друг галопиращ проблем на руското авиостроене е падащата производствена култура на инженерно-техническите кадри. Русия не само изостава в технологично отношение, но и вече не е в състояние да спазва изискванията на старите си технологии. Ето защо ръководители и специалисти прибягват към изтъркани съветски хитрини: купуват части и цели агрегати от външни производители и ги маркират с надписите и емблемите на руските заводи. Тъй като истинските производители не спят, а дават измамниците на съд, сега руските авиационни заводи сменят и тактиката, и доставчиците. Вместо да внасят качествени резервни части от украинските авиационни заводи, купуват свръхевтини боклуци от Китай, които няма как да бъдат качествени поради смешно ниската си стойност.
Руската „гордост” Ту-95 е на въръжение от 1955 г. Той е единственият в света стратегически бомбардировач с турбовитлов двигател. До днес е преминал повече от десет модернизации. Станали са и 28 катастрофи, струващи човешки жертви и сериозни материални щети. Но Министерството на отбраната смята да поддържа самолета до 2025 г., като предвижда модифициране на радиоелектронното оборудване и поставяне на нов прицелно-навигационен комплекс, който ще позволи на Ту-95 да стреля с новите стратегически крилати ракети Х-101. Предстои да бъдат осъвременени няколко десетки бомбардировачи, а останалите да отидат за бракуване.
Привържениците на Ту-95 твърдят, че не отстъпва на дозвуковите реактивни бомбардировачи, а свръхзвукови вече не се използват. Но самолетът е твърде шумен. Критиците му съобщават, че бученето му се чува от десетки километри в централния пост на подводница на 50 м дълбочина.
Следващата стъпка към отчаянието се нарича канибализъм: свалят се части и агрегати от три-четири самолета, за да бъде сглобен поне един читав. До другата седмица.
Явно Русия е решила да се самобомбардира, като покрива една осма част от сушата с алуминиеви отломки от катастрофирали бойни самолети. С такива темпове на „изправяне на крака” не й е нужна война. Нито срещу НАТО, нито срещу „ислямска държава”. След четири-пет години руската военна авиация сама ще се свърши.
И руснаците не са цъфнали и вързали - ето малко данни:
- руските ядрени сили едва ли функционират, поради това че плутоният в боеглавите им не е сменян от повече от 20 години. (Виж „Ядерний щит России-блеф.“ 22 юни, 2015
- списък на обикновенни индустриални продукти, които Русия вече не произвежда в достатачни количества и трябва да внася: металорежещи стругове – 90%, сложни стругове – 100%, инструменти – 85-95%, тежко машиностроене – 80%-90%, медицинска индустрия – 60%-80%, земеделски трактори …
– 100%, зърнени комбайни – 67%, индустриални роботи – 95%, изчислителна техника - 80%-100%, технология за СПГ – 100%. „Русия е безнадеждно изостанала от глобалната наука и това което е най-печално е, че тя все още не осъзнава това напълно.“ Как държава с такава степен на научно и индустриално изоставане ще остане конкурентноспособна във военната технология за дълго? Отговорът е ясен.
Не съм голям фен на решенията на правителството (особено в сферата на здравеопазването) но си мисля, че в тези несигурни времена е подходящо да се покаже малко повече военна техника. Жалко, че покупката на нови изтребители се протаква...
400 бона да не би случайно да забравим физиономиите на "управляващите" ни разбойници. Като им дадем възможност отново да чукат стойки пред камерите на продажните ни медии.
да уточним - безмоторни, щото двигателите са на ремонт...