В края на април - началото на май столичани ще могат да пътуват с метрото до Бизнес парка в София и до летището. Това обеща столичният кмет Йорданка Фандъкова по време на проверка на строителството на подземната железница.
Тя се оплака, че правителството на Пламен Орешарски е било единственото, което не е дало и лев за строителството на метрото от държавния бюджет.
Ще има пари за столичното метро, успокои я премиерът Бойко Борисов. Той отчете, че изпълнява свое обещание, дадено по време на втория му мандат като кмет, метрото да стигне до Бизнес парка и хората в жк. "Младост" да имат метро.
"В квартала има 90 хил. души, смятайте ги с 40 – 50 хил. автомобила, които всеки ден идват до Бизнес парка. Столица, която има метро до аерогарата, е съвременна. ...Така че от април само за този квартал, който е колкото един град – Пазарджик или Казанлък, ще имат възможност да ползват това съвременно съоръжение", каза премиерът.
За да върви по-бързо, строителството на 2.7 километровата отсечка от "Младост" до Бизнес парка беше поделено между два консорциума. Единият е обединение "Геометро Б.П." с водещ партньор “Геотехмин”. Другото обединение е "Метро Билд Младост" с водещ партньор “Джи Пи Груп”. Надзорът на строителството се изпълнява от обединение "МИК". Изграждането на отсечката ще струва близо 86 млн. лева без ДДС. От тях близо 79 млн. лв. са от оперативна програма “Транспорт”, а останалите са местно съфинансиране.
Три са новите спирки на метрото - "Александър Малинов", "Акад. Балан" и "Бизнес парка". По предварителни разчети те ще обслужват около 32 хиляди пътника дневно. Това трябва да доведе до намаление с една четвърт на автомобилния трафик в района, което означава, че ще се движат около 6000 автомобила по-малко дневно.
Ефектът за околната среда е, че ще намалеят с 4000 тона годишно изхвърляните вредни вещества от двигателите. Времето, което ще спестят хората от ползването на метрото, се измерва на 5000 часа дневно.
През лятото тръгва строежът на третия лъч
През лятото тръгва строителството на третия лъч на метрото от театъра "Зад Канала" до пазара "Красно село", каза изпълнителният директор на "Метрополитен" Стоян Братоев.
В момента тече търгът за избор на строител. Над 45 фирми са купили тръжни документи. Срокът за подаване на документи е удължен до края на януари.
Плановете са отсечката от 7 километра със 7 станции на метрото да бъде завършена през 2018 г.
Ако бъдат спестени пари от провеждането на търга, се планира с тях да бъде направен още един участък от метрото, каза Братоев.
Третият лъч на метрото ще се изгражда със средства от оперативна програма "Транспорт" 2014-2020 г., като за това са предвидени повече от 700 млн. лв.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
8 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
И защо националният площад остава без метро ?! Заради подземните проходи и инсталации на Мавзолея и властта ?! Даже там да си остане национален паркинг, пак има нужда от метро...
Растоянието летище - източна входна врата на София на Бул.Ботевградско шосе е нищожно, но ползата за доброто транспортно обслужване би била огромна, ако се върже с метро. Такава малка крачка би била огромен скок в бъдещето на града.
имаше един виц - "Метрото стига ли ти до ...."
И КОГО ТОЛКОВА ЩЕ ВОЗИ ДО ЛЕТИЩЕТО ? ТЕЗИ, КОИТО ПЪТУВАТ СЪС САМОЛЕТИ ЛИ ? ДРЪН-ДРЪН. ЩЕ ПЪТУВАТ САМО РАБОТЕЩИТЕ В ЛЕТИЩЕТО.
Нощем от 0.20ч. до 5.00ч. Терминал 2 / и Т1/е без градски транспорт, само таксита. Уж се говореше за нощни рейсове с по-скъп билет, ва половин или на кръгъл час. Само се говореше!
Крайно време беше да се свържат с летището терените южно от бизнас-парка, изкупени преди време от г-н Плевнелиев. Така тяхната цена ще се вдигне значително, и той ще може да вложи капиталите си в развитието на родната икономика.
Тя се оплака, че предишното правителство "... не е дало и лев за строителството на метрото от държавния бюджет". А редно ли е? Кой друг град има тази привилегия да бърка директно в бюджета, извън общинския си бюджет - за 100-ци милиони, при това вече без европейска субсидия? Цяла България градове и села потънали в дупки, целокупно населението им се изнася я към София (видно защо,така че не разбирам оплаквачите от пренаселване на столицата?), или директно в чужбина, където в който и град (извън столицата) …
да работят не се чувстват "провинциалисти". Да, София скоро ще побере половин, а може и цяла България, то май цялото население падна под 6 милиона...Така че не разбирам и строежа на маг.Хемус - кого ще обслужва вече, народа се изнесе...много е късно... То по време на социализма не беше толкоз голяма централизацията, както е сега, уж, през демокрацията, а народът иска да живее в 21 век, не ще да го връщат в 19 век и да гази в калта и да няма джан- джун фирми, инвестиции по родните места, да липсва работа... Точно като Лат.Америка - столицата побрала половината население, другото, тъне в мизерия - не че и из София не виждам ровещи по кофите... Както и да е,все пак новината е добра, да са свързани летище, център, Централна гара и други важни транспортни точки.