Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Мобилно приложение ще следи какво се случва с дупките в София

0 коментара
Мобилно приложение ще следи какво се случва с дупките в София

Мобилно приложение "Дупки и тротоари 2016", с което всеки софиянец може да снима нарушения на улицата, дупка на пътя или разбит тротоар, да качва снимките в сегашната платформа за онлайн сигнали на Столичната община и да следи какво прави кметството да решаването на проблема, представи в четвъртък партия "Зелените". Политическата сила смята да се яви в местните избори наесен със своя листа от кандидати за общински съветници.

Според нея, така общинските институции безплатно щели използват гражданите като "виртуални служители". По думите на Станислав Пенович от партията, "само за няколко месеца ще можем да картографираме всяка дупка и всеки разбит тротоар, а след това да поканим всяка желаеща фирма да участва в онлайн търг с обратно наддаване, за да изберем най-евтиния изпълнител на ремонтите".

От партията се обявиха за "отворена община" с прозрачни финанси "перо по перо" , онлайн отчети на общинските фирми на три месеца и за всяка фактура над 5 хил. лв., както и възможност за директно гражданско участие в местното управление.

"Зелените" представиха намеренията си, ако влязат във властта в София, да инвестират в инфраструктура за хора, а не за коли.

"София се нуждае от тротоари за хора и колички, от достъпни подлези и велоалеи. София не се нуждае от тротоари за паркиране и от поощряване на автомобилния трафик", заяви Никола Газдов, собственик на компания за аутсорсинг на инженерни услуги във ВЕИ сферата.

"Столична община се опитва насила да качи софиянци на автомобили", смята Веселин Кирев, гражданският активист за обществен и релсов транспорт, който е един от инициаторите на първите "зелени" релси в София.

Той даде за пример ремонта на бул. "Александър Малинов" в жк. "Младост". Спирките на градския транспорт там бяха преместени на 800 до 1500 метра от блоковете в комплекса, при стандарт от максимум 400 метра. Това не само демотивира хората да ползват обществен транспорт, но и нарушава няколко разпоредби на Столична община, каза Кирев.

Според него при ремонта на бул. "Александър Малинов" има и нарушения на Закона за устройство на териториите, за което "Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт" ще сезира прокуратурата.

Според кандидата на "Зелените" вина за нарушенията носи главния архитект на София Петър Диков, както и подкрепилите промяната 35 общински съветници.

Партията се обяви против застрояването на Витоша и каза, че работи по идея за засаждане на 1 млн. нови дръвчета в София, но не става ясно къде, а сметката за проекта скоро щяла да бъде представена. Друго тяхно намерение и създаването на общинска зоополиция.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.