Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Москва: Полша не може да ремонтира българските изтребители

Николай Ненчев: Не може да си част от НАТО и ЕС и да си зависим от трети страни

8 коментара
МиГ 29

Руската самолетостроителна корпорация МиГ за пореден път предупреди България, че Полша няма лиценз да ремонтира старите съветски изтребители MиГ29, които са на въоръжение в българските военновъздушни сили. В писмо до председателя на парламентарната военна комисия Михо Михов (АБВ) генералният директор на РСК МиГ Сергей Коротков е посочил, че "руската страна не е предоставяла на Полша лиценз и актуална техническа документация за изпълнение на ремонтни работи по двигатели на самолети".

В писмото, цитирано от ТАСС, се посочва още, че ако бъде направен такъв ремонт на български МиГ-ове, то руската корпорация ще прекрати договорните си отношения по поддръжка и експлоатация на самолетите.

Освен това от РСК МиГ предупреждават, че Полша няма право да използва резервни части на самолети за нуждите на трети страни и затова доставката им може да бъде прекратена.

Военният министър Николай Ненчев се готви да сключи договор с Полша за ремонт на изтребителите МиГ 29, след като не успя да стигне до съгласие с руснаците да продължат поддръжката на машините. Според Ненчев офертата на поляците е с до 20% по-ниска от руската.

В отговор на руското предупреждение в събота Ненчев потвърди, че в момента преговорите с поляците продължават и смята, че те имат възможност да ни предоставят същия обем поддръжка на нашите МиГ-29. Освен това на по-късен етап Полша може и да модернизира старите руски машини, като така станат съвместими с НАТО.

”Не може да си част от ЕС и НАТО и да продължаваш зависимостта си от страни извън тези общности”, заявява Ненчев, цитиран от ведомствения пресцентър.

Той заявява още, че съгласно решението на Съвета на Европейския съюз от 31 юли 2014 година за предприемането на мерки срещу Русия заради анексията на Крим и подкрепата за проруските сепаратисти в Украйна България не може да продължи да извършва ремонта и поддръжката на техниката си в Русия.

Положението в авиацията е критично и ако не се ремонтират спешно изтребителите, България няма да може да охранява сама въздушното си пространство.

В момента министерството търси и оферти за закупуването на нов тип самолети, но премиерът Бойко Борисов даде на няколко пъти да се разбере, че не е склонен да одобри подобна сделка, която ще излезе над 1 млрд. лева. За сметка на това на няколко пъти през последните седмици потвърди, че финансирането на договора с поляците за ремонта на МиГ 29 ще бъде осигурено веднага, след като се подпише документът.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Nikola Nikolov
    #8

    Аз, пък, се чудя на друго - защо НАТО и С А Щ не разположат няколко модерни ескадрили на наша територия? Тогава да се питат рушняците къде ги сърби! Дали да се пенявят на България за ремонт на остарелите миг-ове, или да треперят от наличието на РАПТОРИ и СТЕЛТОВЕ пред прага им!

  2. Борис
    #7

    Gripen, комбиниран с учебен Scorpion, според изчисленията на експертите са ни по джоба. Стига вече мотаене.

  3. Мони_deactivated_1480055728
    #6

    Хунтата в русия още не са казали на народа,че 2000 техни деца вече са там. А в РФ хиперинфлация и глад! ЦБ показал инфляцию в 1,5 раза выше официальной

  4. Александър Борисов
    #5

    Нека да си се пенят "Братята Карамазовци"! Руската политика мрази стремежът на България към независимост. Огромните средства за кибернетична война,за подържане злостна пропаганда срещу реформите на българското правителство,показват колко лошо е ущипан "православният" завоевател. Ще има да бълва още огън и отрова срещу нашият народ.Както го е правил до 1944.

  5. Българофил
    #4

    И какво като мужиките прекратят договорните си отношения с България? Би било редно ние първи да го направим и да спрем всякакво взимане-даване с тях във военната област! Но именно Тиквата няма да допусне това да се случи! Троянският кон на Москва първо не ще да купува западни самолети, после се оправдава като ученичка, че пуснал руските самолети ,,за да не събират трупове на другия ден"?!.. През 1999 г. събирахме ли трупове? Просто правителст вото на Иван Костов им забрани да навлизат в нашето въздушно

  6. П. Стоянов
    #3

    Муджиците така разбират живота: ФУКАНЕ и РЕПЧЕНЕ. Спряха производството на СОБСТВЕНИ граждански самолети (непригодност), няма как да си КУПЯТ военни самолети, и лъжат света, че ИМАТ военни самолети. Тези мигове са имитация на самолети. Стават за плашене на гаргите. България, докато си купи самолети, ще отбива номера и ще търкаля ужасно скъпите и ненужни "самолети". В момента руснаците са избрали ролята на ГАРГИ.

  7. Miau
    #2

    Руснаците пак се опитват да влияят върху БЪЛГАРСКАТА ИЗПЪЛНИТЕЛНА И ЗАКОНОДАТЕЛНА ВЛАСТ Помните ли скандала с писмата на Газпром как да се промени закона, за да се прокара Южен поток

  8. Знайко
    #1

    Защо този директор на компания адресира писмото си не до компетентните органи: директор на съответна дирекция в МО или н-к щаба на авиацията, или някой подобен началник, отговорен за самолетите? Откога ремонтът на самолетите е в компетенцията на парламентарна комисия? Или се търси като адресант кремълско мекере?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.