Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

На "диаманта Белокопитово" може да се завива навсякъде

Лиляна Павлова: Темата се преекспонира, съоръжението е прекрасно

8 коментара
На "диаманта Белокопитово" може да се завива навсякъде

На пътния възел "Белокопитово", който е с формата на диамант, може да се завива навсякъде и проблем няма. Съоръжението е прекрасно, а темата се преекспонира. Това заяви министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова пред Нова телевизия.

Във вторник, ден след откриването, се появиха въпроси в социалните мрежи дали този пътен възел не е прекалено труден за шофьорите, както и защо е била предпочетена конфигурацията "диамант" вместо по-познатата "детелина". Имаше питания дали изграждането му не е прекалено скъпо. Строителството на пътния възел с разгърната дължина от 10 км излезе на данъкоплатците 66 млн. лв.

Павлова: В България от политика, футбол и пътища разбират всички

"В България  от политика, от футбол и от пътища разбират всички. Радвам се, че се провокира този разговор. Съоръжението отговаря на всички проектантски норми. Прекрасно съоръжение", каза министър Павлова.

Тя посочи, че такова съоръжение се прави у нас за първи път. "Може би, защото е ново и различно, хората не са още пътували по него, може би затова предизвика този бум", смята регионалният министър.

"Дори и най-големите ни критици видяха и заснеха, че има и ляв, и десен завой, и качване  и слизане във всички посоки, които обслужва. Така че аз смятам, че няма проблем, излишно се преекспонира. Пътният възел функционира изключително добре и най-важното е, че се дава възможност за безконфликтно и безаварийно преминаване", каза Павлова.

Относно въпроса дали при преминаването на пътния възел в някои направления зоните на преплитане на трафика не са прекалено къси, а конфликтните точки – прекалено много, шефът на пътната агенция инж. Лазар Лазаров заяви, че зоните на преплитане при детелините са абсолютно същите.

Нормите в пътното строителство са спазени, макар и двете магистрали да влизат много косо една към друга, увери той. 

Диамантът е проектиран по времето на социализма

Министър Павлова призова да се сложи край на спекулациите относно изграждането на пътния възел и неговата цена, като посочи, че той е бил проектиран още през 1984 г., а отчужденията на имотите около него са направени в периода 1996 - 1998 г. 

На дневен ред сега е изграждането на липсващите 250 км от магистрала "Хемус", каза Павлова. 

Тя уточни, че до няколко месеца ще има договор за строителство на още 60 км – от Ябланица до разклона за Плевен и Ловеч. Това ще се случи, ако няма обжалване на процедурата.

Най-късно догодина ще започне строителство, което ще трае две години, обеща регионалният министър.

Магистрала "Хемус" не е просто някакъв линеен обект, а има много тунели и виадукти, т.е. това строителство отново ще е сложно, каза министър Павлова. Тя обясни, че по протежение на 60-километровия участък от Ябланица до Ловеч ще има четири тунела с различна дължина и пътни възли с различна сложност.  Прогнозната стойност на непостроения участък е около 1.9 млрд. лв., посочи Павлова.

Тол такси за леките коли няма да има

Тол такси за леките коли няма да има, те остават с винетка, каза Павлова. Платено преминаване по пътищата ще бъде въведено само за тежкотоварните автомобили над 3.5 тона, уточни министърът.

Запитана дали цената на винетките ще се повиши, тя отговори, че се правят анализи, но инвестициите в пътища трябва значително да се повишат.

Годишната винетка за леките коли не е повишавана от пет години. 67 лв. годишно едва стига за текущи ремонти на пътищата, посочи регионалният министър.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Megiddo_deactivated_1439107034
    #8

    Да видим, как ще реагира т.н. Гражданско общество, когато паднат първите жертви на това малоумно инженерно съоръжение.

  2. borisboy
    #7

    Тол такса буквално означава: Такса такса, но понеже в америка му викат Toll не мое ние да не изпапагалим ....

  3. RedDevil
    #6

    Да, с каква гордост заяви откога е проектът :) Защо не са го ъпдейтнали питам аз...Само като го гледам ми се завива свят, честно!

  4. Realist
    #5

    "има и ляв, и десен завой, и качване и слизане във всички посоки, които обслужва".
    Патка с патка! Като е "пътен възел", естествено трябва да има и ляв и десен завой. А вчера много ясно беше показана разликата между стандартната детелина и тази "боколина". Нямало било конфликтни точки. Само дето трябва да се прехвърлиш през 2 ленти наляво, давайки предимство на пътуващите в тях, ако искаш да направиш ляв завой. Мога да си представя и каква гора от значци е нацвъкана, та ако искаш да се ориентираш

  5. Boriana Boneva
    #4

    "аз прост и вие прости". Защо като един прост човек разбира от строежа магистрали всички останали да не разбират др. Павлова? А иначе лисицата си захапа опашката. Пак се върнахме в онова време преди две години когато всеки новопостоен километър магистрала се откриваше официално.

  6. Едмундиньо_deactivated_1441004452
    #3

    няма значение дали е правилно от инженерна или проектантска гледна точка, важна е линията на мисълта, всяка крива линия успоредна на гербаджийскта линия е права линия.....

  7. От Драгалевци
    #2

    Лилянка Павлова, внучка на зав.отдел на ЦК на БКП, не може да не се възхищава от МВР комуниста Боко Тиквата и от проектите за кръстовища в стил 1984 г. Все още си спомня с умиление и за УБО, и за стола на ЦК на БКП.

  8. Коментарът е изтрит в 20:24 на 30 май 2018 от автора.
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.