Ти си това, което четеш

Над 7.2 млн. лева ще струва рекламата на европредседателството на България

09:40 | 20 април 2017 | 0 коментара

7 265 000 лв. ще струва на бюджета рекламата на българското председателство на Европейския съюз, съобщава БГНЕС в четвърък, цитирайки приетата от служебното правителство Комуникационна стратегия на председателството, предложена от ресорния служебен вицепремиер Деница Златева.

Близо 5 млн. лв. от средствата са за популяризиране на европредседателството в страната, а 2.4 млн. ще отидат за дейности по света. Националният център по подготовката и провеждането на българското председателство на Съвета на ЕС трябва всеки момент да обяви обществена поръчка за изработването на сувенири. Предвиденият бюджет е точно 1 млн. лв.

“Всяко председателство изработва специални подаръци в няколко категории – за VIP, висши служители, журналисти, целта на които е да популяризират ротационното председателство. Задължителни са например дамските шалове и мъжките вратовръзки с логото на председателството. В дейността влизат печатните материали за България и Председателството, тефтери, химикалки, папки и т.н. Общият брой на подаръците, сувенирите и рекламните материали за Председателството на Словакия надхвърля 445 000”, се посочва в Комуникационната стратегия. 

1.1 млн. лв. ще излезе изработката на външната реклама – билбордове, транспаранти, които ще бъдат разположени на Летище “София”, по фасадите на избрани сгради в София, както и за външно брандиране на НДК, Дом №2 на Резиденция “Бояна” и други. Обществената поръчка също трябва да се обяви в близките дни.

Държавата е приготвила още поне 375 000 лв., които ще плати на фирми, които са собственици на рекламните съоръжения. Общо 950 000 лв. ще плати държавата за закупуване на програмно време в “националните електронни медии и регионални медии с най-голяма аудитория”, в които ще се проведе информационна кампания за ролята на България като страна – председател и за приоритетите на българското председателство. 

Половин милион лева са предвидени за публикуването на рекламни банери и карета в интернет и печатни медии, създаване на специализирани рубрики и предавания. Обществената поръчка за избор на медиите трябва да се обяви през месец септември т.г.

100 000 лв. ще струва изработването на изцяло нов интернет-портал, а 250 000 лв. са предвидени за изработването на видео и аудио клипове, както и на документален филм за председателството. 460 000 лв. държавата ще плати за провеждане на публични събития на неправителствени организации, общини и студентски организации, социологически проучвания и обучения на журналисти.

Извън тези близо 5 млн. лв., още 2.4 млн. лв. са предвидени за комуникационни дейности в чужбина през 2017 и 2018 г. Парите се предоставят на Министерство на външните работи, на Дипломатическия институт, на Държавния културен институт, както и на български посолства.

Почти половината от средствата ще отидат за 110 събития в страни членки на ЕС и Европейското икономическо пространство. Българското председателство на Европейския съюз ще се рекламира с осем събития в Русия, които е предвидено да се проведат през 2018 г. и ще струват точно 128 000 лв.

В държави от Западните Балкани е предвидено провеждането на 40 събития и разходване на над четвърт милион лева. 416 000 лв. са предвидени на 30 събития в държави от Азия и Близкия Изток. Дипломатическите представителства в Северна и Южна Америка ще получат над 200 000 лв. за провеждането на 15 мероприятия. Дори в Африка и Австралия ще има събития – общо 15, които ще струват на бюджета 55 000 лв.

Още от България и ЕС

Застрашена ли е България от кризата в Македония?