Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Над половината полети в Европа през 2020 г. ще са нискотарифни

2 коментара
Над половината полети в Европа през 2020 г. ще са нискотарифни

Нискотарифните авиокомпании стават все по-предпочитани и за бизнес пътувания, сочи анализ на Европейската асоциация на този вид превозвачи (ELFAA), според който техните полети ще завземат 53 на сто от авиопазара до 2020 г. Тенденцията в продажбите на нискотарифни самолетни билети е положителна и ръст се наблюдава всяка година, сочат данни на онлайн портала Check.bg.

Особеностите на евтините полети

Обикновено клиентите са привлечени от изключително атрактивни цени спрямо останалите "редовни" авиокомпании. 19 евро струва еднопосочен полет Париж - София, ако се направи резервация на самолетен билет за дата през септември 2014 г. Само 24 евро пък струваше самолетният билет София - Дортмунд и обратно в края на май 2013 г. Тези цени включват всички административни разходи на полета, но не и тарифата за превоз на багаж, която често е по-скъпа от самия билет.

Таксата за куфар в багажното отделение не винаги е фиксирана и варира от периода, в който се пътува, както и от времетраенето на полета. За еднопосочния полет до Лондон, регистриран багаж от 20 кг струва 24 евро, ако се плати онлайн. Избор на място в самолета струва още 4 евро. До Бове през август се доплащат 35 евро за 36 кг куфар - отново онлайн. Тарифите са доста по-солени, ако се купува право за багаж директно на летището. До Лондон може да се лети и с 32 кг куфар, но цената се увеличава тройно - 74 евро за еднопосочен самолетен билет. Ограниченията в килограмите се спазват стриктно от всички авиокомпании и всеки килограм над лимита се заплаща на летището.

Безплатната храна на борда на нискобюджетните компании няма. Между 5 и 10 евро струват кафе и закуска.

При промяна на запазената дата на полета също се плаща такса, която зависи от дестинацията. Възможно е обаче при покупката на самолетния билет да се заяви опция за смята на полета, която например в "Уиз еър" (Wizz Air) е 20 лв. Таксата на този превозвач за промяна на име на пасажер е 88 лева на посока и пътник.

Една от основните хитрини при двупосочни полети е драстичната разлика в цената на отиване или връщане. Ако в момента се разгледат цените за самолетни билети до Барселона Ел Прат за началото на септември 2014 г., разликата в отсечката на отиване е от 3 до 4 пъти по-скъпа от цената за връщане.

Далечни от градовете летища

Главният недостатък на нискобюджетните полети са летищата, които ги обслужват. В повечето случаи те се намират на десетки километри от желаната дестинация. Лондонското летище Станстед е на 60 км от центъра на града, а парижкото летище Бове е на 82 км от френската столица. Германският аеропорт Франкфурт Хан е на 121 км от Франкфурт Майн и на кацащите там ще им се наложи да платят 14 евро за автобусен билет до Централната гара. Компаниите обаче предлагат атрактивни оферти за ползване на кола под наем, което е добър вариант за шофьорите.

Все пак нискотарифните полети имат много плюсове, които не са за подценяване, ако пасажерите умеят добре да предвиждат всички възможни детайли по пътуването. Ако полетите се ползват за бизнес пътуване и не се носи багаж, цената на билета се оказва доста интригуваща.

Честите проверки свалят цената

Тя може да спадне още, ако пътникът стане член на съответната нискотарифна компания. Например срещу 59 лв. годишна членска вноска в "Уиз Дискаунт Клъб" ( WIZZ Discount Club) пасажерите ще ползват до 20 лв. остъпка за еднопосочен полет, ако билетът им струва до 200 лв. и до 40 лв., ако цената му е над тази сума. Членският внос се избива още при първото пътуване на двама души.

И вярно, и погрешно е, че по-ранните резервации са по-евтини. Нискобюджетните компании боравят с различни системи, целящи да продадат всяко незаето място на борда. Честите проверки и сравнение на всички авиокомпании за цени на самолетни билети не трябва да се пренебрегва. Наблюденията сочат, че тя може да се промени до 3 пъти средно на ден и то в огромни граници нагоре или надолу. При висок начален интерес в понеделник например, софтуерите автоматично поддържат високи цени поне до събота, но ако не се реализират достатъчно резервации, цените падат до началните за периода стойности. Евтини самолетни билети /Last Minute Tickets/ могат да се купят и часове преди полета с отстъпки до 70%, но при слаба възможност за запазване на място на борда.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ggprofi
    #2

    Е, доста негативен коментар, не мога да се съглася. Със сигурност има и лоши авиокомпании, но пък да не забравяме, че самолетния превоз е най-вече преместване от точка до точка в относителен комфорт. Който държи на кожен салон, ВИП обслужване и т.н. да си вземе билет първа класа в стандартна авиокомпания. Който го интересува просто да стигне закъдето е тръгнал - сайтове за евтини билети бол: expedia.com, skyscanner.net, airfare-compare.com, evtini-samoletni-bileti.net и т.н. Лесна и бърза резервация, народни цени :-) Съответно човек знае за какво плаща и какво ще получи.

  2. Koko_deactivated_1401183147
    #1

    тези компании следва да се наричат ниско-качествени, а не ниско-тарифни. защото билета изглежда евтин, но доплащате за куфара си, за мястото си, ако ви се допие вода, обслужването е на ниско ниво, самолетите са мръсни, защото не ги почистват между полетите, карат хората да се блъскат докато се качат и седнат, а предполагам че скоро и тоалетните ще станат платени, пътувате до отдалечен, малък град което струва пари, паркинга също е скъп. полетите обикновено са по първи петли, което е допълнително неудобство, а особено в пиковите моменти като празници и ваканции, цените са по-високи от на "нормалните" авиокомпании, но за всеки влак, пардон самолет си има пътници...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.