Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Най-висок ръст от регистрирани леки автомобили в ЕС е отчетен в България

0 коментара
Най-висок ръст от регистрирани леки автомобили в ЕС е отчетен в България

Най-висок ръст от регистрирани леки автомобили на база петгодишен период /2008-2012/ е отчетен в няколко страни-членки на ЕС, като България е на първо място по ръст в продажбите - плюс 19 на сто, отчита анализ на Евростат за тенденциите в продажбите на автомобили в Евросъюза. След България ръст в продажбите на леки коли е регистриран в Словакия /плюс 18 на сто/ и Полша /плюс 17 на сто/.

За сравнение, според последната годишна статистика на Асоциацията на европейските автомобилни производители - у нас през миналата година са били продадени около 20 000 нови автомобила, което е ръст в продажбите от 5,2 процента при среден ръст от 5,7 в рамките на ЕС-28.

По последните данни на европейската статистика у нас се падат също около 400 автомобила на 1000 жители, като общо за страната през 2012 г. е имало приблизително 2,8 млн. броя
автомобила.

Като цяло най-много регистрирани автомобили /през 2012 г./ е имало в Германия - около 43 милиона автомобила, Италия /37 милиона/, Франция /33 милиона/ и Великобритания /28 милиона/, отчита анализът на Евростат.

Най-моторизирани, според анализа, са жителите на Люксембург, където на 1000 души се падат 672 автомобила. По този показател на второ място е Италия - 624 коли на 1000 жители,
Малта - 600 коли на 1000 души, Финландия - 562 коли на 1000 души и др.

В другия край на скалата по нисък процент на "моторизация" са страни като Румъния - 223 коли на 1000 жители, Унгария и Латвия - по около 300 коли на 1000 жители, Словакия и Хърватия - малко над 300 коли на 1000 жители.

Според данните на Евростат най-много коли с бензинови двигатели се карат в Кипър - над 90 на сто от автомобилния парк в страната. Следват Холандия, Финландия, Швейцария и Унгария, където с бензинови двигатели се движат между 75 и 80 на сто от колите там.

Най-много коли с дизелови двигатели са регистрирани в Белгия и Люксембург - около 60 на сто от автомобилния парк в тези страни.

Сред държавите, в които автомобилите се движат с алтернативно гориво най-висок е процентът на колите в Италия, Полша и Холандия. Като цяло най-много автомобили с алтернативно гориво има в Италия - над 180 хиляди, в Полша - около 60 хиляди и в Холандия - около 15 хиляди.

В анализа на Евростат няма данни за България и някои други страни-членки на ЕС за процента на колите, използващи бензин, дизел или алтернативно гориво.

Няма данни за страната ни и за процента на старите автомобили над 10 години в автомобилния парк на ЕС-28. По този показател най-висок дял стари коли над 10 години е отчетен в Литва /86 на сто от автопарка/, Латвия /72 на сто/ и Полша /71 на сто/. Повече от половината от леките автомобили са по-стари от 10 години и в страни като Естония, Малта, Португалия, Унгария, Чехия, Румъния и Хърватия.

Европейската статистика отчита също, че най-висок процент нови автомобили /под 2 години/ е регистриран в Белгия /24 на сто от колите там/, Дания /23 на сто/, Австрия /20 на сто/ и
Ирландия /19 на сто/. По този показател също няма данни за България.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.