Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Неизвестна дама блокира търга за третия лъч на метрото

Ангелина Златарска иска смяна на метода на строителство, чака се решение на КЗК

3 коментара
Неизвестна дама блокира търга за третия лъч на метрото

"Викс груп", която е еднолична собственост на Ангелина Златарска, блокира търгът за строителството на третия лъч на столичното метро. Тя обжалва обществената поръчка като настоява да бъде променен метода на строителството на подземната железница. Това става ясно от жалбата ѝ в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).

 

До десет дни антимонвополният орган трябва да се произнесе дали да спре поръчката, на която разчитат големите строителни компании тъй като е единствената голяма през тази година, заедно с ремонта на старите участъци на магистрала "Тракия".

 

По закон КЗК трябва да излезе с решение по жалбата на "Викс груп" в едномесечен срок.

 

Къртица или австрийски способ

 

Фирмата "Викс груп" е основана през февруари 2013 г. и не е развивала почти никаква дейност, според Търговския регистър. Собственичката Ангелина Златарска също е малко известна в строителния бранш.

 

В жалбата до КЗК обаче тя настоява третия лъч на метрото метрото от гараж "Земляне" (Красно село) до бул. "Владимир Вазов" да се строи по австрийски способ, а не както е заложено в проекта чрез щитове с т.нар. машина къртица.

Според проектантите, трасето не може да се строи по австрийски способ, защото минава под река.

Удължаване на сроковете

При всички случаи обжалването на тръжната документация ще доведе най-малко до удължаване на срока за подаване на документите. В момента крайният срок за подаване на офертите е до 12 часа на 29 май, два часа по-късно е предвидено предложенията да бъдат отворени публично.

Търгът е за инженеринг – проектиране и строителство на най-трудната част на третия лъч – 7-те километра под земята от театъра "Зад Канала" до гараж "Земляне".

За да върви по-бързо строителството поръчката е разделена на четири обособени позиции, като за всяка ще бъде избран отделен изпълнител. Кандидатите имат право да подадат оферта само за една обособена позиция.

Идеята е един строител да прокопае тунелът по 7-километровото трасе, а други трима да изградят 7-те метростанции, релсите по трасето, вентилацията, захранването на контактната мрежа, автоматиката и т.н. - общо 18 системи от електро-механичната част.

Брюксел редовно дава за пример строителството на софийското метро. Именно под натиска на Еврокомисията проектът получи близо двойно по-голямо финансиране спрямо първоначално отредените му 200 млн. евро от правителството на Пламен Орешарски. В последния вариант на оперативна програма "Транспорт" за него са предвидени 343 млн. евро. Средствата са за строежа на подземния участък и купуването на подвижния състав.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Valentin Dimitrov
    #3

    Да, Борисе, но хората не идват само с влакове, а идват и с рейсове, трамваи, тролейбуси, таксита и метро !!!! Затова е толкова необходимо източната входно-изходна врата на София да се обвърже с метрото и летището ! Ако не знаете, там е новата автогара на арх. Бечев във основи. Там е и пътят за две магистрали. Там, летището е на един.................разстояние.

  2. Борис
    #2

    Ж.п. линията минава на 1-2 км от терминали 1 и 2 на Софийското летище и свързването ѝ с терминалите ще доведе до многократно улеснение на хората идващи с влак от други градове, които сега трябва да слизат на Централна гара или на гара Подуене и да търсят връзка с прекачване до летището с багаж и всички други други неудобства.

  3. Valentin Dimitrov
    #1

    Метровръзката летище - източен транспортен възел на бул. Ботевградско шосе ще се бави повече от колкото връзката летище - център ! Като проектант на по-голямата част от източната входна порта на столицата заявявам, че транспортните проблеми на голяма част от София и страната зависят от тази връзка, която упорито не се лансира - ТАКСИДЖИЙСКАТА МАФИЯ ПАК.....

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.