Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Нови шефове във фирмите на БДЖ за пътнически и товарни превози

Чрез оптимизация на графика на локомотивите са осигурени допълнителни машини за влаковете

0 коментара
Управителите на "БДЖ – Пътнически превози” - Христо Иванов и "БДЖ - Товарни превози” Александър Александров

Назначени са нови управители на дъщерните дружества за пътнически и товарни превози на "Холдинг БДЖ", съобщиха от държавните железници в сряда. В същото време транспортният министър Христо Алексиев обясни пред журналисти, че чрез оптимизация на графика на локомотивите са осигурени допълните десет машини за покриване на разписанията на пътническите влакове.

Промените в "БДЖ Пътнически превози” и "БДЖ - Товарни превози” идват дни след смяната на изпълнителния директор на "Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров, който бе обвинен от Алексиев, че не е прилагал адекватни мерки за управляване на компанията.

След Владимиров от железниците си тръгват и управителите на "БДЖ – Пътнически превози” Димитър Костадинов и на "БДЖ - Товарни превози” Любомир Илиев. На тяхно място са назначени Христо Иванов и Александър Александров, чиято кариера е изцяло свързана с железопътния транспорт.

Христо Иванов е магистър по финанси във Великотърновския университет "Св.Св. Кирил и Методий”. Преди това е завършил специалност „Експлоатация на железопътния транспорт” в Техническия университет. Опитът му включва превоз на опасни товари, пътнически превози и организация на превоза при прекъснато влаково движение. До 2012 г. се е занимавал с експлоатацията на цялостната дейност в "БДЖ – Пътнически превози” ЕOOД.

Александър Александров е магистър по "Технология и управление на транспорта” ВВТУ "Тодор Каблешков” и с още една магистърска степен по "Икономика на транспортната фирма”. Израства в кариерата от инструктор в превозна служба в БДЖ до директор в "БДЖ – Товарни превози” ЕООД.

"Не става въпрос за реваншизъм или за каквото и да било. Просто, който не си върши работата, разбира се, че ще бъде сменен", коментира междувременно транспортният министър пред журналисти. Той обясни, че евентуалните смени на ръководни служители в железницата ще зависят от индивидуалната работа на всеки.

Христо Алексиев каза още, че вече са осигурени допълнителни 10 локомотива за пътническите превози в БДЖ. При встъпването си в длъжност той обясни, че ако трябва, ще се търсят машини под наем, но не е нормално железниците заради недостиг на подвижен състав да плащат на автобусни фирми да возят пътниците на БДЖ.

Сега става ясно, че компанията е имала достатъчно налични машини, но те не са били използвани рационално и като резултат БДЖ е понесло загуби.

"Не са били добре организирани като график. Предишното ръководство не е било достатъчно добро в тази организация и затова е имало недостиг и затова са платени за транспортиране 1.3 млн. лв. през миналата година, обясни той, визирайки това, че за известно време БДЖ спря движението на някои влакове и превозваше пътниците си с автобуси, докато върви ремонтът на част от локомотивите.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

Участвам