Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Новият кмет на Сливен обвини, че “Тракия” се строи с незаконни материали

Изпълнителите: Покрай изборите хумусът им се видя инертен материал

8 коментара
Новият кмет на Сливен обвини, че “Тракия” се строи с незаконни материали

Гръцката фирма “Актор”, строяща отсечката на автомагистрала „Тракия” от Нова Загора до Ямбол, е добивала незаконно инертни материали край сливенското село Чокоба. Това заяви новоизбраният кмет на Сливен Кольо Милев, който е от БСП и победи на балотажа подкрепяния от ГЕРБ бивш кмет на града Йордан Лечков.

 

От пътната агенция побързаха да уточнят във вторник, че “Актор” не използва материали от землището на Чокоба, където няма кариера, а изсипва там изгребаните по време на строителството хумусни почви. За това фирмата има разрешение от кмета на с. Чокоба.

 

От Агенция "пътна инфраструктура" (АПИ) уточняват още, че тяхно задължение е да контролират качеството на влаганите материали, но не и да проверяват произхода им. За него се изисква само декларация от строителя. Проверките на влаганите в “Тракия” материали не са установили отклонение от нормите, съобщават от АПИ.

 

Според Кольо Милев обаче “Актор” неправомерно вади инертни материали от землището на Чокоба с няколко багери и самосвали и ги карат директно на магистралата. Това установила проверка, разпоредена от кмета, а общинските служби разполагали със снимков материал. На “Актор” бил съставен акт за нарушенията.

 

Техническият ръководител на обекта – Лот 3 от “Тракия” Полихронис Хапсалис обясни пред Mediapool, че фирмата по договор е задължена да разкрие временни депа за хумус, част от който след това се връща на магистралата. “По време на избори обаче хумусът им се видя инертен материал”, каза Хапсалис. Той отбеляза, че “Актор” е вложила до момента над 2 млн. кубика инертни материали при изграждането на отсечката от 'Тракия”, а хумусът на землището край Чокоба е 5-6 хил. кубика.

 

Ползваме инертни материали само от една кариера – на “Арко импорт”, каза още Хапсалис. “Арко импорт” взе кариерата в землището на новозагорското село Полско Пъдарево на концесия за 25 години два дни преди подписването на договора за “Тракия” с “Актор”, а фирмата е на съпругата на бившия шеф на пътния фонд – Веселин Георгиев – Батко.

 

Хапсалис каза още, че никакъв протокол не му е съставян.

 

Преди около година депутатът от Коалиция за България Димчо Михалевски твърдеше, че “Трейс Груп Холд” строи Лот 2 с некачествени строителни материали – сгурия от близките мини, а трасето щяло да пропадне. Назначената експертиза установи, че във влаганите строителни материали има частици пепелина, но не и сгурия. Освен това нямало доказателства от къде Михалевски е взел изследвания преди това материал със съдържание на сгурия.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #8

    Не знам кой лъже и кой маже, но нищо не се е променило щом родата на Батко продължава да цица яко.

  2. Анонимен
    #7

    "...във влаганите материали има частици пепелина, но не и сгурия."(!) Не по врат, а по шия! Пепелината е прахообразната фракция на сгурията. А бе не сте ли палили и чистили печка на дърва и въглища!?

  3. Анонимен
    #6

    И този кмет -бивш генерал разбира от пътно дело, колкото и Димчо Пихайлевски. Какво е хумус,г-н червен кмете, и къде се депонирра.Сигурно не знаете, че всеки лот се контролира от независим резидентски екип състоящ се от4-5 инженера, проверяващи всеки вид работа.и всяка технологична операция.Много лесно е, да се говорят (и пишат)неверни и елементарни работи.

  4. Анонимен
    #5

    Към 2 . Ако комунистите не могат да разберат какви са материалите , то на нас в най-скоро време ще ни стане ясно. Доколкото зная те първи започнаха да строят магистрали.

  5. Анонимен
    #4

    "Отклоненията от нормите" ще лъснат след някоя и друга година, когато асфалтът се нагъне като юфка. Но тогава сегашните ни "управляващи" ще са се скрили в миша дупка, а комисионните ще бъдат отдавна препрани. Познат филм, гледали сме много серии от него.

  6. Анонимен
    #3

    Ne se kazva "obvini", a "obvini edi kogo si"

  7. Анонимен
    #2

    Комунистите се пукат от яд и така не могат да се разберат дали влаганите в магистралите материали са некачествени или незаконни. Накрая може да заяват, че се доставят от Марс. Песовете (в см. членове на ПЕС) си лаят, магистралите се строят.

  8. Анонимен
    #1

    "...не са установили отклонение от нормите...", ами след като ненормалници следва да установяват отклоненията, естествено е такива да не се открият...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.