Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Новият път през Кресненското дефиле ще струва 800 млн. лв.

По 24-километровото трасе ще има по 7 виадукти и тунели

6 коментара
Новият път през Кресненското дефиле ще струва 800 млн. лв.

Средно по над 33 млн. лева за километър ще струва новият път през Креснеското дефиле. За изграждането на 24-километровата отсечка между Крупник и Кресна ще са нужни около 800 млн. лв. Предвижда се по нея да има по седем виадукти и тунели. Това са показали разчетите по изготвянето на разширения идеен проект, научи Mediapool.

За сравнение прогнозната стойност на прокопаването на 15-километров тунел през дефилето беше 1.2 млрд. лв., а поддръжката му щеше да струва около 50 млн. лв. годишно.

В четвъртък агенция "Пътна инфраструктура" ще обяви в открито заседание кой идеен проект с парцеларен план за преминаване през Кресненското дефиле е избран от 13-членната комисия. В надпреварата участват двама кандидати, а наградният фонд е 2.5 млн. лв. Победителят ще получи 85% от сумата, а вторият – 10 на сто от нея.

Конкурсът за изработването на разширения идеен проект беше обявен през ноември 2016 г. Съставът на журито беше избран по време на служебното правителство през февруари 2017 г. В него влизат представители на браншовите организации и академичните среди - Камарата на строителите, Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране, Българска браншова камара "Пътища", Института по биоразнообразие и екосистемни изследвания към Българската академия на науките.

Целта на конкурса беше да бъде изработен разширен идеен проект, подробно геодезическо заснемане и инженерно-геоложко проучване и парцеларен план за този участък от магистралата, въз основа на който впоследствие да бъде възложено проектирането на фаза технически проект и строителство на лявото платно на магистрала "Струма" в участъка между Крупник и Кресна и на обходния път на град Кресна - част от дясно платно.

Представеният преди време от несъществуващата вече Националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти" идеен проект между Крупник и Кресна предвиждаше да бъде изграден скоростен път с проектната скорост от 80 км/час, а не магистрала.

По новото трасе на лявото платно се предвижда да има общо седем тунела, три от които са с дължина над 1000 метра, а два са под 400 метра. Ще има и седем мостови съоръжения.

Новият 24-километров път ще се ползва от автомобилите, движещи се в посока от София към ГКПП "Кулата".

По стария път, който се ползва в момента, не е предвидено да се прави нищо. Той не е заложен в конкурсната документация. Плановете са стария път да се използва за автомобилите пътуващи в посока от Гърция за София.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит в 21:19 на 25 май 2018 от автора.
    #6
  2. Българофил
    #5

    И тук голямо крадене ще падне! А след по малко от година от откриването на пътя ще започнат ремонтите! Гарантирано от ГЕРБ!

  3. Коментарът е изтрит в 15:18 на 3 декември 2021 от автора.
    #4
  4. Мечките са ни скъпи! Но правим икономии от пенсии, линейки и т.н.

  5. Sgt. Pepper
    #1

    Около стария път има на няколко места разни заведения, отбивки и др. В тия заведения работят хора от околните градчета и села, а по отбивките те стигат до имотите си. До сега за отиване и връщане пътят им е бил 10-15 километра, а сега става 50. Ако не са предвидени една-две връзки между разделените платна, проектът ще е просто абсурден!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.