Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Новото кръгово кръстовище на Лъвов мост се сви до две ленти

Спестените пари ще отидат за ремонт на участък от бул. "Мария Луиза", който е в добро състояние

4 коментара
Новото кръгово кръстовище на Лъвов мост се сви до две ленти

След двегодишно умуване новото кръстовище на две нива на Лъвов мост в София "еволюира" до намален брой ленти за движение, като спестените пари ще отидат за ремонта на участъка на бул."Мария Луиза" от бул."Сливница" до Централните хали, който е в добро състояние. Това стана ясно от представянето на "еволюиралия" проект от зам.-кмета по транспорт Любомир Христов.

Дълго чаканата и рекламирана от две години модернизация на кръстовището на две нива ще започне най-после в събота с поетапно спиране на трафика.

Изпълнител на обекта е обединение "Лъвов мост" с водещ партньор "ГБС Инфраструктурно строителство", което спечели с една от най-високите цени 22.26 млн. лв. За сравнение най-ниска цена даде обединение "Трейс Лъвов мост" – 14.7 млн. лв., и то за задание с три ленти за движение на кръговото кръстовище.

"Новият проект предвижда две ленти в кръговото кръстовище. Доказа се, че наличието на още една лента ще се отрази негативно на трафика и ще се затруднява движението", аргументира се Любомир Христов, цитиран от агенция "Фокус". Той не посочи на колко ще възлязат спестените средства. По груба оценка на строители при първоначално заложена висока цена може да се предположи, че спестяването ще е между 5 и 10 млн. лв.

Аргументът на зам.-кмета е коренно противоположен на обясненията, които даваше преди две години – как с три ленти ще се облекчи трафикът. За сравнение по-ненатовареното кръстовище между бул."Черни връх" и Околовръстното шосе на София беше изградено с три ленти.

Еволюцията на проекта

Промените спрямо идейния проект са направени след публични обсъждания, каза Христов. Журналисти обаче не можаха да си спомнят да е имало такива.

Промяната в броя на лентите от три на две на кръговото кръстовище е направена след симулация на трафика и показаното неефективно използване на третата лента от участниците в движението, твърди Христов.

Другата промяна е в трасето на велоалеята, която сега ще минава през моста, а няма да върти по кръговото, както беше в първоначалния вариант.

Направена е промяна и в озеленяването в района като са заложени висящи саксии и растителни скулптори.

Сега съществуващият мост става изцяло пешеходен, като през него ще минава само веолалеята и трамвайната линия, която ще е отделена със зеленина от пешеходците.

Заложено е да бъде възстановен старият облик на Лъвов мост от началото на ХХ век с ретро фенери, пейки и кошчета за боклук. Реставрацията се осъществява със специалисти от музея на София, каза Христов.

Ще бъде подменена и цялата подземна инфраструктура – ВиК, която е от 1937-ма година, топлопроводът, телефонната и елктроснабдителната мрежа.

Ефектите след реализацията

По-бързо преминаване през кръстовището и намаляване на половина на вредните емисии са основните ефекти, които се очакват след реализацията на обекта.

Сега над 60 000 превозни средства преминават между 7.30 и 19.30 часа през Лъвов мост. След изпълнението на проекта се очаква около половината автомобили (32 000) да преминават през пробива на бул. "Сливница" и около 28 000 автомобила - през кръговото, което ще бъде изградено на нивото на бул. "Мария Луиза", каза Любомир Христов.

Ако сега времето за преминаване в пиков час през Лъвов мост е между 5 и 15 минути, то след реализацията на проекта преминаването през кръговото ще падне на 1 до 3 минути, а през пробива ще става за 18 секунди при ограничение на скоростта от 50 км/ч, обеща зам.-кметът.

Вредните емисии, изхвърляни в атмосферата, пък ще намалеят почти наполовина, твърди зам.-кметът по транспорта.

"Този проект ще е един от знаковите за София, ще даде решение за интензивния трафик по бул. "Сливница" и за решаване на сериозни проблеми, свързани с качеството на въздуха и намаляване на вредните емисии в района, които към момента надвишават допустимите", каза още той.

Временна организация на движението по време на строителството

Заради ремонта от 23 февруари до 17 май се затварят за движение северните платна на бул "Сливница" между бул. "Христо Ботев" и ул."Раковски". От 18 май до 1 юли се затваря и бул."Мария Луиза".

От 1 юли до 8 септември се затварят южните платна на бул."Сливница" от бул."Христо Ботев" до ул."Раковски".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Jivko Ivanov
    #4

    Измислиха го най-накрая! Да не повярва човек.

  2. Koko_deactivated_1401183147
    #3

    хората за 2 години строят цели градове, а ние неможем да се наумуваме...

  3. VIAN
    #2

    Може ли някой да ми обясни защо велоалеята и пешеходците трябва да пресичат кръстовището, а не могат да минат отдолу? И как точно трамвайната линия ще пресича моста??

  4. ВериБиг Дик_deactivated_1393511302
    #1

    Ами ако е това от снимката задръстванията ще са по-лоши и от тези на паметника "Левски' и много по-лоши отколкото в момента със светоФара... Ей и Цеца Сekca изгладня, трябва да лапне некое проектче! Деба и държавата скапана само пеевци, цветановци, бойковци и 1 млн резняци!!!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.