Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Обвиняемата за трагичната катастрофа на магистрала "Тракия" остава в ареста

Подобрява се състоянието на пострадалите пътници на автобуса

4 коментара
Снимка: БГНЕС

Софийският окръжен съд остави в понеделник в ареста 29-годишната Цвета Таскова, обвиняема за трагичната катастрофа с автобус на магистрала "Тракия" в петък, при която загинаха шестима пътници и над 20 бяха ранени.

Магистратите приеха, че по делото има достатъчно данни, че младата жена не е проявила необходимата отговорност докато шофира и е станала причина за тежкия инцидент. Определението на съда обаче не бе окончателно и може да се обжалва пред Софийския градски съд.

По време на заседанието от прокуратурата посочиха, че разпитаните над 30-има свидетели са разказали, че Такова е управлявала неадекватно колата си, с което е допуснала да се удари в автобуса. Бе припомнено и, че през 2016 г. тя е заловена да шофира с 1.1 промила алкохол в кръвта.

По делото обаче все още не е изготвена автотехническата експертиза, която да определи мястото на удара и разположението на автомобилите спрямо разделителната линия на платното за движение, възрази защитата на младата жена.

Според адвоката на обвиняемата, доказателствата сочат, че дори и да имало удар между двете превозни средства, той не е бил причината автобусът да излезе от пътното платно и да се обърне в канавката. Затова той призова действията на водача на пътническия автобус също да бъдат детайлно изследвани.

Освен това защитата призова съда да вземе предвид факта, че обвиняемата не е криминално проявена и няма опасност да се укрие или да възпрепятства правосъдието, ако бъде освободена. Обърна внимание и на тежкото психологическо състояние на жената след инцидента, заради което с нея се е наложило да работи психолог.

Самата Цвета Таскова заяви пред магистратите, че не може да опише колко съжалява за случилото се, но съзнава, че не очаква да бъде разбрана. Тя изрази и съболезнованията си към близките на загиналите.

Няколко часа по-рано главният прокурор Сотир Цацаров коментира, че разследващите катастрофата работят по версии, които са на базата на свидетелски показания и на събрани външни доказателства, а експертното заключение на автотехническата експертиза ще е това, което ще даде механизма на произшествието.

Междувременно от столичната болница "Св. Анна" съобщиха, че състоянието на настанените там пострадали в петък се подобрява. Те са вече контактни и дишат самостоятелно. Няма пряка опасност за живота им, но все още са възможни усложнения, уточниха от болничното заведение.

Ако състоянието на пациентите позволява, още в понеделник ще бъдат направени нови операции. Една от пострадалите жени ще бъде оперирана заради фрактура на китка и гръбначни прешлени, а друга – заради фрактура на раменната кост.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. o.petti
    #4

    Намерили са изкупителна жертва. Браво! А това че магистралата НЕ Е МАГИСТРАЛА? Една българска магистрала трябва да има три платна - едно за гражданите на 70 км/ч, второ за средната класа на 130, и третото за мутри и политици с пресвяткващи фарове. Дали годспожата управлявала Реното е изтикала автобуса в следствие нехайство, или следствие тормоз от шофъор зад нея?

  2. Преслав
    #3
  3. безпартийна
    #2

    Не се спори за това, че е имало съприкосновение между лекия автомобил и автобуса. Размерът на това съприкосновение може да се установи от следите по двете превозни средства. Но е нелепо да се твърди, че автомобил от 1 тон може да изкара от пътя автобус от 20 тона. Може да има всякакви други причини - непремерена реакция на задрямал водач на автобуса, неравности по пътя, каквито има много, излизане на автобуса от неговата лента и редица други. Но само си представете - с една лека кола да изместите пълен автобус от пътя! Безумие.

  4. Коментарът е изтрит в 15:18 на 3 декември 2021 от автора.
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.