Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Турските тирове вдигнаха граничната блокада на третия й ден

На българска територия опашката от камиони е над 40 км на Капитан Андреево и над 10 км на Лесово

5 коментара
Турските тирове вдигнаха граничната блокада на третия й ден

Блокадата на граничните пунктове "Капитан Андреево" и "Лесово", която беше наложена от турски тирове заради засиления им контрол по българските пътища, бе вдигната на третия си ден - в четвъртък. Около 13.30 часа започна изтеглянето на опашката от чакащи камиони от двете страни на границата на двата пункта. По данни на МВР обстановката е спокойна и няма конфликти.

 

"Радостното е, че този проблем почти ще се реши", коментира Васил Пиронков, зам.-председател на Асоциацията на автобусните превозвачи пред агенция "Фокус". "Друг е въпросът, какво ще се случи занапред. Срещата, която трябваше да се състои в Турция в петък е отменена", допълни той.

До вдигането на блокадата образувалата се опашка на българска територия на ГКПП "Капитан Андреево" е била над 40 км, а на ГКПП "Лесово" – над 10 км, стана ясно от думите на Петко Ангелов, заместник-председател на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ).

 

Протестът на турските шофьори е срещу засилените проверки над товарните автомобили у нас от Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" (ИААА), които започнаха в понеделник и ще продължат до неделя включително. Те са част от международна операция на Европейската мрежа на службите на пътна полиция като целта е да се провери готовността на камионите и автобусите за зимния период, каза Йордан Арабаджиев, зам.-председател на ИААА.

 

Целта не е турските превозвачи

 

Проверките не са целенасочени срещу турските превозвачи. За три дни от началото на акцията са проверени общо 860 камиона и автобуса, като от тях 386 са с турска регистрация, каза Арабаджиев.

 

Констатирани са общо 143 нарушения, като 87 от тях са на турски превозвачи, посочи той.

 

Нередностите най-вече са неспазване правилата за почивки и непредставяне на тахографските листове, които отчитат движението и почивките на автомобила. Неспазването на правилата за почивка създава предпоставки за катастрофи. Имаше случай шофьор, изминал разстоянието от Германия до България за 40 часа, което означава, че е карал без да спира, каза Арабаджиев.

 

За отказа да представят тахографските листове шофьорите са глобявани с по 1500 лв., каза Арабаджиев.

 

От 1 септември досега на турска територия пък са глобени 14 български превозвача, като глобите средно са 3000 евро, сочат данните на ИААА.

 

Трябва да е ясно, че контрол е имало и преди 7 октомври, ще има и след 13 октомври, каза Димитър Ганев, изпълнителен директор на ИААА.

 

Чуждите медии

 

Чуждите медии също отразиха възникналия проблем между България и Турция. Блокадата на турско-българската граница беше частично прекратена от едната страна, но остави дълга опашка от камиони от другата, предаде "Евро Нюз".


Радио Телевизия Сърбия (РТС) съобщи, че при блокадата на границата са били блокирани 150 сръбски тира на "Капитан Андреево". Сръбският вестник "Курир" посочва, че някои шофьори са чакат над 48 часа за да минат границата.

 

"Нямаме нито какво да пием, нито какво да ядем. Катастрофа. Няма къде да ходим, а няма и кой да питаме какво става. По някое време получихме информация, че турските митничари протестират заради българските камиони", заявил пред "Курир" сръбският шофьор Вучко Г., който чакал около 40 часа за да мине границата. Според него сръбското посолство в България по някое време им е помогнало с храна и напитки.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #5

    Ако Орешарски наистина искаше да намери пари за продънения бюджет,ама той нарочно се прави на тапа,щеше отдавна до сега да е подписал нареждането да се таксуват турските тирове,а те са 500,000 ,които преминават през България с реципрочни такси.Това само щеше да носи на България минимум по 1 милиард лева на година.Без да се броят турските автобуси и леки коли дето минават през българия непрекъснато.

  2. Анонимен
    #4

    ами ще минаваме през Гърцко-Турските ГКПП тогава

  3. Анонимен
    #3

    Нашите добре метат топката към Брюксел- ето ползата от ЕС щото сме много малки да се оправим с Турция.

  4. Анонимен
    #2

    Защо на Бузбуджа - по-добре е да си спомним Шипка!

  5. Анонимен
    #1

    Супеееер,хайде на Бузлуджа!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.