Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

От април започва поетапното нормализиране на движението в центъра на София

"Подземен завод" вече копае тунелите на третия лъч на метрото

4 коментара
Снимка:<i> Гео Калев </i>

От април ще започне постепенно нормализиране на движението в центъра на София. Това стана ясно при старта на прокопаването на тунелите на третия лъч на метрото от "Красно село" до Малък градски театър "Зад Канала" с тунелнопробивната машина.

От около година част от ключовите улици в централната част на столицата са затворени или стеснени, за да бъдат изградени станциите на метрото.

Най-напред още през април ще бъде възстановена връзката на бул. "Гоце Делчев" с бул. "Цар Борис Трети", а в края на май и по бул."Патриарх Евтимий". Ще се премахне и стеснението по бул. "България", каза Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен". Постепенно ще се пускат и другите участъци, допълни той.

Изграждането на тунела от третия лъч на метрото от ул. "Житница" в кв. "Красно село" до Малък градски театър започна в понеделник. Първите 12 км от третия лъч на метрото ще бъдат готови през август 2019 г., каза столичният кмет Йорданка Фандъкова. Тя отбеляза, че това е проект, даван за пример от Европейската комисия.

До момента е свършена над една пета от работата по третия лъч, отчете кметът. Тя благодари на всички, които работят "толкова активно", за да се напредва чувствително с изграждането на метрото.

След два месеца ще започне и строителството на още 4 станции на метрото от кв."Овча купел" до Горна Баня, съобщи Фандъкова.

Тунелнопробивната машина е произведена за 11 месеца в Германия и тежи 1600 тона. "Тя е един завод под земята, буквално", описа я Братоев. Транспортирана е до България по река Дунав на части. Машината е кръстена на планината Витоша. С нея трябва да бъде изграден 7-километров тунел с две тръби, който преминава през централната градска част на столицата.

"Голямата полза от работата на машината е, че в най-тежкия участък в централната градска част се преминава подземно. Хората не усещат и не търпят несгодите от строителството", каза Фандъкова.

По план тунелопробивната машина трябва да стигне до Малък градски театър в края на 2018 г..

Общата стойност на 12-те километра от третия лъч на метрото заедно с 20 метровлака и ново депо е 500 млн. евро. Проектът се финансира от оперативна програма "Транспорт".

Еврофондовете осигуряват безвъзмездното финансиране за по-голямата част от проекта. Столична община го съфинансира с 99 млн. евро.

"Метрото е най-големият транспортен и екологичен проект за нашия град, който променя и градската среда и създава по-големи удобства за гражданите", каза Фандъкова.

С построените две линии досега спестяваме 75 хил. тона вредни емисии годишно, а с изграждането на третия лъч те ще бъдат 90 хил. тона годишно, допълни тя.

С пускането на третия лъч още 130 хил. пътници ще ползват метрото всеки ден, сочат разчетите на Столичната община.

Както на всички първи копки на метрото така и сега на официалното започване на работата на машината присъстваха много официални лица. Сред тях бяха служебният заместник-министър на транспорта Любомир Хаджийски, посланикът на Германия Детлеф Лингеман, зам.-кметът по транспорт Евгени Крусев, представителят на ЕК в България Огнян Златев и други.

Браницкият епископ Григорий освети тунелопробивната машина. "Нека да бъде успешна работата на машината, нека всички, които се трудят, да имат божията помощ и закрила", каза той.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #4

    В един документален филм се анализира как трафика на Манхатън се променя във времето. Подобряването на градския транспорт /метро, електрически транспорт, електромобили, електрически маршрутни таксита/ е увеличило до 92% ползващите обществения транспорт, за сметка на личните автомобили.

  2. Ливада
    #3

    Моля някой да ми преведе на български следното твърдение от тази статия: "... през април ще бъде възстановена връзката на бул. "Гоце Делчев" с бул. "Цар Борис Трети", а в края на май и по бул."Патриарх Евтимий"." Щото аз, колкото и да се взирам в плана на София, не мога да видя къде "Гоце Делчев" или "Цар Борис Трети" се пресича с "Патриарх Евтимий". Да са ни живи и здрави "грамотните" ни журналя!

  3. Ген. Иван Колев
    #2

    Нямаше ли по-добри братски машини, та трябваше да се трошат пари за някаква си германска? Щяхме да я кръстим "БелЯне" вместо "Витоша".

  4. Дядо ми Петър
    #1

    Бре, ами Рапонът, Фандъчката, Лилето, Московеца - къде бяха?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.