Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Отново протест в София за възстановяването на трамвай 6

4 коментара
Отново протест в София за възстановяването на трамвай 6

Жители на столичния кв. "Лозенец" за пореден път протестираха с искане да бъде възстановен маршрутът на трамвай 6. Те блокираха движението по бул. "Арсеналски", по който до преди няколко години минаваше шестицата. Протестът се организира от "Спаси София" и инициативен комитет на хора от квартала.

Маршрутът ѝ беше променен заради строителството на метрото в района на НДК. От години релсите по бул. "Арсеналски" стоят неизползвани. Много е възможно така и да останат, ако Столичният общински съвет реши вместо да възстанови мрашрута на трамвая, да възложи изграждането на тролейно трасе в района. Това са двата варианта, одобрени от експертния съвет по устройство на територията.

Единият включва преминаване на трамваите 1, 6 и 7 през тунела на НДК. За излизането на трамвай 6 обаче трябва да се направи нов пробив в тунела. Наскоро в интервю за Mediapool главният архитект Здравко Здравков обясни, че това би струвало над 20 млн. лева.

Според него по-удачен е вариантът с изграждането на ново тролейно трасе, който щял да излезе около 3 млн. лева. Здравков обясни, че проблемът с маршрута на шестицата се дължи на затварянето за превозни средства на бул. "Витоша". Така се налага през тунела на НДК да минават три трамвая, а съоръжението било проектирано за обслужването на две линии.

В момента се прави анализ колко пътници би обслужвал всеки от двата варианта. Общинският съвет ще трябва да реши кой от тях да се реализира.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. brambar
    #4

    Абе защо в Швейцария, Австрия, Германия и Финландия трамваите не са шумни.Явно при добра поддръжка, нещата са ОК. Това с шума, ми изглежда като оправдание за демонтаж. Шумен трамвай няма по света, има лоша поддръжка. За сметка на това скапаните автобуси, които изригват хиляди тонове вредни емисии, са шумни, тъй като не са електрически, а в повечето случаи дизелови. Да не говорим, че главният архитект яко се е оплел в това, кое е правилно и кое е конюнктурно. Да не забравяме какво беше казал Ян Геел при идването си в София.

  2. Коментарът е изтрит в 15:18 на 3 декември 2021 от автора.
    #3
  3. Дядо ми Петър
    #2

    Трамваи 1 и 7 никога не са минавали през тунела. А по Витошка, докато Фандъчката не ги прокара под прозорците на нещастните живеещи на Скобелев, като им обеща, че това ще е временно. Поредната Гробарска лъжа. Така че нищо не пречи 6-тицата да се върне по старото си трасе.

  4. Дядо ми Петър
    #1

    Вън алчните, некадърни и корумпирани мафиоти от управлението на Столицата!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.