Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Партиите са платили 3.2 млн. лв. за медийна реклама преди вота

1 коментар
Колаж: <i>Mediapool.bg</i>

Около 3.2 млн. лв. са платили политическите сили за медийна реклама в предизборната кампания до 23 март, отчита мониторингът на Института за развитие на публичната среда в последния ден от законово регламентираната агитация.

Първенец е партия ГЕРБ, която е инвестирала в реклама 799 хил. лева. На следващо място е коалицията "Реформаторски блок – Глас народен" с 508 хил. лева, а БСП е трета с 487 хил. лева.

"Нова република" са платили за медийна реклама около 280 хил. лева, а Движението за права и свободи - 269 хил. лева. "Обединените патриоти" са дали 260 хил. лева, а коалиция "Движение 21 – АБВ"– 223 хил. лева. ДОСТ са предоставили на медии малко над 60 хил. лева, а "Да, България" и "Воля" - по 50 хил. лв.

Най-голям дял от средствата са получили националните частни телевизии. Любопитен момент е, че ГЕРБ е партията, сключила най-голям рекламен договор с телевизия Канал 3. Там ГЕРБ е ползвала ефирно време за 54 хил. лева. Веднага след нея се нарежда ДПС с 36 хил. лева. След това са "Обединените патриоти" и БСП, които са се "отчели" в Канал 3 с по около 30 хил. лева и  "Реформаторският блок – Глас народен" - с 18 хил. лева.

Мониторингът на Института за развитие на публичната среда включва и безвъзмездните договори за отразяване на кандидатите, публикувани например от телевизия "Евроком". От медията са обявили общо 11 договора за безвъзмездно отразяване. Те са със следните участници – Движение за радикална промяна Българската пролет, КП Коалиция на недоволните, Воля, КП БСП за България, ГЕРБ, Партия на Зелените, Възраждане, Коалиция КОЙ – Българската левица и Зелена партия, ПП Национална републиканска партия, ПП Българско национално обединение и КП Реформаторски блок – Глас Народен.

Промените в Изборния кодекс от 2016 г. изискват доставчиците на медийни услуги да обявяват на интернет страниците си информация и за безвъзмездните договори, сключени във връзка с предизборната кампания.

От организацията отчитат, че медии като вестник "Дума" и телевизия "Алфа", които са партийни органи, нямат публикувани договори за медийно отразяване, но рекламират определени формации.

Мониторингът на организацията сочи, че само половината от участващите в изборите формации са декларирали получаването на парични дарения. Това са коалиция "АБВ-Движение 21", "БСП за България", "Воля" на Веселин Марешки, коалицията на Христо Иванов "Да, България", Движение за радикална промяна българската пролет, ДОСТ и "Обединените патриоти".

Общата сума на даренията за политическите партии и коалиции възлиза на 1 211 087 лв., а тази на средствата на кандидатите – 738 615 лв. В края на кампанията най-много дарения е привлякла коалиция "Реформаторски блок – Глас народен" – 284 190 лв. В допълнение към тази сума, средства в размер на 122 488 лв. са дарили и кандидатите от коалицията.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. koisvoi
    #1

    До гласящите се да гласуват и избират - Кое от мафиотската подигравка след референдума още не ви е ясно???

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.