Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пътуванията по света стават по-кратки, но по-чести

Най-посещаваните страни са Япония, САЩ и Австралия, сочи проучването "Глобални нагласи за пътувания"

1 коментар
Пътуванията по света стават по-кратки, но по-чести

Пътуванията по света стават по-кратки, но по-чести. Туристите все повече предпочитат с едно пътешествие да посетят няколко държави. Притесняват се да носят пари в брой и разчитат на технологиите. Ползват споделените пътувания в страната, в която отиват. Япония, САЩ и Австралия са най-посещаваните дестинации през последните две години. Най-много средства за пътешествия отделят обаче жителите на Саудитска Арабия, Китай и Австралия.

Това показва проучването "Глобални нагласи за пътувания 2018" направено по поръчка на "Виза" (Visa) сред 27 страни по света.

Изследването показва, че прогонването на стреса е основната причина за хората да пътуват. Същевременно някои дейности като получаване, носене и размяна на пари в брой могат да причинят тревожност и стрес у пътуващите.

Тенденции при ваканциите

Все повече туристи предпочитат по-кратки пътувания, но по-чести, показва проучването. Средният брой нощувки на глобално ниво е бил осем през 2017 г., докато през 2013 г. нощувките са били средно десет.

В същото време се увеличава тяхната честото от средно 2.5 пътувания за последните две години до средно 2.7 за предстоящите две.

Най-много пътувания през последните две години са осъществени в региона на Северна и Южна Америка – средно 3.2 за миналата година.

Технологиите помагат на туристите да се ориентират по-лесно. 88% от пътуващите споделят, че са имали интернет връзка по време на пътешествието си. Почти половината от участниците в проучването (44%) използват приложения за споделено пътуване на територията на държавата, която посещават, показва още проучването.

Всеки десети от пътешествениците (11%) по света включва обиколка на няколко държави в рамките на едно пътуване.

Най-посещаваната дестинация в света през последните две години е Япония, която измества САЩ от челното място. Тук трябва да се отбележи и ролята на предпочитанията според произхода. Например, хората от региона на Тихоокеанска Азия най-често избират Япония като дестинация за пътуване. Американските граждани предпочитат континентална Европа, Мексико, Канада и Япония.

Жителите на Саудитска Арабия се нареждат на първо място по отношение на общата изхарчена сума за резервации, билети и разходи по време на пътуване в чужбина. Следват ги китайците, австралийците, американците и кувейтците, показва още проучването.

Технологиите все по-предпочитани от туристите

Все повече хора се възползват от възможностите на технологиите при планиране на своето пътуване. През миналата година 83% от туристите са използвали технологично решение, в сравнение със 78 на сто през 2015 г.

В същото време по-голямата част от хората все още избират аналоговите методи за разплащане в чужбина, показва проучването.

Въпреки че много от пътуващите използват банкови карти, повечето от тях (77%) предпочитат да платят в брой. В същото време при разплащане в чужбина безкасово потребителите могат да се възползват от изгодни обменни курсове и по този начин да спестят от такси за превалутиране. Освен това си спестяват стреса при загубата или кражбата на пари в брой, показва проучването.

Не по-малко са обаче проблемите при кражба и на банкова карта, защото тогава пътникът отново остава възможност да се разплаща.

Средната похарчена сума при пътуване в чужбина е 1793 долара за едно пътуване. Интервюираните са заявили, че очакват тази сума да нарасне през следващите години, като най-голям ръст се очаква сред пътуващите от региона на Близкия изток.

Един турист носи средно около 778 долара в брой. Най-много – 72 на сто, предпочитат да обменят пари във валутата на държавата, която ще посетят още докато са в родината си, преди самото пътуване.

Едва един на всеки десет души тегли пари от банкомат в чужбина, показва проучването. Водещата причина за това е свързана със сигурността. Един от всеки петима пътуващи посочва, че това е причината да не ползва банкомат зад граница. Жителите на Европа, Близкия изток и Африка са по-склонни да теглят пари от банкомати в чужбина, в сравнение с хората от останалите региони.

Голяма част от запитаните (87%) посочват, че разполагат със останали пари в брой в края на пътуването си. Едва 29% от туристите обменят оставащата сума обратно във валутата, в която могат да я ползват в родината си. Средният размер на останалите пари в брой на глобално ниво е 123 долара.

Проучването "Глобални нагласи за пътувания" анализира потребителското поведение и моделите на разплащане по време на пътуване в чужбина. То е осъществено в сътрудничество с консултантската компания ORC International и включва 15 500 интервюта, проведени на 27 пазара. Изследването се прави от 2008 г. насам.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #1

    Хората са склонни да харчат пари, за да опитат нова храна, да отидат на непознато място, да направят нестандартно пътуване, за да го снимат. Ако искаме да печелим повече, трябва да помислим какво можем да им продадем. Нашата кухня е близка до турската. В Турция туристите купуват местни специалитети, които се правят от майстори-готвачи или от занаятчии. Много популярни там са фалафелите, ръчно направените: локум, халва или лютеница. Туристите поръчват в работилниците ръчно изработени килими, които получават по-късно "по пощата".

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.