Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Помощник-пилотът умишлено разбил самолета, неясно защо

Шефът на "Луфтханза": Действията му не биха били предотвратени от "нито една система на света"

19 коментара
Помощник-пилотът умишлено разбил самолета, неясно защо

Младият германски помощник - пилот на катастрофиралия самолет на "Джърмануингс" се е заключил в кабината и умишлено го е разбил във високите върхове на френските Алпи. Такава е най-вероятната версия за трагедията, съобщиха френски прокурори в четвъртък, след като бяха разчетени данни от откритата черна кутия. За момента никой не е в състояние да каже каква е била мотивацията на 28-годишния Андреас Лубиц да сложи такъв ужасяващ край на своя живот, както и на живота на останалите 150 души на борда.

Според френските и германските власти няма индикации катастрофата да е терористичен акт, но засяга няма алтернативно обяснение за действията на Лубиц.

Кабината е останала под пълния му контрол, след като капитанът излязъл. Когато поискал да влезе обратно, Лубиц отказал да му отвори вратата и умишлено е започнал ръчно да снижава самолета рязко надолу, съобщи френският прокурор Брис Робен, който оглавява разследването. Лубиц е пилотирал сам и е бил в съзнание до удара. Той не е имал криминално досие и няма информация да е членувал към терористична група.

Няколко часа след новината следователи започнаха обиск в дома му.

Изявленията на прокурорите, че вторият пилот умишлено е разбил самолета "Еърбъс" добавят ново и напълно неразбираемо измерение към катастрофата, заяви германският канцлер Ангела Меркел.

"Тази новина ме потресе много дълбоко. Тя надминава всичко, което мога да си представя. Това е нов товар за семействата в тези дни, изпълнени със страдание. Не знаем всички причини", продължи тя и обеща, че Германия ще направи всичко възможно, за да помогне на следствието.

Кой е Андреас Лубиц

Вторият пилот на самолета, разбил се във вторник във френските Алпи, е бил нает от "Джърмануингс", нискотарифния филиал на "Луфтханза", през септември 2013 г. след като се обучава в летателната школа на "Луфтханза" в Бремен. Имал е 630 летателни часа, прекарани във въздуха, съобщи германската авиокомпания.

28-годишния германец Андреас Лубиц е роден в Монтабаур, провинция Райнланд-Пфалц. Според доклад на Федералната авиационна администрация на Германия Лубиц е отговарял и надхвърлил нейните високи образователни, лицензионни и медицински стандарти. Способностите на младия пилот се оценяват като "завидни".

Още

Междувременно телевизия Си Ен Ен съобщи, че властите на Франция са се обърнали към ФБР с молба за помощ в разследването на катастрофата със самолета "Еърбъс А-320", при която загинаха 150 души от 18 страни, основно германци и испанци.

Прокурор Брис Робен разказа, че от записа се чува как двамата пилоти разговарят любезно и шеговито през първите 20 минути след излитането на самолета от Барселона. След това командирът подготвя брифинга за приземяването в Дюселдорф и вторият пилот му отговаря лаконично.

След това капитанът иска от Лубиц да поеме управлението и се чува шум от отместване на седалка. След като командирът е излязъл от кабината, Лубиц останал там сам до самия фатален край. От записите става ясно, че е отказал да отвори вратата на капитана и е натиснал бутона, чрез който самолетът започнал рязко снижаване.

Вторият пилот не е казал нищо и е продължавал да диша нормално, докато екипажът и капитанът тропали по вратата на кабината. "Той не е имал никаква причина да попречи на командира да се върне в кабината", посочи прокурорът.

Не е терористичен акт, но и трудно може да се нарече "самоубийство"

Помощник- пилотът е задействал бутона за снижаване по причина, за която засега не знаем нищо, но може да се приеме като желание да разбие самолетът, каза прокурорът. Брис Робен заяви, че умишлените действия на Лубиц променят характера на следствието от непредумишлено причиняване на смърт, но добави, че действията му не може да се смятат за терористични.

По думите му "самоубийство" също е грешна дума за описание на действията на Лубиц. Аз не го намирам за самоубийство, когато носиш отговорност за живота на 100 или повече човека, каза той.

"От това, което е известно до момента, и след като проверихме информацията, която имаме в националната полиция и разузнаването, се вижда, че той няма терористично минало", заяви германският министър на вътрешните работи Томас де Мизиер в Берлин.

Направена проверка на членовете на екипажа и на пътниците за евентуални връзки с тероризъм, но всички са били чисти.

Прокурорът от Марсилия Брис Робен съобщи също, че от записите на черната кутия се разбира, че пътниците са започнали да пищят в последния момент преди удара и смъртта им е била мигновена.

Той добави, че е започнало разпознаването на останките на пасажерите, което ще отнеме поне няколко седмици.

Разследващите все още издирват втората от двете черни кутии в труднодостъпния терен на френските Алпи, където самолетът се разби. Тя трябва да съдържа данни за техническото състояние на машината.

Капитанът се опитвал да разбие вратата на пилотската кабина

По-рано в. "Ню Йорк таймс" цитира двама участници в разследването, единият от които високопоставен военен, който първи съобщи версията, че единият от пилотите е бил заключен извън кабината. Според записите първоначално той почуква леко, но след като не получава отговор, потропва по-силно и след като отново не получава отговор, се опитва да разбие вратата.

Лубиц е бил нает от "Джърмануингс" през септември 2013 г. след като се обучава в летателната школа на "Луфтханза" в Бремен. Имал е 630 летателни часа, прекарани във въздуха, съобщи германската авиокомпания. За сравнение, капитанът на самолета, представен от немските медии само като "Патрик С.", е имал над 10-годишен опит и повече от 6000 летателни часа със самолети Еърбъс.

Шефът на "Луфтханза": "Най-ужасното събитие в историята на нашата компания"

Решението на втория пилот да разбие умишлено самолета на нискотарифния авиопревозвач "Джърмануингс" във Френските Алпи е "най-ужасното събитие в историята на нашата компания", каза изпълнителният директор на компанията майка "Луфтханза", цитиран от ДПА.

Карстен Шпор заяви, че действията на втория пилот "ни оставят безмълвни". Той добави, че след случилото се във вторник "ние не си представяхме, че нещата може да са още по-зле". Шпор потвърди, че вторият пилот е натиснал бутона "заключено", когато капитанът е искал да се върне в пилотската кабина.

Самолетът разполага с два кода за достъп през вратата. Единият е нормален, а вторият - авариен, ако отвътре няма отклик на заявката за влизане, продължи шефът на "Луфтханза".

"Има един супер код, който може да бъде въведен. Ако на него няма отговор, вратата се отваря електрически. Но това може да бъде предотвратено, ако лицето в пилотската кабина е натиснало копчето "заключено", когато звънецът звъни", каза Карстен Шпор.

"Или капитанът не е въвел супер кода, което не можем да си представим, или той го е въвел, но вратата е била блокирана отвътре", заключи той, цитиран от ДПА.

На пресконференцията в Кьолн Карстен Шпор обяви, че каквито и мерки за сигурност да предприема една авиокомпания, колкото и строги да са нейните процедури, нищо не може да предотврати "такъв изолиран акт". Според шефа на "Луфтханза" действията на втория пилот не биха били предотвратени от "нито една система на света". Шпор подчерта, че засега няма никакви индикации за мотивите на пилота, блъснал самолета в планински склон и причинил смъртта на всичките 150 души на борда.

Андреас Лубиц е роден в Монтабаур, провинция Райнланд-Пфалц, но е имал жилище и в Дюселдорф. Според доклад на Федералната авиационна администрация на Германия той е отговарял и надхвърлил нейните високи образователни, лицензионни и медицински стандарти. Способностите на младия пилот се оценяват като "завидни".

Полицията охранява дома на Лубиц в родния му град. Хора, които са го познавали, са потресени от случилото се. Те го описват като приветлив млад човек, който с нищо не е показвал, че крие някакви опасни намерения.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

19 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. novinarka
    #19

    Наистина е страшно. Ако е искал да се самоубива или да разбива самолета, то защо е трябвало да жертва още 150 живота? Или е членувал в някаква тайна терористична групировка и е действал под прикритие

  2. Blackadder
    #18

    А може би е експериментирал да мине със самолета между два върха на планината за повече адреналин. И експериментът е завършил трагично. Да не забравяме че и Чернобил гръмна след неуспешен експеримент - не беше нито тероризъм, нито самоубийство.

  3. Athena_deactivated_1463847283
    #17

    Обикновено най-лесното обяснения е вярното. Сигурно е така както казват: заключил се и убил себе си и хората еи така, без специфична причина, освен первезията на човешката душа. Някъде бях чела че в големите метро-станции има изненадващо много случаи на хора които падат и загиват пред минаващия влак не защото са паднали по случайнст а защото са блъснати нарочно от други пътници. Мръсни малки човешки тайни. Човек не трябва да бъде оставян сам със себе си

  4. Athena_deactivated_1463847283
    #16

    Обикновено най-лесното обяснения е вярното. Сигурно е така както казват: заключил се и убил себе си и хората еи така, без специфична причина, освен первезията на човешката душа. Някъде бях чела че в големите метро-станции има изненадващо много случаи когато които падат и загиват пред минаващия влак не защото са паднали по случайнст а защото са блъснати нарочно от други пътници. Мръсни малки човешки тайни. Човек да бъде оставян сам със себе си.

  5. Филка Русофилка
    #15

    Самолетът се е спускал в продължение на 8 мин. със средна вертикална скорост около 60 км./ч. Не е ли твърде голяма скорост на спускане, за да не се усети от пътниците продължителното олекването на седалката? Скоростта на нормалните асансьори е до около 9-11 км./ч. Ултраскоростните асансьори на Хитачи за новия небостъргач на Финансовия център CTF в китайския град Гуанджоу достигат 72 км/ч. Но това е скоростта на изкачване, докато скоростта на спускане е доста по-малка, за да не се паникьосват пътниците.

  6. hris98
    #14

    Всики които пишат тук, че вторият пилот може просто да е припаднал не са гледали вчера видеотовъв Фейсбук относно вратата на кокпита на този модел самолети. Ако врата е била заключена и на човека вътре му е прилошало, то тогава се използва друг, код, вътре се подава сигнал и вратата ще се отвори, ОСВЕН АКО ТАЗИ ОПЕРАЦИЯ НЕ СЕ ПРЕКЪСНЕ УМИШЛЕНО, МАНУАЛНО ОТ ЧОВЕК ВЪТРЕ С БУТОН "заключи"!! Така., че колкото и ужасно да изглежда май е умишлено разбиване. Не първи прецедент- имаше май две такива до сега- един египетски пилот а за второто не си спомням.

  7. Alan Smithee
    #13

    "...от записите става ясно, че е отказал да отвори вратата на капитана и е натиснал бутона, чрез който самолетът започнал фаталното снижаване." и "Останал сам в кабината, вторият пилот е задействал бутона за снижаване на самолета..." са спекулативни твърдения. Вторият пилот е мълчал през цялото време, докато е бил сам. Натискането (волево) на бутона е само логически извод, непотвърден от нищо веществено досега. Жестоки спрямо семейството на Лубиц са спекулациите преди изясняване на причините. Може да е припаднал, да е бил отровен. Честното е да се каже, че не е ясно и може би никога няма да се разбере. Авиокомпаниите ще вземат допълнителни предпазни мерки, това е сигурно.

  8. Антон
    #12

    От всички положения, българинът разбира най-много от международното положение. С уважение: към всички пенсионирани летци и специалисти по сигурността на полетите, скучаещи по форумите.

  9. Sin
    #11

    Доста прибързано го обявиха за самоубиец. Не всичко още е ясно, а такова категорично изявление хвърля доста съмнения. Защо да не може да е блокирал просто - block-out ? Отговорност, може би алкохол предната вечер, стрес постоянен, кръвно налягане - никак не е трудно човек да блокира.

  10. Анонимент
    #10

    Това че е мълчал е доста съмнително, а освен това и пулсът му е бил нормален - някой го е упоил, при което би могъл да си запази пулса нормален или леко забавен. Според мен освен това самолетът не може да бъде накаран ръчно да се блъсне фатално. Автоматиката не би позволила актив за 100 милиона евро да се разбие поради човешка прищявка или грешка, освен ако не може да разчете ситуацията, какъвто не е случаят. Това да не е лека кола за 30 хиляди.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.