Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Потенциалът за растеж на електоромобилите у нас се оценява на до 50% годишно

Амбицията на ИКЕМ е за година 80-те зарядни станции да се утроят

1 коментар
Потенциалът за растеж на електоромобилите у нас се оценява на до 50% годишно

Потенциалът за растеж на електрическите автомобили у нас е голям. Очакванията са за ръст между 30 и 50 на сто годишно, но за това е необходимо да бъде изградена зарядната инфраструктура. Това стана ясно думите на Илия Левков, председател на Националната браншова организация за електрическа мобилност – ИКЕМ.


В момента в България има около 80 зарядни станции за електрически превозни средства и амбициите ни са догодина този брой да бъде утроен, каза Боян Захариев.

Очаква се през септември да заработят няколко зарядни станции до НДК по съвместен проект на Столична община и ИКЕМ. Тези станции ще зареждат малки сметосъбиращи камиончета, които ще поддържат парка около НДК, но вероятно ще предоставят безплатно зареждане и на други електромобили в София, каза Илия Левков.

Изграждането на зарядната инфраструктура е една от предпоставките за увеличаване на покупката на електромобили. В момента те не са много – едва 173 електромобила от общо 3.2 млн. леки коли са регистрирани у нас към края на юни 2017 г. по данни на КАТ.

По неофициални данни на ИКЕМ електрическите превозни средства у нас са не по-малко от 2000 – 2500, като те включват скутери, велосипеди, автобуси, лекотоварни електромобили, електрокари, голф колички. Според Левков все повече потребители купуват електрически превозни средства.

Освен липсата на зарядна инфраструктура другият проблем е свързан с факта, че електрическите автомобили все още са твърде скъпи на пазара.

ИКЕМ представи иновативна и удобна за града електрическа тротинетка, която може да превози човек с тегло до 125 кг на разстояние до около 40 км след едночасово зареждане в обикновен контакт.

Теглото на електрическата тротинетката е 10.5 кг и развива скорост до 30 км/час. Цената й е между 1310 и 1550 лв. Удобна е – може да се сгъне и придобива формата на пътническа чанта, която удобно може да се паркира на работното място.

За развитието на електрическата мобилност ИКЕМ работи по реализацията на няколко проекта заедно с държавата и общините, както и с частни инвеститори. Столична община вече тества няколко елекробуса. Министерството на екологията пък финансира закупуването на електрически автомобили от държавната и местната администрация.

 

ИКЕМ са разработили и модел за демонстрационно въвеждане на система за споделено използване на електрически превозни средства. Тя предвижда доставка на два електомобила и две зарядни станции за споделено използване от 10 семейства, живеещи в един град, в различни квартали. Целта е да се направи анализ на резултатите по съпоставими критерии за използуването на традиционни автомобили с двигатели с вътрешно горени и такива на батерии.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. pepe
    #1

    А стига бе, Браншова Организация!!! В цяла България няма 200 електрически автомобила, но пък си имаме "браншова организация". :) И на какво точно е организация това? На производителите на електрически автомобили? Да, ама не. На "мобилност"-та е организацията. :) Че и статии и посвещават - да не би някой да пропусне да разбере че я има. И между другото, Медияпул, платените публикации трябва да се обявяват - така казва един закон. ;)

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.