Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Прекратява се концесията за летище София

5 коментара
Прекратява се концесията за летище София

Процедурата за концесионирането на летище София се прекратява. Това съобщиха от транспортното министерство в понеделник. Мотивите за взетото решение ще бъдат обявени от служебния министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Христо Алексиев във вторник.

Така след четири удължавания на срока за подаване на оферти за получаване на 35-годишно право за управление на столичния аеропорта процедурата се спира, точно каквито са исканията на БСП, на синдикати и на служители на държавното дружество, управляващо в момента летището.

Предложенията за стопанисване на аерогарата в София трябваше да се подават до 19 май и да бъдат публично отворени на 21 май, като очакванията бяха, че важното решение за бъдещия оператор ще бъде взето от новия кабинет.

Предишните удължавания бяха с мотив "искане на кандидат-инвеститори". Неофициално като такива са сочени турският холдинг "Лимак" (Limak Holding), който строи трето летище в Истанбул. Коментираните намерения бяха той да участва с руската "ВТБ Капитал" (VTB Capital) и швейцарската "Флугхафен Цюрих" (Flughafen Zuerich).

За сигурен се смяташе и операторът на летище Франкфурт – "Фрапорт", който у нас вече управлява на концесия морските летище във Варна и Бургас, заедно с  “Еърпорт Сървисиз България", която е на "Химимпорт", притежаваща авиокомпанията "България Ер" – един от големите длъжници на летище София с борч над 60 млн. лв.

Като претендент се сочеше и турската ТАВ, която управлява истанбулското летище "Ататюрк".

Предишният министър на транспорта Ивайло Московски твърдеше, че интерес към концесията са проявили още преди обявяването на процедурата  операторите на летищата в Мюнхен, Франкфурт, Цюрих, Ванси, Лион, Дъблин, както и инвестиционният фонд зад лондонското летище "Хийтроу".

Изискванията към кандидатите бяха минимално еднократно концесионно плащане от поне 660 млн. лв., с които рябваше да се погасят дълговете на БДЖ и да се купят нови влакове. За железницата обаче вече се готви друг вариант за рефинансиране след проявения китайски интерес за съвместен бизнес. Отделно операторът на летището трябваше да плаща годишно концесионно възнаграждение не по-малко от 7 на сто от общия размер на нетните приходи на летището от всички дейности за текущата година.

Също така концесионерът трябваше да вложи минимум 306.545 млн. лв. в развитието на столичния аеропорт в следващите 35 години. Операторът трябваше да изгради напълно нов пътнически Терминал 1 на мястото на сегашния, който да има седем ръкава и 5 вход-изходи за пътници с капацитет на обслужване 3 млн. пасажери годишно.

Какви действия ще предприеме служебното правителство след прекратяването на концесията предстои да се разбере.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ДО предишните коментиращи-като се отваряте да спорите-Щом Елена Поптодорова клептоманства гримове за накакви си 400$, какво остава за целия политически матРял, когато мизите са милиони, стотици милиони и милиарди? Всяка концесия, приватизация-да, защитчничко на демокрацията- е възможност за милиони ПОД масата! Само че в Полша не се церемонят! И ги хващат, колокто и дребна да се сумичката! Тук не сме Полша! И ЗЛО ЗЛО ЗЛО демократичните ЗЛОупотреби са за милиарди! Засрамете се и замълчете, защото намя политическа сила, която да не е замесена в злоупотреби за стотици милиони по време на приватизация, строителство или концесия!

  2. kaloto
    #4
  3. roccotull
    #3
  4. Milenca
    #2

    Прекратили са я, или са я отложили? В София продължават да си живеят в комунизЪма, разни концесии, приватизации са забранени, поне до следващите избори. А ТИМ тихо-мълком напредва, изкупува терените на летището, а България Еър си увеличава задълженията.

  5. Прекратили са конкурс с предварително предизвестен победител!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.