Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Продължава полемиката около използването на лични данни от компания, свързана с Тръмп

2 коментара

Силна полемика с разрази около използването на личните данни на 50 милиона потребители на най-популярната социална мрежа, Фейсбук (Facebook), от компания, свързана с предизборния щаб на Доналд Тръмп преди президентските избори в САЩ през ноември 2016 г., предаде Франс прес.

Агенцията отбелязва, че скандалът е засегнал икономическия модел на Фейсбук и курсът на акциите му на Уолстрийт е спаднал с 6,8 процента.

Според няколко медии, сред които американският ежедневник "Ню Йорк таймс" и британският седмичник "Обзървър", британската компания Кеймбридж Аналитика (Cambridge Analytica) е използвала личните данни на 50 милиона потребители на социалната мрежа без тяхно съгласие, за да разработи софтуер, позволяващ да бъдат прогнозирани нагласите на избирателите и да им бъде повлияно. Това е станало с помощта на приложение за психологически тестове, разработено от руския психолог Александър Коган и изтеглено от 270 000 потребители на Фейсбук.

От социалната мрежа признаха, че приложението се е сдобило с лични данни и на "приятелите" във Фейсбук на изтеглилите го потребители.

Кеймбридж Аналитика, на която щабът на Тръмп е платил за извършени услуги, отрече да е използвала данните от Фейсбук за нуждите на предизборната кампания на бъдещия президент на САЩ. Компанията уточни и че не е работила по референдума през юни 2016 г., на който британците гласуваха за излизане на страната от Европейския съюз.

Според експерти от социалната мрежа не са разбрали разликата между търговски и политически реклами. "Голям проблем е, че Фейсбук изглежда не прави разлика между това да продава маратонки и президентска програма", коментира Даниъл Крайс, преподавател в Университета на Северна Каролина.

В този контекст шефът на Фейсбук по сигурността Алекс Стамос обяви, че оттук нататък ще се съсредоточи върху сигурността при избори, но няма да напусне социалната мрежа.
Канал 4 на британската телевизия разпространи предполагаеми кадри, заснети със скрита камера, на които шефът на Кеймбридж Аналитика Александър Никс се хвали, че е прилагал неетични техники, за да залага капани на политически противници по време на кампании, предаде ДПА.

Никс говори включително за разпространяване на фалшиви съобщения в интернет.

Има данни, че Кеймбридж Аналитика е повлиявала на избори в целия свят.

Британската служба за надзор на информацията съобщи, че ще поиска съдебна заповед за проучване на компютрите и сървърите на компанията за стратегически комуникации. Причината е, че базираната в Лондон Кеймбридж Аналитика не сътрудничи на разследването.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Преслав
    #2

    Нека се разследва дали не са се намесили и на изборите в България! Да не излезе, че те прецакаха Трайчо и вместо първи стана шести, пък пролетта "автентично" десните бяха изхвърлени от Парламента. Твърде вероятно британците от въпросната компания имат пръст в тая уйдурма.

  2. Илиев Пешо
    #1

    Свга ще има ли санкции срещу Великобритания ? Сарказъм - на тях им е позволено.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.