Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Променят трасето на магистрала "Хемус", за да минава на 15 км от Велико Търново

7 коментара
Кметът на Велико Търново Даниел Панов убеждава регионалния министър Лиляна Павлова магистрала "Хемус" да мине на 15 км от града

Трасето на магистрала "Хемус" ще бъде променено и тя ще преминава на 15 км от Велико Търново в района на село Поликраище. Това обеща министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова.

Павлова, областният управител на Велико Търново проф. Пенчо Пенчев, кметът Даниел Панов, зам.-лидерът на ГЕРБ Цветан Цветанов, инженерите от Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти" и Областно пътно управление на място предцениха възможностите трасето на магистрала "Хемус" да премине максимално близо до Велико Търново. За това настояваха кметовете на Търново, Горна Оряховица и Лясковец, които обявиха, че имат подкрепата на Цветан Цветанов, избран за депутат от този регион.

В момента проектното трасето на магистрала "Хемус" минава на близо 30 км от Велико Търново. Сега обаче ще бъде изместено с 15 км и ще минава в района на село Поликраище, където ще бъде изграден и по-голям пътен възел. През него ще се пресичат трасетата на бъдещата магистрала Русе – Велико Търново и магистрала "Хемус". Пътният възел ще е в близост и до летището в Горна Оряховица, а пътят до него ще се ремонтира.

"Водени от разбирането, че трябва да направим всичко необходимо, за да привлечем туристическия поток, транзитния трафик от Дунав мост и възможностите, които предоставя летище Горна Оряховица, считаме, че промяната е икономически обоснована", каза министър Павлова. По думите ѝ "новото трасе и от регионална, и от икономическа гледна точка е най-доброто решение".

Предстои участъкът на магистралата край Велико Търново да се проектира наново и да се направят точни изчисления с колко би се оскъпил проектът заради промяната. Миналата седмица след заседанието на парламентарната комисия по регионална политика Павлова заяви, че това ще доведе до оскъпяване на магистралата с около 40 млн. лв., а допълнителен проблем било и преминаването през зони от защитената екомрежа "Натура 2000".

Изграждането на магистрала "Хемус" остава един от основните приоритети в програмата на правителството, посочи министър Павлова. Тя припомни, че кабинетът "предсрочно" обяви търговете за първите 60 км между Ябланица и кръстовището за Плевен и Ловеч. Тази процедура обаче беше блокирана, заради обжалване поради неосигурено финансиране за обекта.

Паралелно с това е възложено цялостното проектиране за останалите два етапа. Първият е от разклона на Плевен и Ловеч до Велико Търново, който е 85 км, и вторият - от Велико Търново до Белокопитово с дължина 110 км, каза министър Павлова. За тях е възложено изготвянето на идейни проекти.

Министър Павлова посочи, че за финансиране на магистралата по линия на еврофондовете, чрез програма "Транспорт", проектът се обосновава като цялостен коридор. Очакванията са през новия програмен период 2014-2020 г. да бъде налично финансиране за части от магистралата, посочи Павлова.

Министри, депутати и представители на местната власт са огледали на място и свлачището на хълма Трапезица във Велико Търново. То е обследвано и анализирано от експертите и предстои областното пътно управление да изготви проект за укрепването му. След съгласуване с Министерството на културата проектът ще кандидатства за финансиране пред комисията по бедствия и аварии.

В новата оперативна програма "Региони в растеж" Велико Търново има резервиран бюджет от 52 млн. лв. Извън тях, общината ще може да се кандидатства за туристическа и спортна инфраструктура по линия на фондовете, които предстои да бъдат създадени.

Велико Търново е и сред одобрените за финансиране по фонд "Солидарност" с около 1.8 млн. лв. С помощта на областния управител проф. Пенчев ще бъде направен списък на приоритетните за финансиране обекти.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Milev
    #7

    Да не се заблуждаваме, че ще дойдат европейски пари за път към Русия. Важен е коридорът от Видин до Ботевград или през Петрохан. Това са си изборни номера.

  2. Коментарът е изтрит в 15:18 на 3 декември 2021 от автора.
    #6
  3. kosta
    #5

    Разбира се че магистралата трябва да мине до Велико Търново. Ако и да струва 40 милиона и да се удължи с 9 км. Магистралите са за да обслужват градовете, а не за да се търси най-късия път между точкаА и точкаБ Старото трасе минаваше през Полски Тръмбеш....

  4. boby1945
    #4

    Кметът е за това да дърпа чергата към себе си, министърката е за това да не му дава да се увлича.....

  5. Quo
    #3

    Трябва да се работи приоритетно по връзката Видин-мост-София/Ботевград?. Според мен и Комисията ще е навита да помогне за този беден регион.

  6. NORAD
    #2

    всъщност кмета на Велико Търново иска 40 млн лв и по 700 грама гориво/ 9 км/ от всеки транзитно преминаващ...

    "Установено е, че по технически причини пътният възел дори теоретично не може да бъде приближен на по-малко от 12 км от Велико Търново. Възможно е преминаване южно от Павликени и Поликраище, което удължава трасето с около 9 км, но проучването показва, че трафикът практически не се увеличава, а за сметка на това цената за изграждане ще нарасне с над 40 млн. лв. След проведени разговори с

  7. daskal
    #1

    Разумна идея. Няма значение кой я дава. Разбира се, че е важно магистралата да е по близо до тези стратегически градове, както и до връзката с бъдещата магистрала В.Търново - Русе.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.