Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Путин подкара "Камаз" за откриването на Кримския мост

Руският президент: Царят-бащица, Хитлер и Сталин не успяха, но сега чудото се случи

24 коментара
Сн. ЕПА/БГНЕС

Руският президент Владимир Путин подкара лично "Камаз" за откриването на моста за Крим. Съоръжението над Керченския пролив е единствената сухопътна връзка между Русия и анексирания от нея през 2014 г. Кримски полуостров.

Държавният глава седна зад волана на оранжев самосвал "Камаз" (най-големият руски камион). До себе си настани генералния директор на строителната компания "СГМ-Мост" Александър Островски.

"Камаз"-ът на Путин водеше колона от 35 машини - самосвали, автокранове, цистерни и друга строителна техника, използвана при строежа на съоръжението. Специално инсталирани видеокамери показваха движението на колоната по 19-километровото трасе на моста.

Преди потеглянето на колоната на информационното табло в началото за моста светеше надпис "Няма изходи". След това светна зелена светлина и се появи надпис "На добър час".

Путин запали двигателя и потегли. Телевизията "Раша тудей" предаде кадри от кабината на камиона, където руският президент разговаря със спътниците си. Путин взе разстоянието от 19 км за 16 минути вместо планираните 25, което бе отбелязано специално от всички руски телевизии, които предаваха събитието на живо.


В другия край на 19-километровия мост в Крим митинг-концерт очакваше руския държавен глава. Участие в него взеха редица руски звезди, сред които Лариса Долина, Дмитрий Билан, Валерия, Пелагея, Зара, Олег Газманов, Григорий Лапс.

"Искрено ви поздравявам за този забележителен празник. В истинския смисъл на думата това е исторически ден! Исторически, защото в различни исторически епохи,, дори и при царя-бащица, хората са мечтали да се изгради този мост. След това, ако се върнем към 30-те години на миналия век, през 40-те години, през 50-те години (бел. ред. - времето на Сталин и Хитлер) и накрая, благодарение на вашата работа, на вашия талант, този проект, това чудо се случи", каза Путин пред строителите на съоръжението, цитиран от ТАСС.

Предсрочно откриване на пътната част на моста

Движението за автомобили и обществен транспорт по моста от двете страни ще бъде пуснато на 16 май – сряда. Железопътното трасе обаче няма да бъде пуснато в експлоатация.

Строителството на моста започна през февруари 2016 г. Плановете бяха съоръжението да бъде открито за автомобили през декември 2018 г.

На 1 март тази година обаче Путин обяви, че движението ще бъде отворено "само след няколко месеца" и сроковете бяха съкратени.

Железопътната част на моста трябваше да бъде открита през декември, но сега е отложена за края на 2019 г.

Стойността на жп линията е 17 милиарда рубли, а на целия мост - около 228 милиарда рубли, което прави над 3 милиарда евро.

Водещата на концерта нарече моста - "строежът на века". В изграждането му са участвали над 10 000 души, а в пиковити моменти над 15 000 работници. На практика може да се каже, че на този обект е работила цялата страна, каза Путин.

"Това е забележителен резултат, който прави Крим и славния Севастопол още по-силни, а всички нас по-близки един към друг", каза руският президент. И обеща още много нови пътища, летища, пристанища и т.н.

Дългата история на съоръжението

Първите планове за строеж на мост през Керченския пролив са на британски инженери още през 70-те години на ХVІІІ век. Към онзи момент идеята остава нереализирана, защото начинанието се оценява твърде скъпо, предаде Би Би Си.

В началото на ХХ век цар Николай II се връща към тази идея, но този път проектът е възпрепятстван заради началото на руско -японската, а след това и на Първата световна война.

По време на Втората световна война лидерът на нацистка Германия Адолф Хитлер разпорежда да се построи мост над Керченския пролив на окупираните територии, за да се помогне за по-бързото прехвърляне на военна техника в Кавказ. Строителството обаче спира след настъплението на Червената армия и връщането на Крим в състава на Съветския съюз.

След това със задачата се заемат съветски инженери – през 1944 г. те успяват за рекордно кратък срок да построят железопътен мост над Керченския пролив, но през зимата опорите на моста са разрушени от леда.

После в Съветския съюз решили да се откажат от изграждането на мост и да го заменят с ферибот, който е открит през 1954 г.

Меморандум за строителството на моста е подписан едва през 2010 г. от тогавашните президенти на Русия и Украйна Дмитрий Медведев и Виктор Янукович. Към онзи момент цената на съоръжението се оценява на 1 млрд долара.

През март 2014 г., след като на власт в Украйна идват прозападни политици, Русия анексира Крим. Веднага след това Путин нарежда на транспортния министър да се построи шосеен и жп мост.

Предвождайки откриването му на 15 май Путин демонстрира контрола на Русия над анексирания полуостров.

19-километровото съоръжение, наричано "моста на Путин", е най-дългият в Русия и един от най-дългите в Европа. Фактически той се състои от два паралелни моста – един шосеен, състоящ се от 4 ленти и един железопътен.

Преминаващият през моста път започва на Таманския полуостров, преминава през 5-километров язовир и остров Тузла, след това пресича Керченския пролив и излиза на Кримския бряг.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

24 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Лизи Гугуткова
    #24

    Седем холандски фирми са разследват за строежа на мост между Русия и Крим Фирмите са обвинени в доставката на техника, включително специализирана тежка техника, за строежа на 19-километровия мост над Керченския проток. Досега беше известно, че две холандски фирми са обект на разследване от септември миналата година за нарушаване на европейските санкции. Наказанието трябва да е яко-за „обица на ухото“.

  2. марко василев
    #23

    От гледна точка на Руската Джамахирия,Крим е по-важен от всякакви санкции.Както се казва това е непотопяемия им самолетоносач и стратегическа територия.Манталитетът на обсадената крепост с който живее Кремъл се е предал на целия народ.Толкова добри и благородни,но заобиколени от неблагодарници и подли "пиндоси".

  3. Bлaдo
    #22

    ...а сега по моста, от Европа и Украйна към рУсиъ ще минат бързо и ефективно ... санкциите :-)))

  4. Miau
    #21
  5. Илиев Пешо
    #20

    Преди 1-2 години писанията бяха "няма пари - няма да го построят", "не могат - няма да го построят ", "ще го построят, но за 10 години " и подобни. Сега болката че е пуснат, та се почват "не го признават!" - и какво, няма да може да се ползва? Всеки ползвал моста - със санкции от ЕС и вкарване в украинския "миротворец"?

  6. Лизи Гугуткова
    #19

    Това джудже никога не е бил смелчага! Много гузна съвест! "Около 600 служители на Министерството на извънредните ситуации са осигурявали сигурността при отварянето на автомобилната част на моста. Безопасность открытия автомобильной части моста обеспечивали около 600 сотрудников МЧС.

  7. Лизи Гугуткова
    #18

    Какъв"букет" от престъпления има около този мост. Крим бил "руски".... Кой от международната общност са признали това! Дори Китай и Турция казаха ,че никога няма да ГО признаят. За това САНКЦИИ ДО ДУПКА!

  8. анита хегерланд
    #17

    Откриването на такова съоръжение е най-интересният епизод от историята, защото поддръжката е по-скъпата й част, за която никой не споменава. Гледах филм за подобен мост в САЩ, който дал много поводи за гордост на милионера, който го построил. Но една непредвидена буря нанесла такива поражения, че станало невъзможно да се ползва, без да се реконструира цялото съоръжение. Милионерът умрял и идеята пропаднала.

  9. Българофил
    #16

    Комплексираното джудже и на челна стойка ще застане, само за да му ръкопляскат!

  10. Борис Б
    #15

    Колко ли ще издържи ;)

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.