Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Райънеър" спира през зимата пет дестинации от София

Отменя още 18 хил. полета, започва реорганизация, повишава заплатите на пилотите и се отказва от "Алиталия"

1 коментар
Сн. БГНЕС/ЕПА

Най-големият нискотарифен превозвач в Европа "Райънеър" обяви, че отменя още 18 000 полета в периода от 17 ноември до 18 март, в допълнение към вече отменените през септември.

Това са полети по 34 дестинации, които не са натоварени през зимния сезон. Сред тях са и пет от летище "София" - до испанския град Кастейон, до германския Меминген, италианските Пиза и Венеция и до шведската столица Стокхолм.

Отмяната на новите полети ще засегне около 400 000 пътници на ирландската авиокомпания.

Други 315 000 клиенти на "Райънеър" вече бяха засегнати от отменени 1616 полети през шест седмици от септември и октомври. За шест седмици авиокомпанията твърди, че превозва около 15 млн. пътници.

Новите 400 хил. засегнати клиенти са по-малко от 1% от 50-те млн. пътници, които ще ползват услугите на "Райънеър" през зимните месеци, посочват от авиокомпанията.

Всеки един от засегнатите пътници е получил съобщение на електронната си поща за отменените полети. Те могат да получат парите си обратно или да ползват алтернативни маршрути. Като бонус от "Райънеър" им се предоставя ваучер от 40 евро (при билет в едната посока) или 80 евро (за двупосочни билети), които могат да ползват до края на годината за полет с "Райънеър".

Отмяната на полетите е част от мащабна реорганизация на компанията, която ще забави темповете ѝ на растеж и се прави с цел да не се допуска повече анулиране на полети в бъдеще, е посочено в съобщението на "Райънеър".

От него става ясно, че проблемите на авикомпанията са предизвикани от пилотите на компанията. За да тушира напрежението, "Райънеър" им обещава, че вече календарната година за тях ще започва от 1 януари, а не както е в момента от 1 април. Така екипажите ще могат да вземат целия им се полагащ отпуск за календарната година. Освен това пилотите от четирите основни бази в Дъблин, Станстед/Лондон, Берлин и Франкфурт от 1 октомври ще получат увеличение на заплатите си.

Всички тези мерки ще струват на "Райънеър" около 50 млн. евро, е посочено в съобщението.

За да се съсредоточи върху решаването на собствените си проблеми, "Райънеър" се отказва от сделката с фалиралата италианска компания "Алиталия", която възнамеряваше да придобие по-рано.

Основният акционер в авиокомпанията Майкъл О'Лиъри се извини на пътниците, които няма да могат да летят, както са планирали. Той оправда недостига на екипажи с големия брой пилоти в отпуск през есента и зимата и обеща, че в резултат на предприетите мерки няма да има повече отменени полети.

Забавяне на растежа, за да се реши проблемът с пилотите

"Райънеър" обяви, че ще забави планирания си растеж като мярка за решаване на проблема с пилотите.

В периода ноември 2017 – март 2018 г. авиокомпанията ще лети с 25 самолета по-малко от флотилията си от 400 самолета, което ще доведе до спад на превозените пътници от 131 млн. на 129 млн., посочват от компанията.

С намаляването на самолетите от 445 на 435 от април 2018 г. авиокомпанията очаква да превози вместо планираните 142 млн. - 138 млн. пътници, което ще е ръст от 7 на сто спрямо година по-рано.

По този начин пилотите на авиокомпанията няма да бъдат толкова натоварени. Освен това календарната година за екипажите вече ще започва от 1 януари, а не както беше досега от 1 април, като по този начин ще бъде спазено напълно европейското законодателство.

Досега ирландският превозвач използваше вратичка, която му даваше предимство пред другите превозвачи, защото пилотите на "Райънеър" използваха почти всичките си летателни часове през натоварените летни месеци. В рамките на една година всеки пилот има право на 900 часа във въздуха.

Всеки ден "Райънеър" изпълнява около 16 000 полета. За компанията работят около 4200 пилоти. С намаляването на полетите през зимата няма да има нужда те да се отказват от една седмица от платения си годишен отпуск и няма да искат да променят годишния си отпуск.

Годишната заплата на капитана на полета на "Райънеър" е между 120 000 и 180 000 евро. Помощник пилотите пък могат да очакват да бъдат повишени до капитан в рамките на 4 години след присъединяването си към "Райънеър". От 1 октомври капитаните на полети от четирите основни бази на компанията ще получат допълнително по 10 000 евро към годишната си заплата, а помощниците им по 5000 евро. В следващите месеци ще бъдат проведени преговори и с останалите пилоти. Пилотите на "Райънеър" работят пет дни, след което имат почивка от четири дни.

През текущата година по-малко от 100 капитани и 160 помощник пилоти са напуснали "Райънеър".

През следващите осем месеца авиокомпанията ще набере и ще обучи над 650 пилоти не само за да замени напусналите, но и за да има екипажи за новите си 50 самолета "Боинг", които ще купи през 2018 г.

От "Райънеър" твърдят, че противно на "фалшивите твърдения" за недостиг на пилоти, през последните седмици има голям наплив от желаещи да се присъединят към тях, заради риска да останат без работа заради фалитите на Air Berlin и Alitalia.

13 000 висококвалифицирани авиационни специалисти в Ryanair продължават да доставят най-ниските европейски тарифи за въздушен превоз до нарастваща и лоялна клиентска база от 129 милиона пътници годишно. Това, което е постигнато през последните 30 години от нас, ще продължи, но само ако се поучим от грешките си и продължим да работим усилено, за да гарантираме, че повече никога няма да се повтори, заявяват от "Райнеър".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. В и К
    #1

    Май е време вместо "нискотарифна" да ги нарекат "нискополетна".

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.