Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Ремонтът на столичния бул. "Дондуков" може да приключи до 15 ноември

Проблеми с паважа се очакват и в бъдеще

0 коментара
Ремонтът на столичния бул. "Дондуков" може да приключи до 15 ноември
  • Велоалеята по бул. "Ал. Дондуков" в участъка между Министерския съвет и ул. "Раковски" се пази от колите с временни заграждения. Въпреки това някои шофьори успяват да паркират на нея.
  • До понеделник сутринта трябва да бъде ремонтирано кръстовището на бул. "Дондуков" с ул. "Раковски".
  • Работата по участъка между ул. "Раковски" и бул. "Васил Левски" се очаква да приключи до 15 ноември.
  • Столичната община искаше да махне паветата от бул. "Дондуков", но Министерството на културата излезе със становище, че трябва да останат.

Ремонтът на софийския централен бул. "Ал. Дондуков" може да приключи до 15 ноември. От общината вече обявиха, че движението по последната затворена отсечка - между ул. "Г. С. Раковски" и бул. "Васил Левски", ще бъде пуснато до 20 ноември. Строителите от фирма "Трейс" обявиха в петък, че ако няма сериозни валежи, ще са готови с платното, трамвайното трасе и тротоарите пет дни по-рано.

"До понеделник сутринта ще бъде направено кръстовището на "Дондуков" и "Раковски", трябва да се постави износващият пласт асфалт и да се довършат тротоарите. До 15 ноември работата ще е приключила качествено и в срок", обясни изпълнителният директор на "Трейс София" Бисер Иванов. Заради работата по кръстовището на "Дондуков" и "Раковски" то ще бъде затворено в събота и неделя, а движението ще бъде пуснато в 4.30 часа на 13 ноември.

Ремонтът на булеварда се проточи повече от очакваното от общината. Последното забавяне се наложи, тъй като трябваше да се изчака становището на Министерството на културата дали в участъка между "Раковски" и "Левски" вместо павета може да се сложи асфалт по платната за колите и паваж при трамвайните релси. В крайна сметка министерството позволи булевардът да бъде изцяло асфалтиран. Така паветата останаха само в частта от Министерския съвет до бул. "Раковски", по която движението вече беше пуснато.

Миналата неделя обаче там се наложи пренареждане на част от паветата. В петък от "Трейс" обясниха, че проблемът не е от основата или земното легло, а идва от естеството на настилката, която трябвало да слегне, а в това време се налагали "технологични ремонти". Подобни размествания на паветата и частични поправки може да се очакват и през следващите години, тъй като паважът много по-лесно се поврежда от тежестта на автомобилите, които минават отгоре. В следващите 5 години проблемите по булеварда ще се отстраняват за сметка на изпълнителя, тъй като обектът ще е в гаранция. След това общината трябва да поеме разходите.

Паветата по част от "Дондуков" бяха запазени по настояване на Министерството на културата, тъй като паважът е част от културното наследство в столицата. Оказа се, че това важи само за участъка от булеварда между Министерския съвет и ул. "Раковски". Останалата част - до ул. "Кракра", е изцяло преасфалтирана.

От фирмата-изпълнител имали проблеми и с изградената велоалея по павираната част от "Дондуков". Настилката там се компроментирала от автомобилите, включително и товарни, които спирали върху трасето за колелета. В същото време то не било разчетено за такова натоварване и се повреждало под тежестта на колите. Сега достъпът до велоалеята е ограничен от временни прегради, които трябва да ограничават паркирането до поставянето на ограничители. Практиката на други места в София обаче показва, че често и те не спират шофьорите да нарушават правилата за паркиране.

Ремонтът на бул. "Дондуков" периодично влиза във фокуса на общественото внимание заради критики към качеството на работата по него. От общината към момента не споделят опасенията и обясняват, че обръщат голямо внимание на контрола върху строителите. Санкции към момента не са наложени, а ремонтът реално не е приключил.

"Това е обектът в София с най-много надзорници. Освен тези по договор и вниманието на обществото е насочено към него", коментира Бисер Иванов.

От фирмата обясниха, че подобни проекти са трудни, тъй като има проблеми с проектите заради неточната информация за подземната инфраструктура, изникват непредвидени работи, работи се по стара инфраструктура, а в същото време има натиск от страна на възложителите работата да се свърши максимално бързо.

Ключови думи

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.