Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Ретро пътуване по първата българска жп линия за 150 г. от откриването й

1 коментар
Сн. БДЖ

Над 70-годишен парен локомотив в композиция, включваща личния първокласен вагон на Цар Борис III, ще осигури ретро пътуване за любителите на влаковите преживявания по случай 150-годишнината от откриването на първата българска железопътна линия от Варна до Русе, съобщиха от БДЖ във вторник.

Пътешествието с атракционния влак от крайморския до крайречния град ще е на 22 октомври, а продажбата на билетите със символична стойност от 50 стотинки за запазено място тръгва в сряда – 12 октомври.

Поради специалния характер на композицията, местата са ограничени. Желаещите да пътуват с ретро влака могат да си вземат билети от гарите, на които той ще спира. Това са началната Варна и следващите Белослав, Синдел, Провадия, Каспичан, Хитрино, Самуил, Разград и Вятово.

Вероятно според интереса ще се прецени колко точно вагона да се включат в композицията, извън царския, който ще може да се разглежда от пасажерите по време на пътуването.

Специалният влак ще отпътува от жп гара Варна в 8:15 ч. и по време на своето пътуване към гара Русе ще спира на гарите на всички общини по своя маршрут. На всяка от тези гари местните кметове са организирали кратки празнични посрещания и програми.

Композицията ще гарира пред Музея на транспорта в Русе в 15:30 ч. Пътниците от влака ще могат да се потопят в атмосфера от епохата на първото пътуване през 1866 г., осигурена от общинските Биг Бенд и Драматичен театър. След като разгледат изложените в музея експонати, пасажерите може да се включат в официалното честване на 150-годишния юбилея на централната жп гара в Русе.  Там всички могат да посрещнат атракционния влак и да се снимат с него.

Пътниците на ретро влака, които са от Варна и другите гари, обаче ще трябва да се приберат с нормална композиция от разписанието на БДЖ.

Пареният локомотив, който ще тегли композицията е произведен през 1942 г. в  Германия. Той е бил бракуван през 1976 г. и запазен като единствен представител от серията 03.12 парни локомотиви в БДЖ. През 2011 г. е възстановен отново за движение в Локомотивно депо Горна Оряховица за провеждане на атракционни пътувания.

Първокласният вагон-салон № 050-1 също е произведен в Германия, но четири години преди локомотива. Той е бил изработен специално за пътуванията на Цар Борис ІІІ. Този вагон разполага със служебна кабина с едно легло, 4 кабини с по 2 легла, 2 кабини с две спални с по едно легло и общ санитарен възел, салон с 11 места за срещи, съвещания, хранене и склад. Вагон-салон № 050-1 е със запазено луксозно обзавеждане като специалните ламперии и дамаски са автентични.

И локомотивът, и вагонът са част от експозицията на националния транспортен музей в Русе.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Дядо ми Петър
    #1

    То цялото ни БДЖ е ретро. При средна скорост на влаковете от 50 км/час и закъснения от по два часа. Защото е остатък от "развития" ни социализЪм, управлява се от номенклатурчици, а служителите му крадат за милиони.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.