Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Рокади в държавна фирма заради мечка и крави по магистралите

Нанков: "Два тира са в състояние да запушат половин България"

2 коментара
Разхождаща се на "Хемус" крава

Разхождащи се мечка на магистрала "Тракия" и крави на магистрала "Хемус" са причина за смените в ръководството на държавната компания "Автомагистрали". Това стана ясно от обясненията на министъра на регионалното развитие Николай Нанков при представянето на отчета за свършената работа.

Случаите с разходка на диви и домашни животни по аутобаните са зачестили през есента. Регионалният министър обаче не получил своевременно информация за инцидентите и предприетите от ръководството на държавната компания мерки, а научил за тях от медии и граждани.

През октомври в рамките на десетина дни диви прасета и мечка излязоха на магистрала "Тракия", който би трябвало да е защитен с непрекъсната ограда. Инцидентът с мечката беше от края на октомври, когато на 27-ия километър в посока Пловдив животното изскача и е блъснато от кола. По щастлива случайност пътуващите в автомобила са останали невредими, но мечката, която е защитен вид, загина. За тези случаи съобщиха от Световния фонд за дивата природа – WWF, а убитата мечка беше показана в "Господари на ефира".

В сряда пък на магистрала "Хемус" изскочили крави и по чудо се разминало без инциденти. За този случай министъра научил от качени във "Фейсбук" снимки от пътуващи по магистралата.

Нанков се закани да смени изпълнителния директор на държавната компания "Автомагистрали" Валентин Вълков, който беше назначен на поста от служебния министър на регионалното развитие Спас Попниколов.

Проверка на Mediapool в Търговския регистър показва, че Николай Нанков е направил две смени в ръководството на държавното дружество, което е отговорно за поддържането на магистралите.

През октомври е бил освободен Александър Филев от директорския борд и на негово място е назначена юристката Десислава Христова, която е била в листите на различни партии.

В средата на ноември регионалният министър връща отново Александър Филев в "Автомагистрали", а вади бившия районен кмет на столичния район "Лозенец" и бивш зам.-министър на транспорта в кабинетите на Иван Костов и на Симеон Сакскобургготски - Любомил Иванов.

В момента държавната компания се управлява от директорски борд от трима души. Александър Филев е председател на Съвета на директорите, Десислава Христова е член, а Валентин Вълков е изпълнителен директор и член на борда, показва справка в Търговския регистър.

Цветанов също в тапата на магистрала "Тракия"

"С уважение и адмирации към работата на пътноподдържащите фирми", но "два тира са в състояние да запушат половин България", констатира регионалният министър Николай Нанков след първия снеговалеж тази зима.

Инцидентът, който стана на магистрала "Хемус", в участъка не е имало сняг, но тежкотоварният автомобил с полска регистрация е блокирал движението за около седем часа. В момента компетентните органи изясняват случая, но най-вероятно шофьорът е заспал.

На 19-ия километър на магистрала "Тракия" при минимален сняг на пътното платно тир се завърта и блокира движението за около два часа. Причината най-вероятно е заради износени гуми, след като нито един от другите около 10 000 тира преминаващи дневно през страната не е имал проблем, допускат от пътната агенция.

"Г-н Цветанов също беше в тапата на "Тракия" и ми звънна да пита какво става", каза Нанков.
Според регионалния министър е необходимо да има по-високи санкции за нарушителите на пътя. Сега глобата за гуми, които не отговорят на пътната обстановка, е от 50 до 150 лв.

Проекти за над 1.5 млрд. лв.

Регионалният министър отчете, че за близо седем месеца от началото на мандата му е започнало реализацията на проекти за 1.5 млрд. лв. основно в пътния сектор.

Близо 900 млн. лв. е стойността на обявените тръжни процедури, а сключените договори са за над 452 млн. лв.

Върви строителството на магистрала "Струма". През следващата година започва и изграждането на нови 25 км от магистрала "Хемус". Работи се по разширението на пътя Поморие – Ахелой и обхода на Ахелой, с което значително ще се облекчи трафикът от Бургас до Слънчев бряг следващото лято. Предстои отварянето на офертите за строителство на магистралата до Калотина. В ремонт са 193 км второкласни и третокласни пътища за почти 160 млн. лв.

През следващата година ще бъдат ремонтирани тунелите по направленията от трансевропейската пътна мрежа, сред които "Траянови врата" на магистрала "Тракия" и съоръженията на "Хемус".

Ще бъде ремонтиран и участъкът между Пловдив и Стара Загора на магистрала "Тракия", където средната лента за движение е опасна за шофиране, обеща още регионалният министър.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Milenca
    #2

    Който и да поеме властта, нещата няма да се променят. Всички в НС са една шайка разбойници, поставени там от партии- ООД-та (с ограничена, или без всякаква отговорност). Нещата ще се променят само ако в България установим НОРМАЛНА съдебна система акто в другите страни от ЕС - СЪДЕБНА ОТГОВОРНОСТ И ЗА ВЛАСТИМАЩИТЕ! Заради 1 мечка и няколко крави има уволнения. Заради 2 самовара за 620 млн евро - виновни няма.

  2. Дядо ми Петър
    #1

    Седем часа за разчистване на катастрофирал тир!?!?! Та това е направо за Гинес! Не уволнения, награда за тия (некадърни, алчни и корумпирани) юнаци.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.