Ти си това, което четеш

Рупърт Мърдок: Онлайн изданията на вестниците трябва да са платени

12:20 | 03 април 2009 | 13 коментара

Австралийският медиен магнат Рупърт Мърдок, чиято компания "News Corp" притежава един от малкото американски вестници, за чието онлайн съдържание се плаща, заяви, че на все повече вестници ще им се наложи да направят същото, за да оцелеят, пише в петък Ройтерс, като се позовава на думи на магната.

Мърдок, собственик на в. "Уолстрийт джърнъл" (Wall Street Journal) и компанията издател "Дау Джоунс" (Dow Jones & Co) от 2007 година, твърди, че рекламите в интернет, с която повечето издатели в САЩ се надяват да компенсират спада на рекламите в печатните издания, няма да покрие разходите им.

"Безплатните новини в интернет - това трябва да се промени“, е казал Мърдок по време на годишна среща на индустрията на кабелните телевизии във Вашингтон, посочва Ройтерс, цитиран от Инвестор.бг.

Мърдок е дал за пример основния конкурент на "Уолстрийт джърнъл" – вестник "Ню Йорк таймс". Последният има един от най-популярните вестникарски сайтове в САЩ, но още не може да покрие разходите си с приходи от онлайн реклама", твърди той.

Освен "Уолстрийт джърнъл", Мърдок притежава и влиятелните "Вю Йорк поуст", "Таймс" и други в САЩ, Великобритания и Австралия, чиито електронни версии са свободно достъпни. За достъпа до онлайн изданието на "Уолстрий джърнъл" се плаща още преди да бъде купен от Мърдок.

Коментарите на Мърдок идват в момент, в който "Таймс" обмисля отново да направи платени някои или всички новини и публикации на сайта си. Изданието отмени платения вход за някои публикации, защото установи,че има достатъчно приходи от реклама.

Таксите за онлайн изданието на "Уолстрийт джърнъл" се определят от самия Мърдок с думите: "Не е златна мина, но не е зле“. Когато бе закупено изданието, шефовете на "Нюз корп" и "Дау Джоунс" обмисляха да направят сайта безплатен, но решиха, че ще е по-добре оставят входна такса за по-голямата част от съдържанието.

Със забавянето на ръста на приходите от онлайн рекламата и в някои случаи дори спада им издателите са принудени да преосмислят доколко е възможно да въведат заплащане за достъп до съдържанието, без читателите да спрат да посещават сайтовете им.

Времето за размисъл изтича. Някои американски издатели като "Трибюн" (Tribune Co) подадоха заявления за банкрут. Други като "Хърст" (Hearst Corp) и EW Scripps Co затварят големи градски всекидневници. Трети пък съкращават служители и намаляват заплати и бонуси.

За разлика от Мърдок анализатори смятат, че някои вестници в САЩ вече генерират достатъчно приходи от интернет реклама, за да могат да издържат цялото издание, дори без продажбите на хартиено издание.

Още от Бизнес