Руската самолетостроителна корпорация МиГ предупреди, че ако изтребителите МиГ-29 на въоръжение в българскара авиация бъдат ремонтирани в Полша, която няма лиценз, компанията ще ги смята за бракувани и ще снеме от себе си отговорност за по-нататъшната им експлоатация, съобщи Регнум.
Руската агенция припомня позиция на РСК МиГ, че Полша няма лиценз да ремонтира и обслужва старите съветски машини.
В петък военните министри на България и Полша Николай Ненчев и Томаш Шемоняк подписаха в споразумение за сътрудничество и писмо за намерение, които трябва да подготвят сключването на конкретен договор за ремонта на изтребителите.
Полша до средата на следващата година ще ремонтира двигателите на три изтребители, а до края на 2016 година на още три.
Според договорките между България и Полша старите изтребители МиГ 29 ще бъдат ремонтирани на цена до 20% по-ниска от руската оферта.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
13 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Значи, ако си купя на старо от нашто ВВС един бракуван миг и го пратя да думне нЕкой руски крЭйцев в Севастопол, руснаците няма да могат да ми кажат и "гък", защото (по тяхната логика и правила) с бракмата им не бих могъл да съм ги бомбардирал... ;-))) ...че те много умни се оказват тия русснаци, бре...
И какво от това?! Те са си за бракуване!
ОЩЕ ЕДИН "СВЕТЪЛ" СПОМЕН
През периода 1995-1999 г. участвах в подготовката на националните военноморски учения "Бриз", които протичаха в края на юли и началото на август. Съгласно програмата "Партньорство за мир" канехме всички съседни държави и страните от НАТО като бъдещи съюзници. Естествено - и Русия. Тогава отношенията ни бяха повече от приятелски. В учението редовно се включваха със свои кораби Румъния, Грузия, Украйна, Турция и др. страни от Черноморския басейн. Но Русия - нито веднъж.
На …
планиращите конференции, на семинари и на щабни тренировки непосредствено преди учението постоянно присъстваха руски офицери, които не бяха нито военноморски командири, нито щабни специалисти. Бяха си истински разузнавачи и не го криеха. Старателно сканираха организацията, щабните процедури на НАТО и всички стъпки в подготовката, участваха в съвещания и коктейли и точно преди корабите да потеглят към Варна ни уведомяваха, че "отгоре", от Москва, било взето политическо решение тази година да не участват. Оставали с най-добри учвства към нас, през следващата година сто на сто щели да се включатт с корабна групировка, но сега...
Повече от 10 години са ни разузнавали на място, а нашето политическо ръководство е лапало мухи и е залагало на "вечната и нерушима"...
ОТДАВНА ТРЯБВАШЕ
Цената на ремонта в Полша за всеки отделен двигател е с 1 млн.лева по-ниска в сравнение с руската оферта. За ремонта на 12-те двигателя на шестте български МиГ-29 кумулативната икономия е около 14 млн. лв. Досега тези пари са отивали в джобовете на руското лоби у нас. Затова плачът и заплахите изобщо не са свързани с грижа за българските интереси, а за личните и груповите далавери на щатните русофили.
Полша поддържа своите 32 самолета МиГ-29, като е способна да извършва не само ремонт …
на двигателите, но и цялостна логистична поддръжка и на други възли и агрегати.
Полша притежава технологични възможност и е модернизирала електрониката на своите МиГ-29 по стандартите на НАТО. Тези стандарти са недостъпни за Русия.
Цената за ремонта на нашата техника е еднаква с цената за ремонта на полските самолети.Така двете държави изпълняват решението от Уелс страните-членки със интелигентна отбрана да преодолеят зависимостта от трети държави извън НАТО.
Важен е и фактът, че поддръжката на нашата авиация няма да зависи от ембаргото, от икономическите отношения ЕС-Русия и от политическите капризи на др. Вл. Путлер.
РФ няма право и не може да бракува нашите самолети, защото бракуването се решава от собственика. Ако ги поддържаме и имат ресурс, старите МиГ-ове могат да изкарат още 5 или 10 години. Макар че няма смисъл от кърпеж.
През 2003-2004 г. работех в Министерството на отбраната. Министър беше Н. Свинаров. След няколкогодишни пазарлъци сключихме договор с руската фирма МАПО за ремонта на 6 двигателя. МО преведе авансово 54 млн. долара. Двигателите заминаха за Русия, руснаците ги бавиха девет-десет месеца, изобщо не ги ремонтираха и ни ги върнаха, като си удържаха и пари за транспорта. На работна среща с техни представители чух един от военните им аташета да казва:
- Вие луди ли сте да чакате да ви ремонтираме самолети, с които утре можете да воювате срещу нас?!
Ха-ха-ха - рушняците да не се косят за овехтелите миг-ове в България!По-добре ще е да се позагрижат за Рапторите!!!
Напротив, българите смятат съветската техника за бракувана.
А какво ще кажете за умника #4, който си вЕрва, че е ок военното ни министерство да му съобщава подробности от договорите си, свързани с отбраната и сигурността на страната ?!?! :-)))
Е и? Да смятат каквото щат, нали им ТЕГЛИХМЕ ПОРЕДНИЯ ШУТ! Аз лично смятам на Путин оная отдавна работа ОТДАВНА ЗА БРАКУВАНА!
защото се разбира ремонт на двигатели а не цялостно обслужване затова вероятно се снема и отговорноста а самолета не е лека кола.
..само трябваше да обявят договорената цена с поляците за ремонта и всичко щеше да е наред,но те я крият.....защо ли?....