Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Сезонът на големите ремонти в София започва през май

Спират трамваите заради реконструкцията на централната ул."Граф Игнатиев"

7 коментара
Сезонът на големите ремонти в София започва през май

Мащабни ремонти на ключови места в центъра на София и довършване на започнати през миналата година обекти. Това са основните акценти в строителната програма на Столичната община за тази година.

Работата по най-големия проект - ремонтът на ул. "Граф Игнатиев" и прилежащите ѝ "Шишман", "Солунска" и "Шести септември", започва през май. Подготовката за него вече тече. Разкопаването на тази централна улица ще затрудни пешеходци, търговци и пътуващи с градския транспорт. Трамваите в района ще бъдат спрени или ще се движат по нов маршрут.

Възможно е през тази година да започне и работата по другия мащабен проект за преобразяване на центъра на града - ремонта на зоните около Народното събрание и храма "Александър Невски". Там обаче същинската дейност се очаква през 2019 г.

От общината изчисляват, че в инфраструктурните проекти ще бъдат вложени над 160 млн. лева. Голяма част от тях са осигурени от европрограмата "Региони в растеж".

Пълно преобразяване

Работата по преобразяването на ул. "Граф Игнатиев" от ул. "Алабин" до бул. "Христо и Евлоги Георгиеви" започва на 8 май. Проектът предвижда подмяна на канализацията, настилките и трамвайните релси по улицата, ремонт на площадите "Славейков", "Гарибалди" и на градината пред църквата "Св. Седмочисленици".

От десетина дни част от сергиите за книги на "Славейков" са затворени и съоръженията се демонтират. Договорите на търговците са до края на април. Планът за ремонта предвижда първо да се работи по участъка от "Алабин" до площад "Гарибалди". Вторият етап ще е от там до бул. "Васил Левски", а третият от бул. "Васил Левски" до бул. "Христо и Евлоги Георгиеви".

При започването на всеки от тях първо ще се изчистват всички реклами, кошчета и други елементи на градската среда. След това "Софийска вода" ще подменя ВиК тръбите, които са слагани преди десетилетия. После ще започва и работата на избраната за изпълнител фирма "Джи Пи Груп". Тя предложи цена от 24.14 млн. лева за проекта.

Работата по "Граф Игнатиев" и прилежащите улици и площади ще продължи 300 календарни дни. Проектът предвижда нивата на тротоарите и на уличното платно да бъдат изравнени, за да се получи т. нар. споделено пространство. Трамвайните релси трябва да станат по-безшумни. По ул. "Солунска" се предвижда освен коли и пешеходци да има и място за велосипедисти, но без да се отделя специална алея за тях. Местата за паркиране там ще бъдат намалени след ремонта.

Пазарът за книги на пл. "Славейков" ще се завърне след реконструкцията. Павилионите обаче ще са по-модерни и добре изглеждащи, обещават от общината. Сергиите при църквата "Св. Седмочисленици" ще бъдат махнати за времето на ремонта. След приключването му трябва да има пазар, но от страната на сградите, а не на градината. Възможно е той да е само в определени дни, а не всекидневен.

Промяна в движението

Заради ремонта на ул. "Граф. Игнатиев" ще бъде спрян трамвай 18.

Трамваите 10 и 12 се обединяват в една линия под номер 10. Тя ще се движи от жк. "Западен парк" по маршрута на трамвай 10 до бул. "Витоша". От там вместо да продължава по "Граф. Игнатиев" към кв. "Лозенец" ще завива към Централни хали и ще продължава по маршрута на трамвай 12 към кв. "Илиянци".

Заради спирането на трамваите по "Граф. Игнатиев", ще се пускат повече коли по линията на трамвай 4.

Ще бъде пуснат и временен автобус ТМ10. Той ще се движи от Зоопарка в кв. "Хладилника", ще минава покрай мол "Парадайз", по маршрута на трамвай 10 по бул. "Черни връх", бул. "Джеймс Баучер", от там по ул. "Св. Наум" до хотел "Хемус", от там отново по "Черни връх", след това по бул. "Евлоги и Христо Георгиеви". При Националния стадион ще завива по ул. "Гурко", ще я преминава цялата и после по "Алабин" ще стига до бул. "Христо Ботев".

След това ще завива по бул. "Ал. Стамболийски", ще минава покрай пл. "Св. Неделя" и от там по бул. "Цар Освободител" ще стига до Орлов мост, където ще завива надясно по бул. "Евлоги и Христо Георгиеви", за да тръгне отново към "Лозенец" и "Хладилника".

Ремонти около "Ал. Невски"

Възможно е тази година да започне и работата по ремонта на пространството около храм "Александър Невски", Народното събрание, Паметника на Васил Левски, градинката Кристал, пространството зад Националната художествена галерия.

Ремонтът там също се прави с европари. Изпълнител вероятно ще е фирмата "ПСТ Груп" с цена 21.47 млн. лева с ДДС.

В бюджета на общината за годината обаче са заложени сравнително малко средства за този проект, тъй като беше ясно, че той няма как да започне преди края на европредседателството, което е до края на юни. Така основната работа там вероятно ще е през 2019 г.

Нови релси

Кметът Йорданка Фандъкова обяви, че тази година може да започне и друг мащабен проект, за който се говори от години - подмяната на трамвайните релси по бул. "Цар Борис ІІІ" от кв. "Княжево" до Съдебната палата в центъра.

Прогнозната стойност е 40.44 млн. лева без ДДС, а максималният срок за въвеждане в експлоатация - 24 месеца. Той може да бъде съкратен, ако избраният за изпълнител предложи по-кратко време за ремонта. Поръчката за този обект обаче все още тече.

Кандидатите са 8. Оферти са подадени от "Трейс Груп Холд", консорциум между "РВП Илиенци" и "Джи Пи Груп", обединение между "Марко Обра Публика" и "Интегрирани строителни системи", "Щрабаг", консорциум между "Хидрострой" и "Водстрой 98", обединение "Колас Рай - ИСАФ", както и между "Геострой", "Трансремонтстрой", "Пътстрой - 92" и между Х.С.С. и "Монолит София".

Открити са пропуски в документацията на пет от участниците и са поискани допълнителни документи. Предстои оценка на техническите предложения и отваряне на ценовите оферти.

Все още няма избран изпълнител и за реконструкцията на трамвайното трасе по ул. "Каменоделска", въпреки че и този обект беше обявен за планиран през тази година. Прогнозна стойност на поръчката за него е 6.87 млн. лева без ДДС. Оферти се приемат до края на май, а изпълнителят ще бъде избран вероятно в края на лятото. И този проект, и подмяната на релсите по бул. "Цар Борис" трябва да се финансират с европари.

Друг по-малък трамваен ремонт със сигурност ще започне и завърши това лято. Плановете на общината са на 1 юли да започне работата по релсовия път при кръстовището на булевардите "България" и "Гешов". Още в края на май там ще стартира обновяването на подлеза.

Трамвайните релси ще се ремонтират от компаниите "РВП Илиенци" и "Джи Пи Груп" срещу 1.85 млн. лева без ДДС. Срокът за изпълнение е 36 календарни дни.

Стари проекти

Тази година трябва да приключат и два проекта, останали от 2017 г. Става въпрос за разширяването на бул. "Тодор Каблешков" и на бул. "Монтевидео".

Първо започва работата по "Каблешков". Ремонтът там продължава от 1 юни при кръстовището с бул. "Цар Борис III".

Поръчката за изграждане на още едно платно по тази пътна артерия беше спечелена от "Трейс Груп Холд", а цената е общо 8.48 млн. лева. Срокът на договора е до март 2019 г. За следващата година ще остане участъкът при изграждащата се метростанция от трети лъч.

От 1 юли се възобновява и работата по бул. "Монтевидео". Той ще се разширява в участъка от ул. "Боряна" до бул. "Н. Петков".

В края на юли ще се преасфалтира част от бул. "В. Левски" - от Ректората до бул. "П. Евтимий".

До месец трябва да започне ремонт и на бул. "Арсеналски".

От общината искат да ремонтират и тунела при НДК, както и този в "Люлин". Поръчката за първия обаче беше прекратена заради липса на кандидати. За тунела на "Люлин" има 3 подадени оферти - на "ГБС-Инфрастурктурно строителство", на "Станилов" и на консорциум, в който влизат "Геострой" и "Пътстрой - 92".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Nikola Nikolov
    #7

    Започвал сезонът на "големите ремонти" ....Днес , така ли се нарича УСВОЯВАНЕТО НА ГОЛЕМИТЕ КОМИСИОННИ - "големи ремонти" ??

  2. анита хегерланд
    #6

    Спомням си много ремонти и всички се въртят около НДК. Всеки път в медиите се рекламираха безшумни трамваи и модернизиране на градската среда. Оказва се, че от пешеходна гледна точка, столицата се "движи" и променя най-много когато се смени главният архитект или кмета. Отделните части на София не си приличат една с друга.

  3. zelevagergana
    #5

    Много неща се правят за Столицата!

  4. Коментарът е изтрит в 15:18 на 3 декември 2021 от автора.
    #4
  5. перо
    #3

    Разбишкайте всичко,което е за ремонт и след това го ремонтирайте като "Дондуков","Руският паметник" с гениално измисленото квадратногнездово преминаване през него, НДК с непоправимият си плочник,гениалните фонтани,стратегическото "старчево" куЛомясто за специалната ни 1300 многоъглова история! Спрете точно сега,преди метролиния3 да тръгне една от най-важните транспортни артерии трамвай №5 и я правете 3 години! И когато изморите всичката пенсия в тия квартали (защото за другите нЕмам вече сили да пиша, ще изчислите колко ефикасно сте извършили грандиозното градско преустройство и както се пее в една нога градска песен ще разберем,че много сме си се обичали отдавна и всичките!

  6. Quo
    #2

    Какво стана с ЧЕЗ? ? ?

  7. Коментарът е изтрит в 15:18 на 3 декември 2021 от автора.
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.