Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Шефът на метрото за третия лъч: Свършена е 13% от работата, изправя ми се косата какво предстои

Между кв."Овча купел" и бул."Владимир Вазов" ще се пътува с метро през август 2019 г.

4 коментара
Директорът на "Метрополитен" Стоян Братоев, сн: БГНЕС

Към момента 12.8% от работата по третия лъч на метрото е свършена. "Изправя ми се косата какво предстои", каза директорът на "Метрополитен" Стоян Братоев по време на форум организиран от Камарата на строителите у нас.

Подземната железница между кв."Овча купел" и бул."Владимир Вазов" с дължина от 12 км и 12 станции ще е готова през август 2019 г., каза Братоев. По думите му строителството върви по график, но най-трудното тепърва предстои.

"Огромното чудовище", (тунелната машина) по думите на Братоев, вече е построено и се очаква да пристигне на българска територия за Коледа. Машината тежи 1600 тона, а диаметърът ѝ е 9.5 метра. Тя ще започне работа от депото в Земляне и ще се спусне в шахтата на станцията на метрото при пазара "Красно село". В момента този обект е с най-слабо изпълнение - 5.7%, заради сложното преминаване на две нива там. Най-напред с изпълнението са централните станции на метрото при бул."Патриарх Евтимий".

Вече се изработват и влаковете, които ще се движат по новата линия. Поръчката беше спечелена от "Сименс". Първите пет влака ще бъдат произведени в завода на компанията във Виена, а останалите в дъщерното им предприятие във Полша, съобщи Братоев.

Новите влакове може да се движат и самостоятелно, без машинист. За по-голяма сигурност обаче в началото те ще бъдат управлявани от машинисти.

На пероните ще има преградни стени с височина от 1.5 м, съгласно новите европейски изисквания. Това се прави с цел да се гарантира безопасността на пътуващите, както и за намаляване на инцидентите и опитите за самоубийство, каквито имаше и в столичното метро.

Строежът на депото в Земляне тръгва до края на годината

Строежът на депото в Земляне ще започне до края на годината, съобщи още Братоев.

Търгът беше спечелен от обединение "Геометро Земляне" с участници "Геострой", "Трансремонтстрой" (строителни компании) и "Биас-М" (проектантска). Те дадоха цена от 50.599 млн. лв. без ДДС и получи максималния брой точки за техническа оферта - 48.

Отварят офертите между Красно село и Овча купел на 4 октомври

На 4 октомври ще бъдат отворени офертите за изграждането на отсечката между пазара "Красно село" и кв."Овча купел", където метрото ще прави връзка с железопътната линия София – Перник. Там ще бъде построена и нова гара.

Отсечката е с дължина от 3.8 км с 4 станции на метрото, а прогнозната ѝ цена е 92 млн. лв. Срокът за строителство е 3 години.

Първоначално за тази отсечка не беше предвидено европейско финансиране, но впоследствие беше включена и сега предстои да изпратим документите за одобрение, каза Братоев.

Той изрази надежди, че и останалите около 4 км с 4 станции от третия лъч на метрото може да получат европейско финансиране, така както се случи през изминалия програмен период.

Заради забавянето на жп проектите и тези по река Дунав, столичното метро спаси програма "Транспорт" от загуба на европейски средства.

За 10 години двойно увеличение на подземната железница

Дългосрочните планове са метрото да нарасне двойно спрямо сега. В момента то е с дължина 40 км и 35 станции и има дял от 32% от градския транспорт в София. Всеки ден около 350 хил. пътника ползват най-екологичния начин на придвижване.

Плановете са през 2027 г. линиите на метрото да са общо 80 км, станциите - 74 и да се ползва от 180 000 пътници дневно, което ще е 65% дял от градския транспорт на София.

В по-краткосрочно план, до 2020 г., метрото ще стане 56 км с 44 станции и 45% дял от градския транспорт.

След 2020 г. са планирани разширения на метрото към зала "Арена Армеец" и до магазин "Икеа".

Най-големият ефект от метрото е спестеното време от пътуване, каза Братоев. Сметките показват, че над 160 хил. часа дневно ще бъде спестеното време за пътуване с пускането на третата линия на метрото, а вредните газове ще бъдат намалени с над 110 хил. тона годишно.

Метрото е най-бързият транспорт в столицата. Данните сочат, че средната скорост на движение на метровлаковете е 37 км/ч, докато на автомобил в София е 24 км/ч, каза Братоев.

Най-натовареното трасе от "Люлин" до "Младост" ежедневно се ползва средно от 25 хил. - 27 хил. души. По думите на Братоев метрото е единственото перспективно решение за освобождаване на центъра на София от автомобили.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #4

    Случи ми се да пътувам с влак от старите, който се наклони надясно между две станции. Оглеждах мястото между стената и влака, за да преценя дали в случай на нужда могат да се евакуират пътниците. Притеснително тясно е в тунелите, не е предвидена аварийна ситуация. Дали не трябва да се проверят въздушните възглавници на старите влакове или въобще да се спрат от движение?!

  2. Mad Dog
    #3

    Хей, аланколу, това можеш да го кожеш на жена си, но след като си го казал публично, следва да си пододеш оставката. Така ще дойде друг, на който няма да му се "изправя .... косата" от това което предстои. Това изказване е още едно доказателства за непрофесионализма на българските висши началници.

  3. Калико Джо
    #2
  4. BLM
    #1

    В момента - всеки ден около 350 хил. пътника 32% от градския транспорт в София Плановете са през 2027 г. 180 000 пътници дневно, което ще е 65% дял от градския транспорт на София. ????????????

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.