Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Шефът на НСО умишлено не сезирал прокуратурата за "техническата неизправност" в колата на Панов

Ангел Антонов излезе с позиция заради интервю на бивш служител

7 коментара
Ангел Антонов. Сн.: БГНЕС

Инцидентът с липсващите и разхлабени болтове на задната лява джанта от автомобила на НСО, превозващ председателя на Върховния касационен съд (ВКС) Лозан Панов, е бил преценен от ръководството на службата като "техническа неизправност" и затова по случая не е била сезирана прокуратурата.

Това става ясно от официална позиция на шефа на НСО Ангел Антонов, разпространена цели 3 седмици, след като той е бил уведомен за случилото се лично от Панов и охранителя му.

Любопитното е, че позицията на Антонов е публикувана в сайта на службата едва в сряда вечерта като реакция на интервю на бившия служител на НСО Николай Марков пред бТВ по-рано през деня.

В него той обвини ръководството на службата, че реално е подчинено на интересите на ДПС. По повод инцидента с колата на председателя на ВКС, Марков коментира, че най-вероятно болтовете на задната лява джанта не са били поставени правилно при смяната на зимните с летни гуми.

"И от това произлезе тотален скандал, в който НСО взе страна във война на институциите. НСО се явява маша, която на практика нанесе удар върху висш магистрат, урони честта и достойнството му", допълни бившият кадър на службата.

Според Марков целта на институциите след осветяването на инцидента е била Лозан Панов да бъде уязвен, "да му се подиграваме чрез НСО в разговор за болтове".

"Нормално ли е цялата система да се хвърли върху един магистрат отгоре и да го разкъса. Това ли трябва да бъде поведението на прокуратурата, на президента дори", попита риторично бившият служител на НСО.

Според него в случая е трябвало да се проведе и подробен разговор за работата на НСО, която той нарече посткомунистическа служба, от която не може да се очаква сигурност. По думите му тя трябва да се нарича Агенция за транспорт и охрана, тъй като не била национална, функциите ѝ са по-скоро "слугински или някакви охранителни".

В отговор на телевизионното участие на Марков шефът на НСО разпространи подробна своя позиция, в която за пръв път излага цялата хронология по случая от неговата гледна точка.

Mediapool публикува цялата позиция на ген. Ангел Антонов без редакторска намеса:

Националната служба за охрана осъществява специализиран транспорт като един от видовете охрана, предвидени в Закона за НСО. Службата намира за безсмислено и недопустимо да влиза в дискусия дали специализираният транспорт е охрана или не. Законите се изпълняват, а не се коментират. Считам, че позоваването на текстове от закона трябва да се прави отговорно и с познаване на буквата и духа на нормативния акт.

По повод публични внушения, направени в изявления пред печатни и електронни медии, че ръководният състав на НСО и лично началникът на службата са се опитали да укрият техническа неизправност на автомобил за специализиран транспорт, определен за охрана на председателя на Върховния касационен съд, заявявам следното:

1. По команден ред на 01 юни 2017 г., в 17.15 ч. бях информиран от заместника ми за установена липса на два съседни крепителни болта за закрепване на задното колело на автомобила. Водачът на автомобила е констатирал, че другите три болта са разхлабени и че се е наложило да ги "притегне" преди да продължи пътя към София, през прохода Петрохан.

2. Във връзка с констатираната техническа неизправност на автомобила за специализиран транспорт, ползван от г-н Лозан Панов, незабавно разпоредих свикване на постоянната комисия за проверка на пътнотранспортни произшествия и инциденти за пълно, всестранно и обективно изясняване на фактите и обстоятелствата ,свързани със случая, установяване дали има индикации за умишлено въздействие върху автомобила, нанесените материални щети, изясняване на ролята и професионалните действия/бездействия на длъжностните лица, имащи отговорност за техническата изправност на автомобила. Разпоредих автомобилът да бъде оставен на отговорно пазене в служебния сервиз, под контрол на дежурните служители, а така също сервизът да бъде запечатан.

3. На 02 юни (петък) 2017 г. членовете на постоянната комисия пристъпиха към извършване оглед на автомобила, преглед на всички документи за извършени ремонти и техническо обслужване, запознаване със записите от служебното видеонаблюдение в гаража и на конкретното място за постоянно паркиране, както и тези при ежедневната проверка на контролно-техническия пункт за готовността на автомобила за експлоатация на 01.06.2017 г. Комисията не е установила данни за действия на лица, които са извършили интервенция за разхлабване или отстраняване на крепителните болтове на задната лява джанта.

4. В доклада си до мен членовете на постоянната комисия квалифицираха случилото се като техническа неизправност, вследствие на която са настъпили ограничени материални вреди, поради което не са уведомени компетентните органи.

5. В този контекст направените публични внушения за желание на НСО да остане "встрани от случая", "за хвърляне на камъните в чужда градина", за преднамерена "подигравка с висш магистрат" не могат да бъдат оценени по друг начин, освен като груби и недопустими спекулации, извършени от лице, което като действащ служител на НСО многократно е наказвано от трима различни началници на службата и накрая дисциплинарно уволнено.

6. Не мога да отмина без внимание твърдението на същото интервюирано лице, че на него в движение му "е падал кардан, диференциал и двигател, откачал му се е капак на брониран автомобил", като своеобразно доказателство за общото състоянието на системата за поддържане на техническата изправност на автомобилите, както и на контрола върху безопасността им. Определям това изявление като небивалица, защото такива пътни произшествия в историята на НСО, а още по-малко с участие на въпросното лице, не са се случвали.

7. Приемам за несериозни изявленията за някакви неконкретизирани нарушения във връзка с горивата в НСО. За тази страна от дейността на службата искам да предложа на въпросното лице незабавно да информира и компетентните органи.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Kiril Kovatchev
    #7

    В България никой не може да се издигне без да се закълне във вярност на мафията. Шефът на НСО не прави изключение. Ако някой в неочакван проблясък на съвест реши да си свърши работата, просто ще го уволнят.

  2. Bлaдo
    #6
  3. Проданов
    #5

    Много смешни обяснения.Все пак има ли някой който да проверява автомобилите като излизат от гаража да ли са годни.Проверката на колелата са първото нещо.Този някой знае ли се и наказан ли е.А бойко тиквата пак се изказа неподготвен. Аз шофирам от 40 години по всякакви разбити пътища и нямам случай болтове да се развиват сами.Ако не са завити добре може ,но нали затова трябва да се проверяват.Това симптоматичен случай как държавната машина на боико тиквата мачка и манипулира народа си а подлизурковците от всякакви службички пригласят в хор.

  4. Диана
    #4
  5. Nikola
    #3

    Поредното доказателство за цинична наглост. Било техническа неизправност! Ами нали за това става въпрос, коя е причината за тази техническа неизправност - фабрични дефекти или "дефекти" в техническото обслужване на НСО. За три седмици това да измислиш - умна глава, нямам думи ...

  6. Bлaдo
    #2

    всичко опря до това - на кого да повярвам: на мерцедес (тия болтове НЕ СЕ! саморазвиват!) или на разсилния в гаража на уБо, който бил на "друго мнение" за болтовете... ... проко-куките се докараха до бясна пяна по зурлите за дето им се наднича в мръсните тактики за плашене, тормоз и затваряне на хорските уста.

  7. Коментарът е изтрит в 10:56 на 22 юни 2017 от автора.
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.