Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

БТК реже петима свои конкуренти от ISDN за търговски цели

10 коментара

Тридесетдневни предизвестия за едностранно прекратяване на услугата “ISDN 30 (В+D) пост” за търговски цели е изпратила Българската телекомуникационна компания (БТК) на петима свои конкуренти, съобщиха в четвъртък от дружеството. Аргументите на БТК са, че предоставянето на тази услуга на Некском, Спектрум Нет, Орбител, Буллинк и Ноубъл Комюникейшън е в противоречие с общите условия на БТК, които са одобрени от Комисията за регулиране на съобщенията (КРС), и че от това телекомът понася сериозни финансови щети. От дружеството обаче не пожелаха да коментират в какъв размер са тези щети и по какъв начин ги търпи БТК.

Като друга причина за отрязването на петимата конкуренти от ISDN пост за търговски цели от БТК посочват, че тези дружества притежават лицензи за предоставяне на фиксирани гласови услуги и имат сключени договори с БТК за взаимно свързване, които позволяват на Некском, Спектрум Нет, Орбител, Буллинк и Ноубъл Комюникейшън  да пренасочат трафика си от абонатния интерфейс ISDN към мрежата за взаимно свързване.

В момента петте дружества ползват и двата варианта – чрез ISDN и чрез взаимно свързване, за предоставяне на услуги на своите потребители. Първият начин се предлага от алтернативните на БТК телекоми за населените места, където все още няма изградена мрежа за взаимно свързване. Отрязването на достъпа им до ISDN на практика ще ощети клиентите на Некском, Спектрум Нет, Орбител, Буллинк и Ноубъл Комюникейшън в тези места и това ще създаде предпоставки за монополно положение на БТК. По втория начин се обслужват клиентите на петте телекома там където е създадена техническата възможност за взаимно свързване между техните мрежи и тази на БТК, но има доста места от страната, които не са покрити от такива точки.

Намерението на БТК да отреже ISDN-телефоните на конкурентните оператори преди да им е изградила напълно поисканото преди месеци взаимно свързване е в разрез със Закона за далекосъобщенията и е опит за задушаване на конкуренцията от страна на БТК, която напоследък е блокирала изграждането на взаимни точки за свързване и в същото време реже петте телекома от ISDN-услуги. Това заявиха от Сдружението за електронни комуникации (СЕК) по повод казуса.

Дъщерните дружества на БТК също ползват ISDN линии за предоставяне на VoIP услуги. Интересно е дали дружеството ще отреже и достъпа на БТК-Нет и Мобиком до тези линии, чудят се от СЕК. Според организацията доставчиците имат по-голям интерес да са взаимно свързани с БТК заради по-качествените и по-евтини услуги, както и възможността да осигурят собствени номера. Така че посоченият от БТК аргумент за „сериозни финансови щети” е неоснователен, смятат от сдружението. БТК не може да търпи загуби от продадени на дребно услуги, както се получава при ISDN, които са по-скъпи от цените за взаимно свързване.

Няма законоустановена норма, която да забранява препродажба на ISDN. Такава забрана би поставила извън закона всички бизнес-центрове и хотели, които препродават телефонни услуги. Ако БТК спре телефоните на конкурентните оператори, а остави тези на бизнес центрове, хотели и входните точки за собствените ѝ VoIP карти, които са под действието на същите правила, ще дискриминира операторите в пряко нарушение на чл. 146 от Закона за далекосъобщенията, категорични са от СЕК.

Това е поредна стъпка в задушаване на конкуренцията. БТК бави изграждането на взаимното свързване понякога с години, прави опит за блокиране на достъпа до каналната мрежа, минира достъпа до последната миля, не изгражда наети линии, посочват от СЕК.

От Орбител също посочиха като неоснователно обвинението на БТК, че конкурентният телеком има „порочна практика за неспазване на законоустановените норми”. Това твърдение уврежда доброто име на нашата компания като конкурент на БТК, което е в нарушение на чл. 31, ал. 1 от Закона за защита на конкуренцията и Орбител има основания и намерения да подаде жалба в Комисията за защита на конкуренцията.

Орбител има работещи взаимни връзки с БТК в 28 града от началото на 2005 г. Над 95% от трафика между двете дружества се обслужва от директната свързаност. В Дупница, Козлодуй и Казанлък, където компанията все още ползва ISDN линии, БТК  бави изграждането на взаимна свързаност вече няколко месеца, посочват от конкурента.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. bobby
    #11

    BTK iskat da sa monopolist v mejdunarodnia trafik i da skagat kakvito ceni im kefne.

  2. typanar
    #10

    shto za idioti kato privatizirat kluchova infrastruktura prodavat i monopola? otgovor: bylgarskite idioti.

  3. az
    #9

    jalko che obshtestvoto ne e dostatuchno zlqlo, za da nakara BTK da si plati za arogantno povedenie kum abonatite si.

  4. Backroom boy
    #8

    Добре ще бъде "новото" старо правителство да преразгледа възможността за обратно изкупуване акциите на най- печелившата компания след тези на "Лукоил", или за създаването на конкурентна държавна фирма, която да притисне монополиста БТК и това трябва да е стратегията им въобще при бъдещи големи приватизационни сделки, като предстоящата за тютюневата промишленост, за да има "глътка въздух" за българските фирми. Не се ли погрижи Държавата за БГ фирмите, лошо им се пише в химерата ЕС.

  5. Почти-бивш-клиент
    #7

    Както стана ясно от публикувания отчет на БТК преди няколко дни, приходите им са с 20 % по-малко от същия период за миналата година. Вероятно затова са се озверили горките. Ама не разбраха ли, че приходи се правят с по-добри услуги и отношение към клиентите, а не като бъркаш сметките им или блокираш всячески и най-нагло конкуренцията...

  6. Teslata
    #6

    Estestweno che s BTK se prodawa i monopol-a.Poradi kakwa prichina niakoi togawa si misleha che cenite shte padnat i kachestwoto na uslugite shte se powishi?Aide, sega si surbaite poparata!I pri sledwashtite "priwatizacii" go imaite w predwid.

  7. edin
    #5

    едно време беше държавна фирма, а преди това кажи речи държавна служба с характер на министерство. В такъв случай що си мислите, че докато същите хора дето са свикнали да работят в държавна администрация ще се замислят за клиента??? Да не би някой дето работи в министерство или държавна агенция да си дава зор да обслужва когото и да било?Те тия докато не си заминат от БТК повишение в качеството на обслужване няма да се види. Без значение колко пъти и за колко пари приватизират БТК.

  8. BLUEBIRD
    #4

    negovata mama yup4ovska!

  9. бааси майката
    #2

    събрани на едно място с обща цел да преебат всеки който докопат.

  10. DJ PENSIQ G
    #1

    Neshto tiq ot "БТК" stanaha mnogo nahalni i podli.Posle kak "М-Тел" i "ГлоБул" da ne im iskat visoki ceni za vhod kam mrejite im.Kraino vreme e "БТК" da razbere,che ot 01.2003 godina veche ne sa monopolisti.Sega trqbva da im nalojat edna globa ot 500,00 Lv.,koqto da platqt na "КРС" i po 75,000 Lv.globa,koqto da izplati na vseki operator otrqzan ot ISDN 30D+B dostap.Nakraq moje i da im doide akala.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.