Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Мащабна кампания ще разяснява как да се кандидатства за пари от ЕС

22 коментара
Мащабна кампания ще разяснява как да се кандидатства за пари от ЕС

Половината от малкия и средния бизнес у нас има желание да кандидатства за финансиране на проекти от европейските фондове, но същевременно 90% от него не разполага със специалисти, подготвени за кандидатстването. Това показва представително изследване на МВМД сред бизнеса, неправителствените организации, местната власт и журналистите, проведено в края на февруари и началото на март т. г., резултатите от което бяха огласени във вторник. Изследването е поръчано от Министерството на финансите в рамките на стартиращата широка кампания за популяризиране на усвояването на средствата от еврофондовете.

Кампанията ще включва разясняване на максимално достъпен език на същността, приложението, механизма на действие и начинът на усвояване на европейските структурни фондове, както и разпределението на парите от тях по седемте оперативни програми. Между 2007 и 2013 г. по тези програми бизнесът в България, неправителствените организации и местните власти могат да усвоят 7 млрд. евро.

Проучването на МВМД показва още, че противно на очакванията близо 60% от бъдещите бенефициенти смятат, че по-голямата част или всичките 7 млрд. евро ще бъдат усвоени. Само 44% от журналистите са на това мнение.

Сред трудностите за усвояване на средствата анкетираните посочват основно тежките процедури, липсата на практическа информация, неуменията за разработване на проекти. Едва 1% от бенефициентите са склонни да слагат сред пречките корупцията, докато една трета от журналистите я посочват, пак поради общия поглед, който имат над усвояването на средствата от предприсъединителните програми, “приятелските кръгове” от фирми и особено от последните скандали около програма САПАРД и фонд “Земеделие”.

Кампанията на МФ ще се проведе от март до юли т. г. под мотото “Бъдете активни” и ще акцентира именно върху активността на тези, които искат да получат финансиране от еврофондовете. Проектите могат да са в много широк спектър от дейности. Кампанията ще разяснява и целия път на усвояване на средствата – от Националната стратегическа референтна рамка (pdf), през седемте оперативни програми, подготовката на проектите за кандидатстване, одобряването им, отпускането на средствата, съфинансирането, последващия контрол.

Партньори на финансовото министерство са Българската стопанска камара, Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България, Центърът за икономическо развитие.

Рекламната обезпеченост на кампанията се извършва от агенция “ПР-медия”, която спечели оспорван конкурс за обществена поръчка на МФ и започна изпълнението по него още преди да са приключили обжалванията на резултатите от конкурса на другата участваща в конкурса фирма. “ПР-медия” е автор на тв клип и рекламни карета във вестниците, които ще вдъхновяват бизнеса да запретва ръкави и да пише проекти. Рекламната кампания струва 2,25 млн. лв.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

22 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Ламерче
    #23

    Линка не работи ууу

  2. STEFAN D-R D TCHOLAKOV-SVERIGE
    #22

    ЗА ПЕТЪР СТОЯНОВ - КОПИЕ ОТ ВЕСТНИКhttp://www.pro-anti.net/show.php?issue=794&article=3Никой не трябва да се изненадва от решението на комунистите да не допуснат Георги Константинов до комисията за отваряне на досиетата.Да очаквате това,значи да очаквате и Кадафи да признае че българските мед.сестри са невинни,а заразяването на децата е станало поради мърлявостта която е царяла и цари в Либийските болници.Това диктаторите и последователите на диктаторските режими и идеологий никога не вършат.Това

  3. PR кампания
    #21

    Провеждането на конкурса за избор на професионална агенция или фирма за провеждане на ПР кампания, трябваше да бъде първа стъпка в прилагането на професионализъм, законност и гаранция за спазване на правилата в усвояването на пари от ЕС.Не разбрах имало ли е конкурс, законен ли е и ако има договор няма ли да бъде публично обявен на сайта на министерство на финансите, за да се информираме какво, как и къде да се ползваме от тази възможностите на кампанията за 2 милиона и 250 хиляди лева. Ще се публикуват

  4. esme
    #20

    Кампанията е спечелена, то се знай, от фирмата на Моника Йосифова, женичката на Венци Йосифов.

  5. Моника Люински
    #19

    срещу които получаваме от трите най-дългия - некакви си рекламни карета и клипчета. Тая работа с усвояването на европари с реклама не става, а със стабилно обучение, но млъкни сърце... ПР медия също има нужда от пари, който познава Моника, знае защо...

  6. nik
    #18

    А, да, прав си! Ако и мутрата от Банкя се включи към ахмет-Сава, програма - maximum на комуноидите ще е изпълнена.

  7. nik
    #17

    Добре де, за какво са необходими специални кампании? Не е ли достатъчно изключително компетентното присъствие на ахмет-Сава?Та той е изключителен експерт по всички видове усвоявания!

  8. Стар ГЕРБ-ар
    #16

    присъствието на Бойко. Сега неговите евродепутати ще обяснят в ЕП че без Бойко не може, и че трябва той да стане президент на ЕС. Да живее Бойко, без него не можем

  9. П. Петров
    #15

    Извинявам се... получи се.

  10. D-R TCHOLAKOV
    #14

    BIVCH DONOSNIK NA 6 TO CHEFA BLIZO 70 GODICHEN BOJIDAR DANEV CHTE VURTI S PARITE OT FONDOVETE OPASNOST NE MU DAVAITE DA TRUPA OCHTE PARI NAKRAL E DOSTATUCNO

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.