Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Осем души изгоряха при пожар във влака София-Кардам

209 коментара
Осем души изгоряха при пожар във влака София-Кардам

Осем души загинаха в пожара, избухнал 20 минути преди полунощ в бързия влак София – Кардам, сочи окончателният оглед на двата напълно изгорели вагона. Повечето от жертвите не са разпознати, защото са толкова обгорели, че не се различава дори дали са мъже или жени. По-късно в петък стана ясно, че само една жена е била идентифицирана по останки от документи, не е потвърдена и първоначалната информация, че сред загиналите има и дете.

По-рано във вторник следовател Георги Илиев допусна, че е възможно в изцяло изгорелите спален и кушет-вагони да бъдат открити още тела. За да бъдат разпознати загиналите, вероятно ще се наложи да бъде направена ДНК-експертиза, заяви наблюдаващият прокурор Валери Мирчев след приключването на огледа.

Обгазени бяха девет души - пътници и спасители. Състоянието на повечето по-тежко пострадали е стабилизирано, като един от спасителите – служителят в транспортната полиция Милчо Атанасов (47 г.), остава с опасност за живота.

Три версии за пожара

По-късно разследващите съобщиха, че засега се работи по три версии за пожара, но отказват да съобщят какви са те. Според една от неофициалните в купе номер 6 е имало шумна компания, която след употреба на алкохол е предизвикала пожара, предаде БНР. Не се изключва и технически проблем, предизвикан от отоплителната система. Има съмнения, че причината за инцидента е счупена луминисцентна лампа.

Часове наред нямаше официална информация за пожара.

На извънредна пресконференция директорът на БДЖ Олег Петков изрази притесненията си, че самоличността на загиналите ще бъде много трудно идентифицирана. Документите и билетите на хората, както и схемата, по която се настаняват отделните пътници в двата вагона, са напълно унищожени от огъня. Петков уточни, че няма практика схемата да се пази на електронен носител с оглед защита на личните данни на пътниците. Документът се използвал единствено от кондуктора.

Петков увери, че БДЖ ще направи всичко възможно, за да подпомогне близките на загиналите във взаимоотношенията им със застрахователите. Пътниците и вагоните са застраховани в "Алианц-България", каза Петков, без да уточнява на каква стойност са полиците при смърт. Това било въпрос на застрахователната компания.

Пожарът е възникнал в кушет-вагона по време на движение и се е разраснал много бързо. В този вагон е имало 35 пътници, а в спалния - 27. Пътуващите във влака са били около 150. Композицията се е състояла от 9 вагона. Превозната бригада е спряла влака веднага щом забелязала огъня и започнала необходимите действия за извеждане на пътниците. Според Петков екипът е действал професионално.

Във влаковете няма датчици за известяване на пожар, обясни шефът на БДЖ и увери, че вратите на вагоните са били отворени и е можело да се преминава от един в друг. По-рано имаше информации, че те са били заключени и това допълнително усложнило евакуацията на горящите вагони. В тях е имало по два пожарогасителя, каквото е изискването за безопасност, увери Петков по повод данни, че такива са липсвали.

Вагоните били скоро ремонтирани

Началникът на железницата отказа да каже коя година са произведени вагоните, но за сметка на това уточни, че наскоро били напълно ремонтирани и сертифицирани за безопасност. Все пак заяви, че са произведени "преди 1980 г.". Петдесет на сто от вагоните, които се използват за пътнически превози, са над двадесетгодишни, добави Олег Петков.

Кушет-вагонът е ремонтиран на 5 юни 2007 г. в завода в град Левски. На 15 февруари е минал последно техническо обслужване в депото в "Надежда”, София, и е включен във влаковата композиция на 20 февруари. Спалният вагон е ремонтиран за последно през декември 2006 г. Двата вагона за първи път са били композирани заедно.

Петков отказа да коментира причините за инцидента, тъй като в момента на място работят представители на следствието и прокуратурата.

Огънят е бил загасен едва към 5.30 часа сутринта от пожарникари от Плевен.

Окръжната прокуратура в Плевен е образувала досъдебно производство.

Очевидци разказват, че инцидентът е станал при навлизане на влака в индустриалната част на Червен бряг, където има много складове. Охранители на складови помещения помислили, че гори маслобойната и се обадили на пожарната.

Движението на влаковете през участъкае възстановено около 10 часа, но композициите ползваха само едната линия и с голямо отклонение от разписанието.

Министърът на транспорта Петър Мутафчиев е бил в района на инцидента още през нощта, а сутринта е посетил и ранените, които са настанени в болницата в Червен бряг. Пострадалите също ще получат обезщетения съгласно застраховките на пътническите билети, сумите се уточняват, съобщиха от Министерството на транспорта..

Свидетелството на очевидец

Само един от общо трите пожарогасителя във влака София - Кардам е работил, заяви пред Дарик студентката Марина Новачева, която е била сред пътниците.

Според момичето пожарът се разгорял много бързо."Отначало гореше едно купе, но после много бързо пламнаха и съседните. Големият парадокс беше, че във влака имаше само три пожарогасителя, от които работеше само един и то наполовина. Другият парадокс беше, че бяха заключени всички врати между вагоните, бяха заключени и изходните врати", разказа момичето.

Според нея персоналът на влака е бил изпаднал в паника. Имаше един служител, който не се паникьоса, започна да тича и да хлопа по всички врати и да изкарва хората, даже взе полуработещия пожарогасител да гаси огъня.

На въпрос на Mediapool ще поеме ли отговорност като подаде оставка, изпълнителният директор на БДЖ Олег Петков заяви, че сега има по-важни дела за вършене и след тяхното решаване ще се мисли и по този въпрос.

Въпреки всичко, си мисля, че железопътният транспорт е един от най-безопасните, каза в заключение той.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

209 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. оставка
    #210

    Да пратим всички е-м за оставка

  2. pitam
    #209

    ???

  3. Julian
    #208

    Не знам изказалия долното мнение колко изгорени вагона е видял. Ако в мнението му има и грам истина при всяко изгаряне на лека кола нещо което не е толкова необичайно би трябвало да се стапя и целия блок на двигателя, който е от алуминиева сплав. Ако някой е наблюдавал подобно нещо нека да го сподели или вагонът може би е направен от някакви особени материали подържащи температура над 1000 градуса???!!!

  4. SOS
    #207

    Do sega se razbira,che vratite na podpalenite vagoni bili zaklyucheni.Imalo li e konduktor?A ruchnite spirachki vuv vsyako edno kupe v izpravnost li sa bili?

  5. morskiq56
    #206

    .....в тази държава е наред,та и железниците.......Жалко за загиналите!БОГ ДА ГИ ПРОСТИ!Но страшно няма-нашите славни ДУПЕтати не пътуват с влакове!

  6. xxx
    #205

    Интересно къде е бил Олег Петков!? Той ще каже ли нещо за случая, или министъра ще му бъде говорител?

  7. Димитър Шопов
    #204

    спалните и кушет вагоните в БДЖ се осъществява с печки на въглища !!! Второ, вагоните са сс заключени врати, за да могат шафнерите да си нанкат заедно с пътуващите до сутринта. Трето, горко на загиналите, а още по-горко на всички, които са ги обичали.

  8. бедежейница
    #203

    Г-н Шопов, вярно е това за печките на твърдо гориво. Вярно е и другото, без, разбира се, да става дума за такава идея - да се осигури спането на шафнерите. Просто те се възползват от необходимостта спалните вагони да бъдат отделно охранявани заради спящите, т.е. беззащитни пътници в тях. Просто тези безнадеждно остарели кушети и спални вагони на бедежейницата трябва да бъдат сменени с нещо поне идейно по-ново. Западните вагони от много десетилетия имат пневматични врати и естествено при аварийно

  9. The Wise man
    #202

    ...НА ПОЖАР!!! ТОВА Е ПОРЕДНИЯ ПАРАДОКС В БДЖ И ДЪРЖАВАТА НИ!ДА ИМА СПАЛНИ И КУШЕТ ВАГОНИ И ДА НЯМА ПОЖАРО-ИЗВЕСТИТЕЛНА ИНСТАЛАЦИЯ! Е ТОВА КАКВО ЩЕ ГО НАРЕЧЕТЕ ВИЕ?

  10. xxx
    #201

    Медиапул! Защо са изтрити коментари на читатели от 9 ч. тази сутрин по темата?????????

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.