Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Първанов призован да каже през коя PR агенция се перат пари

59 коментара
Първанов призован да каже през коя PR агенция се перат пари

Сдружения и отделни представители на фирми за връзки с обществеността и имиджмейкърски консултантски дружества настояха в сряда президентът Георги Първанов да даде доказателства, че политиците перат пари през PR-агенции. Реакцията е предизвикана от твърдението на Първанов пред бТВ, че “голяма част от парите, изпрани в политиката, минават именно през PR-агенции”. Това бе казано в подкрепа на тезата му за тъмното финансиране на партиите.

“Категоричната му (на Първанов -б.р.) констатация, че българската политика пере пари, изисква ясни доказателства за това. Когато един президент е сигурен, че политиците в България упражняват една от най-криминализираните дейности, България е в беда”, се казва в открито писмо на Асоциацията ИМАГИЕС на имиджмейкъри и специалисти по връзки с обществеността.

“Защо държавният глава реши, че именно PR -агенциите са отговорни за всички финансови нередности на политиците в България?”, продължава писмото.

“Когато президентът се грижи за своя имидж и репутация на институцията, която представлява, (впрочем с инструментариума на PR), би трябвало да умее да уважава и достойнството на другите”, пишат още членовете на асоциацията и завършват с напомнянето, че нито един политик не може да живее без посредничеството на връзките с обществеността.

И Международната асоциация на PR-специалистите в България (IPRA България) изрази “категорично несъгласие с мнението на президента” за прането на пари през PR-агенции.

“Смятаме, че е уместно, ако президентът разполага с конкретни данни за извършвани корупционни и сенчести практики от страна на конкретни агенции, които считат своя предмет на дейност за PR, да ги сподели публично”, заявиха от IPRA.

Подкана към Първанов да бъде конкретен с обвинението си към бранша изпрати и Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО).

“Изразяваме своята увереност, че ще направите необходимото, за да коригирате отправеното обвинение, което подкопава общественото доверие не само към PR-специалистите в България, но и към висшата институция в страната, представлявана от вас”, се казва в посланието на БДВО.

Как президентът знае, че през PR -агенции минавали изпрани в партиите пари, а не знае дали има злоупотреби с военни имоти, след като е върховен главнокомандващ и на негово разположение е информацията от специалните служби, попитаха и засегнати представители на PR -професията в студиото на Нова ТВ, като визираха твърденията на Първанов в интервюто му пред в. “Труд”, че “бил чувал” за такива злоупотреби, но не знаел нищо конкретно.

Красимир Райдовски, бивш шеф на пресцентъра в правителството Жан Виденов, смята, че президентът има предвид конкретна PR-агенция и в намека му към премиера има подтекст тип "Моника Люински". Друг участник в разговора допълни, че същата агенция наскоро е открила и офис в Брюксел. Нито един от присъстващите обаче не пожела да назове името на агенцията, като Райдовски уточни, че ако направи това, щели да вземат "да му отровят кучето".

По повод твърденията на президента Първанов, че списъкът на дарителите и предоставените суми за изборната му кампания са публикувани на официалния му сайт, шефът на PR-агенция "Вивека" Албена Ивайлова уточни, че такива данни на интернет страницата няма. Те са публикувани във в. "Капитал", който ги е изискал по линия на достъпа до публична информация.

Във връзка с уверенията на президента, че финансирането на неговата кампания е съвсем чисто, Ивайлова посочи, че според цитираните от самия Първанов данни, общата сума на събраните за изборната кампания му кампания през 2006 г. средства е близо 900 хил. лв. Според официална справка на TNS TV Plan за телевизионната реклама през октомври същата година, тв рекламата на Първанов струва близо 860 хил. лв.

Това означава, че почти цялата сума от бюджета на кампанията му е отишла за тв реклама, като остава открит въпросът с какви пари е плащано за билбордове, пресата, плакати и пр..

Любопитно е също така, че за октомври 2006 г. Първанов влиза в топ 20 на телевизионните рекламодатели, като се нарежда на 10 -то място между крупни рекламодатели като "L'OREAL" и "Крафт фуудс".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

59 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Monika Levinski
    #61

    Ne Luinski, a Levinski, malka razlika

  2. знаещ
    #60

    Президентът е обиден видите ли от това че нямал добър ПР - ако имаше - щеше да си трае. А това, че Станишев се е обслужвал от агенцията на Моника Янова май вече не е вярно - разритаха се скоро... Иначе Райдовски хитро е поднесъл информацията - все за Моника става дума, все за а и за нещо повече от ПР. Лошото е че старото ченге в него се обажда когато трябва да рови в мръсното бельо на хората от властта...

  3. знаещ
    #59

    чини ми се че личните истории не бива да имат отношение към професионализма. Кво като шефката на ИМАГИНЕС (бившата жена на Евгени Дайнов) е женена за Юлий Павлов, брат на Любо Пъпката и собственик на Експрес? Нима това има отношение към ПР-професията или към способността да се печелят договори, да се влияе на медиите и т. н.

  4. Znaesht
    #58

    Mi nali Monika vzema milooni evro ot vsichki ministerstva za PR i reklama na ES i tya pak pravi kampaniyata na Parvanov?

  5. ГОЛЕМАНОВ
    #57

    СЕМЕЙСТВО - “ГОЛЕМАНОВИ” - КОСТОВ - СТАНИШЕВ И КРАДЛИВОТО ПЛЕМЕ.Едва ли сме предполагали, че ще доживеем времето, когато подобна комедия ще придобие отново старата си актуалност. Наистина - тъжна “реабилитация”. Наличието на многопартийна система и политически либерализъм, особено при прохождащите демокрации, отварят вратите на амбиции и страсти с изумително примитивна природа. Пренареждането на ценностите и криво разбраната свобода, оказва се, дават възможност повече на силовите методи и посредствеността

  6. артист
    #56

    За всички е ясно, че маса пари минават през агенцията на Моника Янова, която откри и офис в Брюксел. Тя обслужваше и кампанията на Първанов, при това официално. Очевидно са развалили калимерата, защото сега тази госпожа и агенцията й са само на хранилка към МС

  7. Седеф
    #55

    Кадето и да стъпиш в България все е гнило,а на него PR-агенциите му виновни.Пообъркал се като гледа от високо.

  8. чичо Ви
    #54

    Моника Янкова и Максим Бехар перат най добре.

  9. Карина
    #53

    имат право да искат отговор, крайно време е всеки да се мери думите, а не да се подхвърлят обвинения в публичното пространство, особено пък от хора облечени във власт.

  10. KALIFORNIYSKITE PEDERASI
    #52

    OSTAVETE TOVA, DNES V MEDIAPOOLIMA STATIYA ZA PEDERASI, TAM CHETETE !ETO GO GLAVNOTO !

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.