Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Железниците почват да возят с автобуси

15 коментара
Железниците почват да возят с автобуси

Вместо с влакове, държавните железници ще возят пътниците си с автобуси по 20 жп маршрута, съобщиха от компанията в понеделник. БДЖ отменя 20 пътнически влака, а на тяхно място ще има автобуси, които ще се движат по същите маршрути и разписания. Причината е, че превозвачът е взел решение от вторник да започне поетапното изваждане от движение на почти всички електрически мотриси от остарелите 32-ра и 33-та серия.

Подмяната на влакове с автобуси ще става поетапно, в зависимост от процедурите за сключване на договори между "Български държавни железници" ЕАД и автобусни фирми, обясниха от железниците. Цената на билетите няма да се промени. От БДЖ обаче отказаха коментар на Mediapool за това каква ще е разликата в цената на услугата, защото още не били сключили договорите с автобусните превозвачи.

Пътници спряха аварийно влак заради прегрели спирачки

Последните два вагона на бързия влак от София за Варна през Бургас са били откачени от композицията, защото от тях се носела миризма на изгоряло, съобщиха в понеделник от БДЖ.

Пътниците са преместени в другите вагони и след един час престой край Костенец влакът продължил по маршрута си.

Преди гара Ихтиман пътници усетили миризма на изгоряло и дръпнали аварийната спирачка, а хората слезли от вагоните. След около десет минути престой, влакът потегля и преди Костенец пътуващите отново усещат неприятната миризма. Сред повторното му спиране железничарите правят оглед на проблемните вагони.

Според твърденията на БДЖ, задушливата миризма се усеща заради честото използване на спирачките в района, който е с голям наклон.

БДЖ разполагат с общо 42 мотриси от двете серии. Тридесет от тях, обслужващи 140 пътнически влака с различни маршрути, ще бъдат извадени от експлоатация до края на месеца. Останалите 13 машини ще продължат да обслужват общо 31 пътнически влака, докато бъдат сертифицирани пет нови електромотриси "Дезиро", които са доставени на БДЖ, но още не са въведен в експлоатация.

Железниците имат 25 дизелови и 25 електрически мотриси "Дезиро", като от последните пет са за сертификацията.

От БДЖ не се наеха да кажат планират ли закупуването на нови мотриси, както и не се ангажираха с период, в който ще продължи возенето с автобуси вместо с влакове.

Мотрисите от 32-ра и 33-та серия се движат повече от 35 години. Спирането им е една от поредните мерки, които дружеството предприема с цел да минимизира рисковете при превоз на пътници, съобщават от БДЖ.

Превозвачът е направил извънреден преглед за техническата и противопожарна безопасност на всички 42 електрички от 32-ра и 33-та серия, по разпореждане на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация". Проверката бе наредена заради последния пожар във влака София-Пловдив на 21 юли

Установени са неизправности, които обаче "по никакъв начин не застрашават сигурността на железопътните превози", съобщават от БДЖ. Въпреки това мотрисите няма да се движат по релсовите пътища. На спрените машини ще им бъде направен пълен преглед, който ще установи дали ще се ремонтират или ще се бракуват.

След поетапното изваждане от движение на електрическите мотриси, обслужването на 140-те влака ще бъде извършвано по следния начин: съставите на 43 от пътническите влакове ще бъдат заменени с композиции от локомотиви и пътнически вагони; двадесет влака ще бъдат подменени с автобуси; 77 пътнически влака ще продължат засега да се обслужват с 13 електрически мотриси от 32-ра серия, които после ще се поемат от "Дезиро".

Според транспортния министър Петър Мутафчиев около 5 млрд. лева са необходими за модернизация на железопътната инфраструктура и още 1.5 млрд. лева за подновяване на подвижния състав на БДЖ. Сумите са залегнали в програмата за финансиране на българските железници за периода 2008 – 2013 г., върху която работела експертна група със срок на написване 15 септември.

Въз основа на тази програма Мутафчиев ще поиска 200 млн. лева от бюджетния излишък за подновяване на подвижния състав на българските железници. Сумата беше обявена от министъра по време на срещата на тройната коалиция в Банско, малко след като втори влак се запали поради техническа неизправност.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

15 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. кънчо
    #16

    навсякъде по света железниците превозват пътниците с влакове.само в БГ с рейсове.това може да измисли само един ИДИОТ.

  2. ANTARES
    #15

    С тези комунистически управленски неграмотници ще продължим да броим жертвите в транспорта.

  3. XXX
    #14

    GOCE

  4. БЪЛГАРАН
    #12

    Такава малоумщина може да измисли само настоящ комунист-ленинец, като Мутафчиев. С кои автобуси, бе Галош - руските, изгорелите ли?

  5. Супен Духен
    #11

    "Железниците почват да возят с автобуси". Ей това се казва нововъведение! ХитроТаз година полупроводници, догодина- цели

  6. RAN
    #10

    Прочетох прес-съобщението на БДЖ по случая. Оказа се че 77 от 140 пътнически влака обслужвани от старите руски електрички ще продължат да се обслужват от тях. Това е малко повече от половината влакове. 43 влака ще бъдат заменени с локомотиви+вагони, което е около една трета от влаковете-електрички. Едва 20 влака ще бъде предложено да се заменят с успоредно движещи се по жп релсите автобуси, което прави 14% от досегашните влакове-електрички.Тогава защо акцента на статията е тук и какво значи за "почти" в процентно изражение - 14, 30, 50 ? Явно от ФЖ на СУ излизат пълни неграмотници по елементарна математика.

  7. Сезгин
    #9

    Ами щом искате да закриваме БДЖ и да яхваме автобусите на ДПС. Сигурно не знаете, че автобусния ни транспорт се държи от ДПС. Само Юнион Ивкони има 25% дял, а е собственост на сина на Рамадан Аталай. Прости българи, ей !!! Ама не турците, а българите се връзват на ДПС - вижте и последните избори ... почти 50% българи са гласували за въщливите комунисти от ДПС!!! Кой каквото сам си направи друг не може...!!!

  8. ANTARES
    #8

    И ОСНОВНИТЕ АВТОБУСНИ ЛИНИИ И Т.Н. ТАМ СА СЕ НАМЪРДАЛИ ПОЛУГРАМОТНИ ДПС-МУТАНТИ. КОЙ НА ЕМЕЛ, КОЙ НА ЮНАЛ И Т.Н. НЕ Е ЛОШО ДА ГО РАЗБЕРАТ И ХИЛЯДИТЕ ГЛАСУВАЩИ ЗА ДПС БГ-ГРАЖДАНИ, КОИТО ОСВЕН РЪЦЕ ЗА РАБОТА И ГЛАСУВАНЕ, ДА ИМАТИ АКЪЛ ДА СИ ОТГОВОРЯТ - ЗАЩО ГИ ЛЪЖАТ ТЕХНИТЕ БЕЙОВЕ ОТ ДПС.

  9. Legion
    #7

    Powradee chtou say swrameesh day say nawrechaysh boulgarin!, както казваше Клинтън. България е достатъчно малка, за да може да бъде подредена и да се живее що-годе нормално в нея. Уви, тук който както мине, все ни *** И как не, половината нация стана търгаши, другата неебавки. Да мислиш не е на мода, мършата изяде стадото. Да живеят хитрушани като Амет Доан. И така до края на света.

  10. Мутафчиев
    #6

    По-бързи,по-екологични,по красиви!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.