Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Фьост Алпине": Надяваме се да изберем България

9 коментара
"Фьост Алпине": Надяваме се да изберем България
"Много се надяваме "Фьост Алпине" да избере България", заяви извънредният посланик на Австрия Клаус Фабиан след подписването на меморандум за разбирателство между България и австрийския концерн, който планира да инвестира 5 млрд. евро в нов стоманодобивен завод в Черноморския регион и проучва за целта страната ни, Румъния, Украйна и Турция.

В споразумението с един от най-големите европейски производители на специални стомани държавата ни поема ангажимент да изгради индустриална зона в региона на Бургас, ако "Фьост Алпине" избере да вложи парите си у нас.

Подобен документ вече е подписан с Украйна, преговаря се и с Букурещ и Анкара за парафирането на такъв в близко време, обясни Алфред Дюзинг, главен финансов директор и член на борда на директорите на концерна..

Така австрийската компания прибави още една държавна оферта в наддаването на милиардите ѝ и търсенето на най-голяма подкрепа и държавни ангажименти за инвестицията ѝ. До края на годината трябва да стане ясен изборът на "Фьост Алпине", като финансовият ѝ директор заяви, че това ще стане по критерии за оценка на предлаганите ѝ места и гаранции. "Ще преценим най-вече недостатъците на страните, с които можем да се примирим. Иначе разликите между отделните държави не са толкова големи", каза Дюзинг като подчерта, че за неговата компания е важна правната стабилност на съответната страна и наличието на логистика.

"От страна на България усещаме, че сме добре дошли, но и от другите държави интересът е доста голям", допълни той.

Според представителя на "Фьост Алпине" един от недостатъците на България е липсата на квалифицирана работна ръка, но побърза да уточни, че това е така заради кратката история на страната в областта на тежката индустрия. Той отбеляза, че това е поправимо, тъй като в процеса на изграждане на производствените мощности може да се обучат нужните им 4 500 специалисти.

Квалификацията на персонала е друг от ангажиментите на държавата, поети в случай, че милиардите на "Фьост Алпине" влязат в баланса на БНБ като чуждестранни инвестиции. С подписването на меморандума министърът на икономиката и енергетиката Петър Димитров гарантира и, че държавата ще развие инфраструктурата в региона на Бургас. Ще се ремонтират 50 км път, нови 40 км ще се построят, ще се вложат пари и да обновяване на железния път, както и за разширяването на терминалите в пристанищата Русе и Бургас, тъй като река Дунав ще е връзката между новия завод и основната мощност на "Фьост Алпине" в Линц.

Решаващо за това дали бъдещият завод ще е в страна член на ЕС, или не, ще е разпределението на допустимите за изхвърляне парникови квоти за стоманодобива в Евросъюза в периода 2013-2020 г. Яснота по въпроса се очаква през ноември.

И Петър Димитров, и Алфред Дюзинг посочиха, че Европейската комисия трябва да реши каква да е политиката ѝ по отношение на въглеродните емисии и дали да "оскъпява суровините с изнасяне на производствата им извън границите на ЕС и да наложи митнически бариери".

"Инвестицията ни е дългосрочна – за 50 години, докато мерките срещу изменението на климата трябва да се покрият в доста по-кратък период", коментира финансовият директор на "Фьост Алпине".

Запитан ще се оправдаят ли гласуваните миналия четвъртък 300 хил. лв. за международни правни кантори, които да консултират България за подписването на евентуално инвестиционно споразумение с австрийската компания, ако изберат страната ни, Петър Димитров каза, че това било необходимо, за да не се подпише пак споразумение като това за приватизацията на Авиокомпания "Балкан" или за изграждането на Горна Арда. По първото България бе осъдена от международен арбитраж да плати 10 млн. долара неустойка за развалената сделка, а по второто в момента се води дело от страна на приемника на турския "Джейлан холдинг" срещу НЕК за неизпълнение на ангажиментите.

"Не гледайте на тези 300 хил. лв. като на рибарска режа, с която ще ловим инвеститора", призова Димитров.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Прост Делфин е
    #10

    Най-искрено се надяваме да ни се размине!

  2. От ЕС
    #9

    въртят по 4 млрд. на година от туризъм и си изкарват мръсните производства в балубски държави ,които са готови за жълти стотинки да си продадът природата, въпреки ,че сами биха могли да въртят дори и повече с туризъм.А австрийците си остават с чиста природа лидери в туризма и печелят милярди от стомана!Има какво да научим от тях!

  3. От ЕС
    #8

    в Меката на туризма?

  4. ДРОД
    #7

    Имаме си Цар, приятели! Него Го знаят навсекъде!В Него е надеждата, нали приятели? С хората от Национално Движение Симеон Втори Сакскобургготски (НДСВ) ще успеем. Царят ни разбира от металургия и железници.Да живее Н.В.Цар Симеон Втори Сакскобургготски и воденото от Него Национално Движение Симеон Втори Сакскобургготски!Долу Костов! Всичко е точно! Поздрави!Крумчо, доцент-ръководител-основател-дистрибутор (ДРОД) на Национално Движение Долу Костов (НДДК).

  5. He
    #6

    Yes

  6. 123
    #5

    1. това не е Кремиковци, защото не е държавен, инвестицията е частна2. не е в средата на нищото, а на пристанище3. ще трябва да отговаря на изисквания за екология, защото ЕС ще го затвори4. Застрояването по морето го превръща в негодно за какъвто и да е туризъм5. но пък има много общежития за бъдещи работници в завода

  7. Форос
    #4

    Като е голям мераклия, гагаузинът П.Димитров да им предложи на австрийските шмекери голям терен на брега на Варненското езеро.Така те ще имат прекрасна морска връзка, ж.п.-фериботна такава за доставка на суровината от Украйна(Вн-Иличовск) и прекрасна ж.п. линия,която не се нуждае от ремонт или дострояване. А и Русе ще им е по-близо.Европейските боклуци следва да бъдат държани далеч от перлата на Бълг.крайбрежие:Бургаското Черноморие с прекрасните си плажове и курорти (въпреки презастрояването).Гагаузинът да не прави помен с чужда пита!

  8. ot bg
    #2

    ako burgaskiqt raion e perla az sam negar to i bez tova tam ne mozhe da se di6a ot neftohima,a i moreto sa6to e zamraseno,ta tochno tam mu e mestoto na tozi zavod,a imenno BURGAZ sas Z.

  9. Samo
    #1

    Ako samo 4500 rabotnici shte naemat ne si struva da se natiskame. Ne znam kolko sa zaplatite sega ama i 20 hil na godina da sa pravi samo 90 miliona. Dalgosrotcnoto zamarsyavane i negativniyat efect varhu turizma silno nadhvarlyat polzite. Shte ima i danaci no da spetcelish biznesa v parvite godine te se premahvat. Sashto ot tezi 4500 kolko shte sa balgari. Managementa shte e povetce tcujd. May mnogo ne si struva. Sashto zavisi ot 5 te miliarda koko otivat za stroitelstvo i kolko za mashini

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.