Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

ЧЕЗ не се отказват от тримесечното отчитане на тока

41 коментара
ЧЕЗ не се отказват от тримесечното отчитане на тока

Компанията ЧЕЗ, която снабдява с електроенергия Западна България, няма готовност да се върне към ежемесечно отчитане на електромерите в указания от Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) срок до края на март. 2009 г. Това съобщи на пресконференция в понеделник регионалният мениджър на компанията за България Любош Павлас.

Чешкото дружество ще поиска от регулатора да отмени решението си за премахване на тримесечното отчитане на потреблението като се аргументира с разходите, необходими за да се върне засичането на консумацията всеки месец и с това, че предлага на клиентите си сами да определят месечната си вноска.

Само първоначалните разходи на компанията за преминаване към едномесечно отчитане ще са 3.7 млн. лв. за наемане на инкасатори, които бяха съкратени миналия април, и за пренастройване на софтуера. Допълнително трябват по 10.8 млн. лв. годишно за заплати, за отпечатване и разпространение на месечните фактури и за поддръжка и оборудване на офиси, каза Павлас.

“По-добре е тези 14.5 милиона лева за първата година и по близо 11 милиона лева за всяка следваща година да се инвестират в мрежата, а не да се харчат за хартия и заплати на допълнителен брой отчетници. С парите, които ще бъдат похарчени само през първата година бихме могли да заменим 300 000 електромера с нови или да изградим 3 подстанции”, допълни регионалният мениджър на ЧЕЗ.

Освен това, според него, със стартиращата политика на компанията към клиента всеки ще може да си определи поносимата месечна сума за плащане. По думите му потребителят може да си определи и вноска от 0 лева, но после ще трябва да си плати реалната сметка за трите месеца.

Със сметката, която ще получи през януари, всеки клиент на дружеството ще получи бланка за деклариране на равни месечни вноски, която може да се изпрати със сумата, която всеки прецени, че отговаря на месечното му потребление, по пощата или по факс. Заявки ще се приемат и на телефон 0700 10 010 или на сайта на ЧЕЗ, съобщиха от дружеството.

По думите на Павлас дори всичките им клиенти да заявят нулеви плащания за първите два месеца, дружеството може да издържи до покриването на изравнителната сметка. Дори това ще струва на дружеството по-евтино от преминаването към едномесечно отчитане на електромерите, изчисли той.

От ЧЕЗ си признаха за свои пропуски при въвеждането на тримесечното отчитане и са допуснали грешки при разясняването на издаваните по-рядко фактури. “Поемаме пълна отговорност за това и се извиняваме на клиентите, на които сме причинили неудобство“, заявиха от компанията.

Павлас отхвърли обвиненията, че с плащането на равните месечни вноски се кредитира компанията. ЧЕЗ извадиха статистика, според която от началото на май 2008 г., когато бе въведено тримесечното отчитане, равните вноски са по-ниски от реалната консумация на електроенергия в 80% от случаите. На практика ЧЕЗ кредитира огромна част от клиентите си, посочиха от дружеството.

“Факт е, че потребителите заплащат в края на всеки месец, след като са ползвали електроенергия и в този смисъл сметките не са авансово събирани, тоест не предхождат ползването на услугата, а са прогнозни“, посочи още Павлас.

Близо 130 000 клиенти са декларирали промени в равните си месечни вноски, допълниха от компанията и определиха това решение като работещо за хората, които смятат, че реалната им консумация не отговаря на прогнозната.

В същото време основателните жалби от промяната в практиката за отчитане на електромерите били само 13 от общо 277 писмени възражения, посочиха от дружеството. Според тях не е регистрирана нито една грешка на софтуера при изчисляване на равните плащания.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

41 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. безпартиен
    #43

    Отчитат реално на 3 месеца, но в междинните фактури начисляват ДДС, като че ли и тогава са отчели реално потребление. Как става това престъпно... недоразумение, че да не се обръща внимание какъв ддс плаща потребителят към междинната фактура - реално начислен или начислен с документ с доказано невярно съдържание???

  2. кой каза
    #42

    В коя точно държава от ЕС има тримесечни сметки. В Чехиья например, има ли. Там могат ли да спрат тока на министъра на икономиката заради закъснение на плащане. Истината: ЧЕЗ гледа по всякакъв начин да си осигури онези 16%. Адски е важно за тях, защото имат цел -2 млрд. евро печалба за тази година. Така че - със зъби и нокти ще драпат за тримесечни сметки. И супер глупости ще ни говорят - плащането на тока преди да бъде използван не било авансово плащане, а а прогнозно. Завършила съм икономика, такова чудо не съм чувала

  3. Непримиримият
    #41

    А за таксата за повторно включване има ли смисъл да говорим?! Ако бях на мястото на пенсионерите, щях като си взема парите от пощата да отида на женския пазар да си купя една брадва и после ТАМ пред Парламента докато не хапнат по една брадва всички управляващи!

  4. Непримиримият
    #40

    ...знаеш ли, че в самата Чехия няма 3-месечно отчитане?! Ти да не си на заплата към ЧЕЗ?

  5. сведущ
    #39

    Госпожо,Нещо пречи ли Ви да отидете в офис на ЧЕЗ и да заявите нулева консумация на ел. енергия за първите два месеца на отчетния период? Тогава ще платите наведнъж тримесечната си консумация, т.е. нама да кредитирате компанията, а обратно.Живял съм достатъчно дълто в Белгия и Испания за да твърдя, че това е европейска практика. И никой там не протестира, очевидно, смятайки, че това е разумно и не се нарушават правата му.

  6. Teo
    #38

    ЧЕЗ най-накрая разбраха как се прави бизнес в БГ. Вместо милиони допълнителни разходи по едномесечно отчитане и глоби, сто бона на точния човек от продажното ни правителство и вече ЧЕЗ е най-добрата и може да прави каквото си поиска. Проста математика... а кой обира пешкира, кой го интересува

  7. da vinci
    #37

    Prav e neprimirimiat ili primitivniat ili kak mu e imeto. V Cehia niama 3 mesechno otchitane a godishno. Inache dosta trudno e da se nameri narod, koito iska da prodalzhava da zhivee v svoite si laina. Na vseki, kakvoto mu se iska i kakvoto mu se polaga. Da zhivee velika i gorda Balgaria.

  8. Непримиримият
    #36

    ...aми отивай си в Чехия да ти правят 10 годишно отчитане. Но ще останеш изненадат!

  9. Иван
    #35

    А като преминаха към тримесечно отчитане тази икономия от 14 млн.къде отиде.Нека да има конкурентно дружество и да видим, кой ще остане при тези мошеници.

  10. Непримиримият
    #34

    "Vie uzh mnogo iskate EC i Evropa a kogato tia doide pri vas pod forma na CEZ, EOn, EVN... i drugi "gnusni chuzhdi kapitalisti", gonite ia. Ako prodalzhite taka, shte ostanete za smiah i sram za Evropa." - За смях ставаш единствено ти НАЕМНИКО! Какви капиталисти са ЧЕЗ след като са държавно предприятие, а печалбата им отива за чешкия пенсионен фонд?! EVN пък са общинска фирма. Ох, колко е изморително да общуваш с глупаци!!!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.