Министърът на културата Вежди Рашидов е освободил от длъжност директора на Националната художествена галерия (НХГ) Борис Данаилов заради неизпълнение на служебните му задължения, съобщиха от министерството в петък.
Проверка на Министерството на културата констатирала, че Борис Данаилов "е допуснал множество нарушения в управлението на проекта за изграждане на Музей на съвременното изкуство в София".
През май Борис Данаилов обяви, че ще музеят ще бъде изграден на мястото на стария софийски арсенал зад Музея за Земята и хората в квартал "Лозенец". На това място има стара сграда, част от арсенала. Именно тя щеше да бъде преустроена по проект на архитект Бойко Кадинов.
От архитектурната гилдия и група художници възразиха остро, че е напълно неясно на какъв принцип е било определено мястото за музея и как е възложен проектът за изпълнение от архитектурната група на Бойко Кадинов.
От министерството не пожелаха да конкретизират за какви нарушения, предизвикали уволнението на Данаилов, става въпрос.
За изпълняващ длъжността директор до провеждането на конкурс е назначена Слава Иванова, главен уредник на отдел ”Съвременно българско изкуство” в НХГ.
Още през ноември от ведомството на Вежди Рашидов обявиха, че Националната художествена галерия е сключвала неизгодни договори и се е оказала бездънна яма, в която са потънали стотици хиляди левове. По информация от министерството в галерията получили веднъж 48 хиляди евро дарение за ремонта на последния етаж и в същото време поискали 140 хиляди лева от министерството за същата дейност, която реално струвала 60 хиляди.
След обвиненията обаче Данаилов се оправда, като обяви, че с дарението от 48 000 лева е оправен третият етаж на галерията, а въпросните 140 000 лева са били отпуснати от министър Стефан Данаилов и са били за генерален ремонт на покрива, който непрекъснато течал.
Борис Данаилов твърдеше още, че парите, отпуснати от министъра, изобщо не са влизали в галерията, а директно са отишли по сметката на фирмата, извършила ремонта, която е известна с редицата апетитни поръчки, получени по линия на Министерството на културата.
Дори Борис Данаилов призна, че ремонтът е струвал около 60 хиляди лева, но заяви, че не знае къде и при кого е отишла разликата.
Комисията по досиетата огласи преди време принадлежността на Борис Данаилов към структурите на бившата Държавна сигурност в качеството му на зам.-министър на културата.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
28 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Време беше! Комисията по досиетата още преди няколко месеца извади на светло досието на доносника на бившата ДС Борис Данаилов! Агенти и доносници на ДС не бива да ръководят национални институтуции, повече от ясно е това. И адски е прав премиерът Бойко Борисов, който освободи буквално преди броени дни заместник-министъра на външните работи Красимир Костов. Въпросният зам.-министър помоли да бъде освободен от поста си по лични причини, свързани с установената му принадлежност към структурите на бившата …
Държавна сигурност. Редно бе и Борис Данаилов да помоли да бъде освободен от ръководния пост в галерията. Не може доносник да е шеф на такъв престижен държавен музей, абсурд е това! Стига вече са се правили на началници и господари доносниците, сътрудничали в тоталитарните години на ДС. Нали сме в Европейския съюз!
Колко пари е взел като доносник Борис Д.? Как му бе псевдонима агентурен в ДС?
Преди Данаилов нямаше ли една дебела комунистическа крава? Какво представляваше тогава Галерията, какво показваше и колко атрактивна беше? НЕ СЪМ ФЕН НА "КУКИТЕ", но Данаилов ли е проблема? Защо търпите ГОЦЕ, Нуцо (културния м-р "Збогом"), самозвония "професор" без портфейл "загрижен" за българите в чужбина и другите им ПРИЯТЕЛИ НА ИМАНЯРИТЕ?!?!?
Mytna ti e glawata. Stawa wypros za konkreten sluchaj s konkretni nerednosti. Opitite za globalizirane na problema celjat da se onewini konkretnija winownik. Wseki s wremeto si. Smyten i ti zwuchish kato kuka.
Т.нар. мин. на култ., знае ли, че "Конака" (сегашната НХГ и ЕИМ) е ПЛЕТАРКА (вж. "Българската селска къща") и ремонтите са перманентни. Кой си зададе въпроса ЗАЩО АЛЧНИЯ МАДРИДСКИ КОМАРДЖИЯ НЕ ПРЕДЯВИ ИСКАНИЯ КЪМ "ЦАРСКИЯ ДВОРЕЦ"???
Из пресконференция на министъра на културата Вежди Рашидов, след като двамата с премиера Бойко Борисов се срещнаха с представители на творчески съюзи в Министерството на културата.За премиера и парите"Без пари успех трудно се прави. Премиерът Борисов често обяснява, че ако ги има парите, що да не ги дадем на хората. Може би тази фраза му е точна и правилна, защото и тука е така. Аз съм артист човек, ако имахме 150 млн. лева бюджет, щяхме да направим големи дейности. За радост или съжаление нашият …
бюджет не е безкрайно недостатъчен, но не и достатъчен. Той е малък бюджет.""България има нужда от култура, защото единственото, което можем да изнесем е това. Ясно и точно казвам – не, не работи нито едно производство.""За съжаление, кризата не е прищявка нито на нас хората на културата, нито на държавата. Тя дойде отвънка. Тука малко сме поизточили, малко през просото сме карали и се случила една беда. Просто в касата в момента няма ги тези пари.""Трябва оттук нататък материала, както казва колегата Борисов, живите ни творци, духовния ни материал – думата нито е обидна, нито е... Този материал е много важен за духовния продукт. И аз докато съм министър ще работя творците да се почувстват добре.“"Премиерът беше много отворен, той е много диалогичен човек. Ние с него сме имали добро и лошо. Помните. Дори ме арестува един път, стиснахме си ръцете в името на по-големите цели.“"Говорили сме дълго за културата и Дянков не е лош. Ситуацията е лоша. Е така е, от Америка идва, пиперлия, пука му на шапката и той като мен. Готов е да си отиде. На такива хора им е по-лесно да говорят.“
За нещата от живота"Да, ще излезем от социализма. Ламбо не го е направил, не знам защо. Най се полагаше на него, той беше артистът, не да се падне на мене - художника. Да, без консултации, без разговор с творческите съюзи нищо няма да се прави. Всеки добре знае и най-добре какво му трябва, за да живее добре.""Така че много положителни неща има направени в културата, целта е още повече да има. Целта е да мине тази чумава година и дай боже да излезем на някакъв по-нормален път и да продължим.""И затова …
още в началото, докато всички се оплакваха колко нарушения има, как така БМВ-та се показваха. Аз тука имаше един джип конфискуван не ви го показвах. Що? Дадох го на Народния театър да го джиткат, поне файда да прави, да вършат нещо". "Дълго ли говоря? Спирайте ме, че аз малко се насосах горе, малко...ме хвана така..."За културното наследство
За културното наследство"Първото министерство, което вкарахме най-тежкия законопроект за културното наследство. От Чилова до нас – четири години. Що го е въртял министърът в ръката, та не го е вкарал закона? Защото е горещ. Да не го псуват на майка. Аз имах дупето да седнем с екипа и да го вкараме този закон. Какво стана с този закон? Светът ли гръмна? Сега няма да трепем ни Черепа, нито Чилова. Да, ама аз имам нужда да имам колекционери, защото моите колеги трябва да живеят. Не искам да изгоня колекционерите, …
а напротив. Това са хората, които инвестират в консервация и реставрация. Искам те да имат отношение и свободно да легитимират хобитата си, парите си, инвестициите си. Така е и по света. Само че някой трябва да е походил по света.“За медиите "Може би и вие ни дължите, но и ние ви дължим някаква информация. Мисля, че културата и медиите сме едно и също нещо – един и същи духовен хляб носим в себе си. Културните отдели биха били добре, ако наистина отразяват и се интересуват много повече. Навремето имаше журналисти, с които заедно пиехме, заедно повръщахме, заедно ставахме от масата. Бяхме като едно цяло тяло. Не случайно в Париж Дора Валие, сестрата на Петър Увалиев, лека и пръст...Ми тя беше печата на всеки художник в Париж. Ми тя беше и интимна приятелка на Пикасо, и на Матис. Живя в ателиетата им, споделяше съдбата си с тях. И тя беше най-голямата изкуствоведка във Франция. Съдбовна изкуствоведка!“
За реформата"Ще седнем заедно като мъдри мъже да го измъдруваме, как да го направим, как да не боли. Ако аз бях един диктатор, утре да ви направя това – голям праз какво ще стане с мен, вие ще излезете на улицата. Въпросът е как да го направим мъдро – като хора, които се себеуважаваме."Въпрос от залата: "Извинете, нещо конкретно решихте ли?“"Да, решихме, почваме реформа. Как се прави реформа? Дълго, умно, продължително, със смяна на закони. Уверението на министър-председателя е, че след 4-5 месеца …
ще отмине кризата и ние ще започнем да работим с пълна сила. Театрите ще излязат на пазара. Малко ли е това? 54 театъра в цяла България. Решихме да започнем да правим българския Лувър. Много неща решихме.“"Като мъдри хора трябва да излезем от кризата по един елегантен начин и да правим култура и вие всеки ден да сте на театър.“
Ясно е, колко е мътна твоята глава! А, последното изречение го изпрати за разчитане на специалисти (избери си - социолози, графолози, психиатри или колегите от КГБ=ДС). Какво значи "Wseki s wremeto si" - Гоце кога му е времето, Божо "професоро", каруцара телохранител-колекционер, шестака иванов ... Какво време, бе, КУКО?