Русия извърши в петък първите изпитания на своя изтребител 5-то поколение, който трябва да конкурира американските Ф-22 и все още намиращият се в период на тестове Ф-35. Полетът на новия самолет е продължил около 45 минути и е извършен от тест-пилота Сергей Богдан. Прототипът е изработен от "Сухой" и носи името ПАК-ФА Су Т-50. Американските конкуренти са произведени от "Локхийд Мартин".
Абревиатурата на Т-50 означава "перспективен авиационен комплекс за фронтова авиация". Въпреки че все още не е влязла на въоръжение, бойната машина има и псевдоним - "Нощна камбана".
По информация от руските медии самолетът може да лети по всяко време на денонощието, при всякакви метеорологични условия и е снабден със стелт-системи. Пред ИТАР-ТАСС експерти от "Сухой" изтъкват свръхманевреността на новия самолет и способността му да носи изключително голям ракетен товар.
Машината има 16 точки за окачване на ракети като половината от тях са разположени в корпуса. Руското министерство на отбраната планира да получи първия боеспособен ПАК-ФА през 2015 година. До този период Русия ще купува нови изтребители Су-35, които са от поколение "4++".
Прогнозните данни за ПАК-ФА са за летателен радиус до 5500 км и максимална скорост от 2.1 max (1 max е равен на скоростта на звука, бел.ред). За сравнение, американският изтребител от пето поколение Ф-22 "Раптор", който вече е приет на въоръжение, може да постигне скорост от 2.25 max, но има значително по-малък обсег без презареждане – 3000 км.
По подобие на Ф-35, чиито разходи по производството се споделят от общо 9 държави, Русия произвежда своя самолет заедно с Индия. По предварителна информация разработката на ПАК-ФА струва между 8 и 10 млрд. долара.
Състезанието за изработката на нов изтребител, който да замени МиГ-29 и Су-27, приключи през 2002 година. Тогава руското военно министерство избра проекта Су-47 "Беркут" пред проекта "МиГ 1.44".
В последния си вариант обаче Су Т-50 се различава коренно от "Беркут" и на външен вид много повече наподобява Ф-22.
През 2011 година се очаква и Япония да проведе тестовия полет на своя собствен изтребител от 5-то поколение с работното име Мицубиши "ATD-X".
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
146 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
нещо тоя сомолетчик, не е много точен - да земе да си прибере колесника
и къде е паднал, де...
Оформен дебил!
http://mzn-bg.com/index.php/internationalnews/2-worldnews/2551-russian-t-50-first-flight
Тия туземци кога ще разберат, че не могат да се състезават със Америка.
...защо нищо не пише?
вие от селскостопанската авяция сте върхъ...
Първите образци от новия руски самолет 5-то поколение се предвижда да бъдат доставени през 2013 г. и ще се използват за обучение летците в Липецк. През 2015 г. се планира началото на масови доставки на този самолет за бойните авиочасти на Русияи, евентуолно, Индия.Счита се, че това е много голям успех на руското самолетостроене. По съотношението "цена-качества" руският самолет ще превъзхожда значително американските F-22 "Raptor" и F-35 "Litghning", което означава доста добри пазарни перспективи за руското изделие.
Российский самолет пятого поколения имеет новую систему авионики.Этот самолет уже оснащен принципиально новым комплексом авионики, интегрирующим функции электронного пилота и перспективной РЛС с активной фазированной антенной решеткой.Самолет пятого поколения сочетает в себе функции как истребителя, так и ударного комплекса, способного в любых условиях работать и по наземным, и по воздушным, и по надводным морским целям. Новейший комплекс авионики позволяет значительно снизить нагрузку на пилота …
и сконцентрировать его внимание только на решении тактических задач. Самолет с бортовым оборудованием, который сейчас поднялся в воздух, уже осуществляет связь в режиме реального времени как с наземными пунктами управления, так и с другими самолетами аналогичного класса. Характерными чертами ПАК ФА являются также многофункциональность (способность решать задачи поражения как воздушных, так и наземных целей в любую погоду и время суток); сверхманевренность; малая заметность в оптическом, инфракрасном и радиолокационном диапазонах волн; способность взлетать и садиться, используя участки ВПП длиной 300-400 метров.По прогнозам специалистов, истребитель пятого поколения будет способен совершать длительные полеты на сверхзвуковых скоростях с многократной дозаправкой в воздухе, иметь качественно новую электронику и максимальную автоматизацию процессов полета. Среди других боевых качеств самолета - многоканальность применения оружия, возможность одновременной атаки нескольких воздушных целей и наземных объектов высокоточным оружием, мощный бортовой комплекс обороны, высокая эффективность и безопасность полетов.
вечерный звон, как много дум наводит он ...