Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

“Трейс“ с най-ниска оферта за ЛОТ 2 на “Тракия“

69 коментара
“Трейс“ с най-ниска оферта за ЛОТ 2 на “Тракия“

"Обединение Магистрала Трейс", в което влизат "Трейс груп холд", "Пи Ес Ай", "СК 13 Пътстрой" АД, "Виа строй инженеринг" и "Пътно строителство" АД, дава най-ниска оферта за изграждане на отсечката между Стара Загора и Нова Загора от магистрала “Тракия“.

Офертата от 137.868 млн. лв. (70.49 млн. евро) обаче е съмнително ниска на фона на останалите допуснати до разглеждане предложения. Това стана ясно в петък при отварянето на ценовите оферти на осемте кандидати, желаещи да строят отсечката. Отворени бяха четири оферти, а останалите четири бяха отстранени.

Най-скъпата от отворените оферти е тройно по-голяма от тази на обединението, а другите две са между 250 и 300 млн. лв.

"Дълбоко съм впечатлен от разликите в цените на офертите, даже бих казал, че съм притеснен", коментира министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев. "Това е гигантска разлика, офертата ще се разгледа под лупа дали е устойчива. Ако можем да построим участъка за толкова ниска цена, ще е чудесно", допълни той.

Обединение "Трейс" ще трябва да обоснове пред тръжната комисия предложената цена, която е с над 30% по-ниска средните оферти на останалите трима кандидати.

Фирмата на бизнесмена Николай Михайлов, която строи отсечка от метрото (72.58 млн. евро), част от водния цикъл на София (10 млн. евро), пречиствателна станция в Троян (5.9 млн. лв.), ремонтира столични улици и т.н., иска 2.2 млн. евро на километър при заложени в бюджета на пътната агенция 3 млн. евро за км. (96 млн. евро за 32-км отсечка). Същата компания, която е сред фаворитите за всички по-големи държавни и столични поръчки, построи ЛОТ 1 (Оризово - Стара Загора) от магистрала "Тракия" срещу 2.6 млн. евро за километър.

По думите на Плевнелиев след като се веднъж бъде сключен договор, цената му няма да може да бъде променяна.

Общо осем оферти бяха подадени за ЛОТ 2 от автомагистралата, но от тях бяха отворени само четири. От надпреварата отпаднаха вторият български претендент - "Български магистрали" ("Главболгарстрой" на Симеон Пешов, Автомагистрали Черно море – Шумен, "Пътстрой-92" и "Иса 2000") турската "Доуш иншаат ве тиджарет", австрийската "Щрабаг" и хърватската "Конструктор инжинеринг", която бе посочила за подизпълнители строителни фирми на Васил Божков.

“Трейс“ поиска 137.868 млн. лв. Тройно по-скъпа беше офертата на другите австрийци в конкурса - “Алпине Бау“ - 373.641 млн. лв. Предложението на гръцката “Актор“ е за 292.173 млн. лв., а на “Терна“ - 247.608 млн. лв.

Дни преди запечатаните с восък ценови оферти на осемте кандидати да бъдат извадени от строго охраняван сейф в Министерство на отбраната, в Инетернет се появи информация за класирането на офертите, за отстранените участници и дори за сумите в офертите.

В петък обаче самите участници в процедурата отхвърлиха достоверността на тези информации.

До следващата седмица офертите на четирите финалисти ще бъдат класирани, а след още максимум 10 дни, тръжната комисия ще обяви победителя в конкурса, както и мотивите за отстраняването на другите четирима участници.

Нищожна е вероятността процедурата по избор на строител на ЛОТ 2 да мине без обжалване, ако се съди по реакциите на отстранените участници. От "Главболгарстрой" заявиха, че ще изчакат мотивите за отстраняването им и тогава ще решат дали да обжалват. Австрийците от "Щрабаг" са на същата позиция.

Търгът за строителството на "Тракия", обявен през 2008 г., бе анулиран след оплакване на австрийците в Европейската комисия, че са има условия, които дават предимство на българските компании.

Следващата седмица пътната агенция ще открие търга за ЛОТ 3 на "Тракия" (Нова Загора - Ямбол)". Участъкът е дълъг 35.6 км, а планираният бюджет е 108 млн. евро.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

69 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Dr. Mancho
    #72

    stroqt s podizpylniteli, chiito ceni ne sa osobeno razlichni ot cenata na pobeditelq. Ako osyshtestvqvat porychkata direktno, togava ne vizhdam problem. Drug e vyprosyt kakyv e opityt na firmata cv stroezha na magistrali, no pytqt do Orizovo e dosta chitav.

  2. znayko
    #71

    За 1.888 млн. евро, колкото в действителност е цената на Трейс - обявената е с ДДС, ще построят магистрала по предвидения проект точно никога.

  3. Кико
    #70

    Ако работят стегната и не пилеят средствата с празни движения и калпави работници, ще реализират най-малко 30% печалба.Ако разбойниците смятат, че печалба под 100% не си струва - по-добре да се гръмнат самиЯвно не са разбрали, че кризата значи, че няма работа.

  4. все този онзи
    #69

    Преди няколко месеца алармирах във форума за срещата на Плевнелиев и Николай Михайлов от Трейс. Оттогава ситуацията се промени много - в смисъл, че Бойко Борисов беше пробит. Николай Михайлов пък си изглади отношенията с Черепа и сега спокойно ще строи пътища. Нямам информация да е даван рушвет, обаче преди време от Трейс работеха по класическа схема - обявяват ниска цена, а впоследствие завишават услугата. Освен това парите ще им бъдат преведени ПРЕДВАРИТЕЛНО. А Черепа още си чака близо 200 милиона лева от държавата за пътното строителство...

  5. trokadero
    #68

    prochetoh dosta ot vsichkite izqvleniq,no nito edno nqma6e koeto da vqrvat v firmata TRACE che moje da napravi tazi otsechka za dosta po malko pari ot drugite firmi.Rabotq v nego holding i vqrvam che e vazmojno tova,i nese samnqvam v tova.A vie chitateli gledaite koq firma 6te izbrat haha az sam za TRACE vie.........

  6. експерт
    #67

    Тази схема с ниски оферти за сметка на качественото изпълнение ни е пределно ясна. Ако не е гадняра Симеон Пешов ще е някой друг мошеник.... или за "Главболгарстрой" е оставена другата отсечка....?

  7. veselin
    #66

    rabotq v Trace , znaeh 4e 6te spe4elim URAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa 6te imam rabota

  8. igeorge
    #65

    Каквато държавата, такива и строителите. Каквито строителите, такива и пътищата. България е държава на ментетата, евтинкото и ГОЛЕМИТЕ ПРИКАЗКИ. Резултатът е трагико-комичен. Трагичен за живеещите там и комичен за всички останали.

  9. Стефан
    #64

    значи могат без проблем сега за 2,2 м./км. Все пак е криза и някои цени спаднаха. А и е важно да имаяработа. Не виждам никакъв проблем в офертата.

  10. clever
    #63

    Pishat gluposti. Trace polutshi za Orizare - Stara Zagora &à& mln evro i zakasnia nad é godini. Gola voda sa . Vijte im kolovozite po magistralata

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.