Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Цената на магистрала "Люлин" ще е 185 млн. евро

8 коментара
Цената на магистрала "Люлин" ще е 185 млн. евро

В споразумението с турския изпълнител на магистрала "Люлин" ще бъде фиксирана цената 185 млн. евро, съобщи в четвъртък регионалният министър Росен Плевнелиев преди срещата си с ръководството на строителя на аутобана турския консорциум "Мапа Дженгиз". Това означава, че оскъпяването на проекта ще е 35%.

Турците претендираха за 210 млн. евро заради непредвидени допълнителни дейности при изграждането на 19-километровата магистрала, която ще свързва София с бъдещата магистрала "Струма". Договорът е за 137 млн. евро. От тях 111 млн. евро са от европейските фондове по програма ИСПА. Програмата изтича в края на годината, а магистралата е готова наполовина. Ако ЕК не се съгласи да увеличи срока за усвояване на парите, ще загубим европейското финансиране и ще довършваме пътя с пари от държавния бюджет. Ако строителството се забави след 2012 г., ще връщаме пари на Брюксел.

Параметрите, залегнали в проектоспоразумението, са изпратени за съгласуване в ЕК, за да се разбере дали те могат да бъдат приети от Брюксел като обективни разходи, допълни министърът.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Румен
    #10

    Плевнелиев - това са нашите пари!!!!!!!!!!!!!!Не ги харчи на воля!Проява доблест!

  2. ДЕД
    #9

    Дайте проекта да бъде изготвен ОТ КОЙТО И ДА Е УЧЕНИК ОТ "ТЕХНV ХР.БОТЕВ" и ще видите колко пари струва и какъв е размера на кражбата!Господа ИНДЖИНЕРИ и други хора знаят как се изчеслява път ама па 10 мил.лв.за 1 клм.път нема на света.Тоест ИМА. Абе вие за какви ни сметате бе ей.......Немате ли срам бе.

  3. Boomadafaka
    #8

    Niamam dumi da kaja kakwa prostotia e towa.Naj-dobre tankowete da dojdat. S kartecharq Hans i nowite mu diskowe... I boom-boom-ol-da-madafaka: nared...

  4. Turkish ot Istanbul
    #6

    ...

  5. Yankee
    #5

    Всъщност не е магистрала, а двулентов път. И 10 млн за километър означава само едно - дълбоко ръцете в кацата с меда!

  6. Turkish ot Istanbul
    #4

    Защо когато "Участъкът от Южната дъга от Бояна до Драгалевци (4.57 км) се строи над 3 години от "Главболгастрой" и ще излезе между 60 и 80 млн. лв."(т.е. околовръстното), тази магистрала да не струва 180 млн.?! По тази сметка даже трябва да е по-вече,защото това е магистрала...

  7. Люлин
    #2

    Крадецът Бойко вика: Дръжте крадеца Станишев! А знае ли някой тази магистрала като стигне до Околовръстното при войнишкия паметник дали ще продължи покрай Западен парк до тунела? Иначе стигаш до Околовръстното и тръгваш по него с всичките му дупки, та никъде не стигаш.

  8. baba pena
    #1

    az edno ne moga da razbera zasto si podlagame guza na turzite?! Vseki proekt do kojto se dokopat go usirat i iskat oste pari i rezultata nakraja e nikakuv. Dokoga taka?! Ami stiga veche sme rabotili s rusia i orienta, za tezi pari shvejzarzi stjaha da go napravjat i sus zlato da go pokrijat! Basi grabeja, basi turzite, deba majka mu na Dogan, turska kradliva!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.