Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пътните фирми ще ремонтират за своя сметка, ако им се плати през април 2011

17 коментара
Пътните фирми ще ремонтират за своя сметка, ако им се плати през април 2011

Пътните фирми са готови да продължат работа по проектите със замразено банково финансиране за своя сметка, но при гаранции от страна на държавата, че ще се разплати с тях през април 2011 г. Това пише в отворено писмо на ръководството на Българската браншова камара "Пътища" до премиера и министрите на финансите и регионалното развитие, публикувано на страницата на организацията в понеделник.

От камарата информират също така, че парите за пътните фирми с проекти от програмите "Транзитни пътища" (Европейска инвестиционна банка) и "Рехабилитация на пътна инфраструктура" (Световна банка) са били спрени още през есента на 2009 г.

Миналата седмица пътната агенция съобщи официално, че замразява проектите по две програми, финансирани със заеми от финансови институции. По програмата на ЕИБ се спират ремонти на 1132 км пътища за около 650 млн. лева, а по тази на Световната банка – на 390 км за 226.4 млн. лева. Няма да се проведат търгове за ремонт на отсечки за 301 км, които щяха да се финансират също по "Транзитни пътища 5". Причината е, че държавата не разполага с около 380 млн. лева за национално съфинансиране. Такова ще се намери най-рано през април 2011 г.

"Проблеми с финансирането има още от есента на 2009 г., защото по необясними за нас причини държавата спря разплащането на извършените строително-монтажни работи (СМР) със средствата по държавните инвестиционни заеми от Световната банка и Европейската банка", пише в писмото на камарата.

Рязкото свиване на фронта на работа за фирмите и практическото ограничаване на възможностите само до лотовете 2, 3, и 4 на магистралата "Тракия" ще предизвика фалити на много фирми, смята ръководството на камарата. Замразяването на проектите ще доведе до неспазване на сроковете на строителство, на срока на финансовите меморандуми и до евентуални санкции на банките. Спирането на работата може да доведе и до увреждане на частично ремонтираните участъци.

Сред предложенията на браншовата организация за превенция на кризата в сектора е държавата да гарантира, че при желание на фирмите да продължат работа по обектите за своя сметка, разплащането ще се осъществи в периода 1 - 30 април 2011 г. От бранша предлагат да се предприемат спешни действия по финансиране на проекти по Френската програма за ремонт на мостови съоръжения, известна като FASEP, както и по останалите приоритетни за правителството магистрални обекти. По този начин, според бизнеса, ще се разширят възможностите за работа за пътностроителния бранш, което според деловите среди, е сериозна антикризисна мярка.

В подобни проблемни ситуации, свързани с българската част от финансиране на такива обекти, сме се сблъсквали и преди, казват от камарата. Решението е намирано чрез писмено искане до съответната финансова институция за временно увеличение на процентния ѝ дял в разплащане на извършените СМР и нормализиране на размера на плащанията в рамките на срока на финансовия меморандум;

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

17 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. хамаха
    #18

    Пътните фирми в БГ са един мафиотски картел!!!!

  2. Глух плъх
    #17

    я двамата. Десятък (разплащане през Банката за развитие) или ангария (ще платим, ама някой друг път) - изборът е ваш. Важното е керванът да върви. Кучетата вече и не лаят, тези дни те влачат. Щото диря няма. А "Пътища" предлагам да си направят химн с потпури от български пословици и поговорки (и без това на гнило мирише тая работа). Веско ще им го изпее. Той е винаги готов.

  3. Нямам думи
    #16

    ги говорят от колко години колко пари са отишли още при онази Мария Амбил в пътищата, която нищо не разбираше но харчеше с шепи за софтуерните продукти и едвам я пенсионираха в началото на миналия мандат заради точно това т.е. нищо налице от всичките неща.

  4. kaka
    #15

    пътищата са в сигурни ръце - Божко по-мошеник и от Веско, а Мия Матракова (Амбил)е настанена по живо по здраво на топло и ще продължава да папка парички по Фрейсине. ама тя каква стана, уж обвинявахме Станишко за пътните договори без покритие, а ние правим същото. ей, журналя, спите ли бе!

  5. Глух плъх
    #14

    Неудобно е да се цитирам, но кучетата не лаят, щото влачат и диря няма. Не питай за медии, докато керванът си върви.

  6. 1
    #13

    да дойдат да ремонтират че нашите така ремонтират че догодина след зимата пак да имат работа и ние пак да си бъркаме в джоба.

  7. kaka
    #12

    това е и целта. безвъзмездни пари не се дават току така. впрочем, те не се и дават до момента. опр транспорт ще почне на кукуво лято, ако няма чужди (не турски) фирми.

  8. Glasovete na ...
    #11

    Ето сега като сте гласували за това нещо - сега ще фалират фирми. Аз незнам кой проект не е спрян от една година насам - дайте ако има още проекти за спиране - да ги спираме, че да се миряса в тая държава ... Кризата при нас май сега започва ...

  9. user
    #10

    ееех, какви времена бяха, тлъсти поръчки с 300% надценка и изпълнение със срок на годност 1 година, и после пак поръчка за поправка...

  10. boby1945
    #9

    оправи пътищата, май така се получава...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.