Той посочи, че тази позиция е извоювана след тежки ремонти на двата типа самолети. Авиобазата на "Луфтханза Техник София", която е съвместно дружество на "Луфтханза техник" (Lufthansa Technik AG) с дял от 80% и притежаваната от варненската ТИМ "Бългериан Авиейшън груп” ЕАД с 20%, бе открита преди две години на летището в столицата.
Сега това е най-модерно оборудваната и успешна база на германската компания по света, заяви Фрекман, цитиран от БТА. Причините за това са високата квалификация на българските авиоинженери и благоприятното географско разположение на летището, добави той.
В момента българската компания осигурява основна поддръжка на на самолети от двете серии A320 и Боинг-737, предимно тежки ремонти, структурни поправки и модификации, включващи и пълно пребоядисване на самолета. Възможните услуги включват още основна и наземна поддръжка, преоборудване, възстановяване на пътническия салон и преглед с рентген.
По думите на Фрекман, икономическата криза не е засегнала компанията, защото клиентите сами я търсят. За изминалите близо две години от откриването на базата дружеството е направило основен ремонт на повече от 40 самолета. Слотовете на авиобазата са заети до 2011 г., когато на основен ремонт ще преминат 35 самолета, посочи Фрекман. Компанията извършва и денонощно линейно обслужване на самолетите на "Луфтханза" и наземното обслужване на самолетите на голям брой авиокомпании с полети до София.
Основният ремонт на един самолет струва между един и два милиона евро, и се извършва за около 25 дни. Последният такъв ремонт техниците в София са извършили за 19 дни. В компанията работят 350 души, от които 280 са технически персонал, основно български инженери, преминали едногодишен курс в България, Ирландия и Унгария.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
18 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
България и Германия е запазена марка за успех, стига да не воюваме пак заедно :)
Прав си приятелю. Всичко което виждаш в България - сгради, мостове, пристанища, язовири, електроцентрали, пътища и жп линии, всичко е правено от български инженери - нашите бащи и дядовци. Не е правено от политици, партийни другари, мутри, спортисти, адвокати и псевдобизнесмени. От нас се иска да поддържаме и да продължим да градим.
Na tezi hora trjabva da se stisne raka, che davat hljab na mnogo balgari. Rakovodstvoto na letishteto obache e korumpirano i trjabva da si hodi.
Де да беше и заплащането подобаващо!От немай къде им работят българите в базата!
А повреден самолет безопасно ли е да кацне на летище "София-Враждебна" за да бъде поправен?
Защо световният капитал прехвърли стотици хиляди свои производства в Китай? Заради евтината работна ръка, затова.Ние не сме точно като китайците, по-големи палачори и многознайковци сме, но сме им по-близо, "на една ръка разтояние". Затова, макар и по-неохотно, някои манифактурни производства се местят и към България.Да сме доволни и на трошиците, които ни подхвърлят, защото ние сами и толкова не можем.
2-3 бона заплата не е мако за България. Наистина в Германия за същото ще взимат 4-5 пъти повече, но трябва да се почне от някъде
Ех да бяха по 2-3 бона заплатите, щях да си пея и да работя, а те са малка над 1000 лева !
При това и курсовете в чужбина си заплащаме сами на вноски!
българските инженери ги бива и не случайно те първи успешно емигрираха и се вградиха навсякъде по света след 1989 г. ако си спомняте, българин бе отговорен за поддръжката на мостовете в Ню Йорк. днес най-развитите страни не произвеждат достатъчно инженери, защото младежите им искат специалности, които носят бързи и големи пари. нахлуват китайските и индийски инженери, които са също добре обучени, много изпълнителни и относително по-ниско платени, дори и да работят на запад. разбира се, българската …
бройка не може да се сравнява с горепосочените националности, но това показва какви трябва да са насоките на българия - да развива и подпомага,а не да унищожава образованието на своите, непрекъснато намаляващи по брой деца, ако иска да им помогне в бъдещето, за да и помогнат те на нея да просъществува. статията показва къде може българия - в почтената професионална работа, а не в далавери, нарко и т.н. черен "бизнес". за съжаление това е само една от малкото бели лястовици, а знаем, че бялата лястовица я я има, я не. ех, за всичко лошо сме си виновни ние, дано поне част от децата ни са по-умни от нас. просто с Божията помощ, а не поради наследеното от нас.