Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Годишно се купуват поне 1/7 от шофьорските книжки

9 коментара
Годишно се купуват поне 1/7 от шофьорските книжки

По неофициална статистика около 10-15 000 от около 70 000 издавани годишно шофьорски книжки са купени "на черно". Това заяви пред журналисти в петък министърът на транспорта Александър Цветков седмица след като стана ясно, че прокуратурата е образувала преписка по сигнал на служители на Изпълнителна агенция “Автомобилна администрация“, че търговията с шофьорски книжки се покровителства от най-високо ниво в ръководеното от Цветков министерство.

Цветков участва в инициатива “Стоп на купуването на шофьорски книжки“. Според него това е един много сериозен процент и добави, че за него това са "потенциални убийци на пътя, тъй като това са кандидати, които не са достатъчно подготвени, за да вземат изпита по нормалния начин".

Министърът пристигна за дискусията в учебен автомобил, возен от курсистка, която призна, че е малко нервна от това, че шофира под зоркото око на монтирана видео камера, каквито от петък трябва да записват практическото обучение на кандидат-шофьорите. Записващи устройства ще има и в залите, където курсистите решават листовките с правилата за движение по пътищата.

Цветков каза, че въпросните камери струват 200-300 лева и са купени от Автомобилната администрация, чиято собственост остават. Така не се натоварват финансово инструкторите, не се променя и държавната такса за изпитите - няма основание цената на шофьорските курсове да бъде повишавана, заяви министърът.

В страната вече има 50 зали, оборудвани с видео наблюдение - 27 от тях са държавни и 23 - частни. Пред следващата седмица се очаква още 20 да бъдат одобрени за провеждане на изпити.

Според практикуващи инструктори обаче записващите камери не са гаранция, че подкупни инструктори няма да подсказват на кандидатите, които са си платили книжката.

Записите от камерите ще бъдат съхранявани една година, през която могат да бъдат направени проверки, включително и след съмнения и сигнали на курсисти, че са били скъсани неправомерно.

Според транспортния министър това дава сигурност както за инструкторите, така и за курсистите, а е и механизъм за контролните органи да изпълняват задълженията си. Санкциите вече са около 5000 лева на нарушения, свързани с фиктивни изпити.

За валиден ще се признава само проведен курс с прикрепен коректен запис от камера.

Във форума се включиха и инструктори от цялата страна, които настояха да се извърши ревизия на фирмите, които предлагат шофьорски курсове на съмнително ниски цени от порядъка на 200-300 лева. Основните притеснения в сектора са свързани с нелоялната конкуренция.

Транспортният министър каза, че нещата ще се случват поетапно, а началото на борбата с корупцията в сектора се постави с камерите в колите и изпитните зали.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Шофьор
    #10

    Купуване на шофьорски книжки е имало, има и ще има и за в бъдеще. Трябва да се смени системата за обучение. Не е задължително да си завършил курс за шофьори и само тогава да се явиш на изпит за книжка. Може и сам да си се подготвяш...Как? Това вече си е твой въпрос... искаш ли курс плащаш, искаш ли нещо допълнително сам си преценяваш .За професионалисти за малък, голям камион за ремарке, за автобус да си има само оторизирани школи и да приемат шофьори след 3 или 5 години без нарушения. Може да се

  2. знаещ
    #9

    е изключително правилен, като само да уточним - изпитите да се извадят от държавата, но да се контролират от нея. Обучението да не е задължително. По Света а и внякои европейски държави тази концепция съществува от мнооого години. Тук не се възприема, защото е твързе вероятно, че "високите" прибират......Умният министър само прави PR, но не се ли вежда, че нищо съществено не прави. По този начин в БГ никога няма да има добре подготвени водачи, катастрофите ще се увеличат, корупцията ще се разрастне.

  3. СД
    #8

    Министъра не може да разбере, че многото пройзшествия не са заради купени книжки, а заради слаба подготовка. Наличието на камери нищо няма да промени.Мисля, че този министър ще остане в историята на министерството със същото с което остана Нейчо Неев.

  4. 123
    #7

    време от борбата си с Трактора

  5. 123
    #6

    така е било, така е и така ще бъдеКлетници

  6. s. a.
    #5

    Написано от човек с нисък IQ.Останалите 6/7 следва, че ги дават безплатно.

  7. Продаване
    #3

    в България се купува всичко - шофьорски книжки, лични карти, паспорти, дипломи за завършена степен на образование, фалшиви нотариални актове, фалшиви свидетелства за съдимост, фалшиви винетки, фалшиви бандероли, фалшиви карти за градския транспорт, фалшиви банкноти. Списъкът е безкраен, а цената - по договаряне.

  8. р
    #2

    мъчи се да прикрива корупцията-прикривана от самият него и прокарвана от престъпника анастас тодоров-заместник изпълнителен директор в изпълнителна агенция автомобилна администрация

  9. агент 007
    #1

    Схемата за купуване на книжки работи с пълна сила и в ДАИ БУРГАС,покровителсвана от незаконно назначения началник НИКОЛАЙ МИЛУШЕВ а той се отчита на АТАНАС ТОДОРОВ с Три цифрена сума ЕЖЕМЕСЕЧНО.Ми какво да направи като така е научен на митницата от където и идва многобройното му недвижему имущество.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.