Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Челен сблъсък на два пътнически влака край Драгоил

35 коментара
Челен сблъсък на два пътнически влака край Драгоил

Двадесет и шест души бяха ранени при челен сблъсък на международен пътнически влак и служебна композиция на БДЖ в понеделник сутринта в района на гара Драгоил. Инцидентът е станал около 7.50 ч., когато влакът, идващ от Сърбия, удря композиция с един вагон, която всяка сутрин вози служители на железниците от Драгоман. Пострадали сериозно са и двамата машинисти, но няма опасност за живота им.

Заради инцидента по-късно транспортният министър Александър Цветков уволни трима служители на Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ), която стопанисва релсовия път и отговаря за организацията на движението на влаковете. Отстранени са двама служители от гара Драгоман и дежурната ръководителка на движението на гара Драгоил, тъй като допуснали човешка грешка. Вероятно ще има и други наказани служители, информираха от транспортното ведомство.

Навярно това ще е машинистът на трети локомотив, който тръгнал от гара Драгоман към Драгоил без разрешение преди инцидента, объркал системата за сигнализация на железния път и тя показала, че линията на движение на международния влак е свободна.

По неофициална информация на Mediapool този локомотив е бил изолирана машина на БДЖ, забравена от служителите на НКЖИ на края на коловоза на гара Драгоман. Те дали сигнал за преминаване за служебната композиция на БДЖ, но машинистът на гариращия локомотив помислил, че зеленият семафор е за него и, без да изчака допълнителната сигнализация от ръководителя на движението, тръгнал.

Преминаването му било отчетено от системата, която отново върнала червената светлина на семафора, а на международния влак било разрешено да тръгне от Драгоил за Драгоман. Почти веднага след минаването на изолираната машина на БДЖ станало ясно, че служебната композиция не е минала, но се преценило, че може това да стане, преди в участъка да влезе влакът от Сърбия, твърдят служители на гара Драгоман.

Когато се разбрало, че насреща върви международният влак, ръководителят движение на гара Драгоман е предупредил машиниста на служебната композиция, че срещу него се движи влак малко преди сблъсъка и той е успял да спре.

Ударът на композициите е със скоростта на международния влак - 62 км/ч, заявиха от БДЖ.

“На практика ударът между двата влака не е толкова силен и това е предотвратило човешки жертви“, коментира транспортният министър Александър Цветков.

В “Пирогов” са приети 22 души. Седемнадесет от тях са българи, останалите пет са сърби. Между тях е началникът на сръбския влак, 57-годишният Ж.Г. След прегледи са освободени две жени и един мъж - сръбски гражданин. Шестима пострадали са транспортирани във ВМА. Сред пътниците е имало и група от 13 деца от Габрово. Сред тях няма пострадали и те най-бързо са извозени от мястото на инцидента. По думите на пострадалите линейките са пристигнали за половин час.

Железапътният превозвач припомни, че всички негови пътници са застраховани и пострадалите трябва да си извадят медицинско удостоверение от заведението, където са били лекувани. След това заедно с билета си трябва да отидат в централното управление на БДЖ и да попълнят анкетна карта. С трите документа обезщетението ще им бъде платено в "Алианц България" 

Изпълнителните директори на двете държавни железопътни компании - БДЖ и НКЖИ, се разминаха в мненията си за причината за инцидента. Според изпълнителния директор на БДЖ Пенчо Попов има субективна грешка от страна на служител на НКЖИ, който е организирал движението по железния път.

Пред Mediapool изпълнителният директор на НКЖИ Милчо Ламбрев заяви, че вината на негов служител за инцидента не е категорично доказана. По думите му има вероятност машинистът на служебния влак да е тръгнал без да му е подаден сигнал. Вината не е само в една от двете служби, обикновено при такива случаи има нещо комбинирано, каза Ламбрев. За грубо нарушение от страна на машиниста съобщи и министър Цветков. Причините за катастрофата ще се изяснят до ден-два.

Само няколко месеца по-рано при същите обстоятелства влакове на БДЖ се разминаха на косъм от инцидент.

Цветков благодари на служителите от “Гранична полиция” и Транспортна полиция, които са помогнали за извозването на пострадали хора от катастрофата на двата влака.

Назначена е комисията от главния ревизор по безопасността на НКЖИ инж. Божидар Стоянов, която да събере всички документи и веществени доказателства, свързани с произшествието, както и писмени показания на персонала и свидетели. Ще се разчетат и носителите на информация за скоростта и движението на влака – т.нар тахографи.

Разследването на влаковата катастрофа ще се поеме от Върховната касационна прокуратура (ВКП).

С известно забавяне е осигурено извозването с автобуси на пътниците на международния влак до София.

Към 15 часа в понеделник мястото на катастрофата между двата влака в района на Драгоман беше разчистено и движението по жп линията – възстановено.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

35 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. катастрофа
    #36

    Оставка!

  2. Румяна Желева
    #35

    Сега и влаковете не могат да пуснат както трябва.

  3. нищо
    #34

    очевидно в бдж са заети повече с проблема има или няма бизнес класа, а не със процедурите за сигурност!Министърът незабавно да подаде оставка, барабар с ръководството на бдж!!!Ей не бдж, мвр, и всякакви там институции - за нищо не ставате! Рано било да се каже причината?! Не не е рано, късно е даже - некомпетентност, некадърност, лошо управление, лоша поддржка на системите. Не сме забравили изгорелия влак!!!

  4. Дядо
    #33

    Случаят е много сериозен. А водещият предаването по БНТ не беше подготвен за новината и се оплете като пате в кълчища!. Некъдърници, но проверени "другари" - навсякъде!

  5. Блогър
    #32

    www.rail.blog.bgБлогът за железници - мнения на клиенти, анализи, коментари

  6. fortune teller
    #31

    !!

  7. ANTARES
    #30

    Какво става с тая държава, правителства наред слагат некадърници и случайници начело на този стратегически отрасъл? Партийни послушници и мижтурковци ще закопаят България!

  8. БЪЛГАРИН
    #29

    И Бойко изибира за министи - послушковци, които не омагт да си избършат носа. Каква е тая медийна операция бе некадърник (Операция "ГУМА"), ОЧЕВИДНО Е ЧЕ ГЛАВАТА НА МИНИСТЪРЧЕТО Е ГУМЕНА!

  9. nestinara
    #28

    Какво му е на Сибир?! Част от Съветския Съюз. И България е част от Съветския Съюз. Шестнадесестата република. "Тато" ти я направи такава. На два пъти. И червените боклуци-русофилите. Та, вмвесто "БЪЛГАРИН" с големи букви, напишете "РУСНАК"

  10. Дедо Тошо
    #27

    как всеки път се появяват такива мнения - някой си в Сибир! Какво, ако се възроди Гулаг ще цъфнем ли? По сталински. Тогава катастрофи не са ставали сигурно. На всичкото отгоре Сибир не е в шенгенското пространство.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.